تغذیهمامان بابا

این خوراکی خوشمزه و ساده را جایگزین سوسیس و کالباس کنید

سوسیس و کالباس، از غذاهایی است که فوری آماده می‌شود و طعم خوبی دارد. از این رو طرفداران زیادی هم در سراسر جهان پیدا کرده است. اما مضرات این مادۀ غذایی آنقدر هست که باعث می‌شود قید خوشمزگی و راحتی آن را بزنیم.

مدرسه آنلاین – افزایش استقبال مصرف کنندگان از انواع سوسیس و کالباس، در شرایطی مشاهده می‌شود که بسیاری از متخصصان تغذیه، به مضرات مصرف این نوع مواد غذایی اشاره می‌کنند. به دلیل مصرف این مادۀ غذایی اغلب کودکان و نوجوانان با مشکل کمبود آهن، روی و انواع ویتامین‌ها مواجه هستند و رشد آنها به طور کامل انجام نمی‌شود.

والدین می‌توانند با ترفندهایی خوراکی‌های خوشمزه‌ای درست و آن را جایگزین سوسیس کالباس کنند. خوراکی‌هایی که از مواد سالم و مفید تشکیل شده و در عین طعم مطبوع خاصیت‌های زیادی برای بدن دارد. یکی از این خوراکی‌های خوشمزه ذرت آب‌پز یا بخارپز با ادویه یا سبزیجات مختلف است. برای تهیۀ این میان‌وعدۀ خوشمزه و سالم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیۀ ساندویچ ذرتی:

 دانه ذرت پخته شده: یک پیمانه
 پنیر پیتزای رنده شده:  پیمانه
گردوی پودر شده: یک قاشق سوپحوری
فلفل دلمه‌ای رنگی: دو عدد
نان ساندویچی: سه عدد

طرز تهیه:

مرحلۀ اول

اگر می‌خواهید خودتان بلال‌ها را دان کنید، برای اینکه این کار را راحت‌تر انجام دهید، هر کدام از بلال‌ها را با یک دست به صورت عمود روی تخته نگه داشته و با حرکت‌های عمودی چاقوی تیغه پهن تیزی، بلال‌ها را به راحتی دان کنید. می‌توانید از پوست‌کن هم استفاده کنید. دانه‌های بلال را بخارپز کنید. دانه‌ها را در توری فلزی ریخته در قابلمه‌ای مقدار کمی آب ریخته، توری را در آن بگذارید و در قابلمه را بپوشانید و بگذارید دانه‌ها بپزند. می‌توانید از کنسرو ذرت هم استفاده کنید.

مرحلۀ دوم

 فلفل دلمه‌ها را نگینی خرد کنید. حالا دو قاشق از فلفل‌های خرد شده را بردارید و در یک کاسه با گردوی پودر شده مخلوط کنید.

مرحلۀ سوم

ذرت‌ها را از قابلمه خارج کنید و آنها را در ظرف حاوی فلفل و گردو بریزید و مخلوط کنید. پنیر پیتزای رنده شده را هم افزوده، مواد را خوب هم بزنید. نان باگت را به صورت طولی از وسط نصف کنید. 

مرحلۀ چهارم

دستگاه ساندویچ‌ساز را روشن کنید تا کمی گرم شود. حالا نیمۀ نان باگت را درون دستگاه بگذارید، سپس از مایه‌ای که آماده کرده‌اید با قاشق به دقت روی نان گذاشته و لایهۀ دوم نان را روی مواد قرار دهید.

در دستگاه را ببندید و صبر کنید تا ساندویچ‌هایتان برشته شده و پنیر لابه‌لای نان‌ها آب شود.

این ساندویچ‌ها را می‌توانید با سس گوجه‌فرنگی یا سس خردل به صورت گرم یا سرد نوش جان کنید.

نکته:

*می‌توانید از نان تست هم استفاده کنید.

*می‌توانید پنیر پیتزا را حذف کنید و به جایش سس بشامل استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. درود..ممنون برای دستور پخت…ولی ذرت خودش مشکل داره..ذرت وسویا و .. جزو دانه های دستکاری شده هستن و برای بچه ها خوب نیست..!!!!! البته همینطور بزرگترها…ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا