بدون دسته بندی

افتتاح مدرسه استثنایی «کودکان خورشید» در سیستان و بلوچستان


از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، مدرسه استثنایی «کودکان خورشید» شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

مدرسه آنلاین- حمید طریفی حسینی، در این مراسم ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز یکی از زیر نظام‌های سند تحول بنیادین را زیر نظام فضا و تجهیزات دانست و گفت: اولین گام و پیش‌زمینه «تحقق عدالت تربیتی»، وجود مدرسه استاندارد است و خیّرین همواره در این مسیر در کنار آموزش‌ و پرورش قرار دارند.

وی با بیان این که فعالیت‌های جهادی خیرین فقط معطوف به مدرسه‌سازی نیست، گفت: آموزش‌ و پرورش باید از ظرفیت خیرین در تمامی ارکان نظام تعلیم ‌و تربیت استفاده کند و امید است در سایر حوزه‌ها نیز شاهد حضور پررنگ خیرین باشیم.

طریفی حسینی ضمن تقدیر از جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که همیشه یاور آموزش ‌و پرورش در مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس هستند، گفت: حاکمیت، رسانه، خانواده و سازمان‌های مردم‌نهاد، ارکان اصلی نظام تعلیم‌وتربیت هستند و جامعه خیرین مدرسه‌ساز از جمله سازمان‌های مردمی است که همواره در کنار آموزش‌ و پرورش استثنایی بوده است.

وی تصریح کرد: مردمی‌سازی آموزش ‌و پرورش باید از مدرسه‌سازی به بقیه ارکان تعلیم‌وتربیت نیز تسری یابد.

وی در ادامه با تقدیر از کارگروه خیرین مدرسه‌ساز استثنایی، انجمن خیرین حامی دانش‌آموزان استثنایی و گروه جهادی خیرین فرشتگان روستا گفت: آموزش ‌و پرورش استثنایی دست تمامی گروه‌های جهادی فعال در حوزه تعلیم‌وتربیت را برای مشارکت در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به گرمی می‌فشارد.

طریفی حسینی خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور را ظرفیت بی‌بدیلی دانست و گفت: بر اساس آمار بیش از هزار خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور داریم که علی‌رغم تمامی مشکلات همیشه پای‌کار مدرسه‌سازی هستند.

وی افزود: می‌توان از طریق ارتباط درون بخشی در وزارت آموزش‌وپرورش و ارتباط بین بخشی وزارت آموزش‌وپرورش با دستگاه‌های متولی سیاست خارجی و با تدوین قوانین تسهیل بخش، شرایط حضور خیرین خارج از کشور را بیش از بیش فراهم کرد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان این که بر اساس آمایش سرزمینی ۱۰مدرسه استثنایی برای رسیدن به حداقل استانداردها در استان سیستان و بلوچستان نیاز داریم، گفت: ۶پروژه از این تعداد کلنگ‌زنی و یا احداث شده است و امید است از طریق تعامل با سازمان نوسازی مدارس و خیرین، باقیمانده پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.

شایان‌ذکر است؛ مدرسه استثنایی شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان با زیربنای ۱۱۰مترمربع، ویژه ۲۱دانش‌آموز با نیازهای ویژه شهرستان قصرقند و با مشارکت ۱۰۰درصدی خیر اندیشمند سرکار خانم نیلوفر ثنایی؛ از خیرین مقیم خارج از کشور و عضو گروه خیرین فرشتگان روستا، ساخته شده است.

منبع: روابط‌عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا