تغذیهمامان بابا

دونات سیب‌زمینی رو اینطوری درست کن؛ یه غذای خوشمزه و پرخاصیت

دونات سیب زمینی یکی از انواع پیش غذا و حتی غذای ساده و خوشمزۀ بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود و طرز تهیۀ آن بسیار ساده و کم هزینه است.

مدرسه آنلاین– دونات سیب‌زمینی جزو غذاهایی است که تقریباً در همه جای دنیا تهیه می‌شود و به دلیل طعم بی‌نظیرش محبوبیت بالایی دارد. این غذا را جزو نان‌ها هم به حساب می‌آورند زیرا آرد از مواد اصلی آن است. دونات سیب‌زمینی برای وعدۀ افطاری هم بسیار مناسب است. برای آموزش این دونات با ما همراه باشید.

مواد لازم: 

 سیب زمینی: ۵۰۰ گرم

 آرد: ۲۰۰ گرم.

 تخم‌مرغ: یک عدد.

شکرو خمیر مایۀ فوری: هر کدوم یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، پول بیبر، پودر سیر و فلفل سیاه: هر کدام یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

سیب زمینی را، پوست می‌گیریم و خرد می‌کنیم و می‌گذاریم آبپز شود. بعد آن را پوره می‌کنیم و یک عدد تخم‌مرغ را، به همراه ادویه‌جات و شکر و خمیر مایه به سیب زمینی اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم.

مرحلۀ دوم:

آرد الک شده را کم کم اضافه می‌کنیم و خوب ورز می‌دهیم. باید خمیری به دست بیاید که به دست نچسبد.

مرحلۀ سوم:

ظرف مورد نظر را کمی چرب می‌کنیم و خمیر را داخل ظرف می‌گذاریم و رویش را با پارچه می‌پوشانیم، تا یک ساعت در دمای محیط بماند و حجمش دو برابر شود.

مرحلۀ چهارم:

حالا پف خمیر را می‌گیریم و بعد خمیر را، به چانه‌های مساوی تقسيم می‌کنیم. روی چانه‌ها را کمی آرد می‌پاشیم و دوباره با حوله به مدت نیم ساعت میپوشانیم.

مرحلۀ پنجم:

سپس چانه‌ها را کمی پهن می‌کنیم و حلقه‌ایی درمی‌آوریم. حلقه‌ها را داخل روغن داغ با شعلۀ ملایم سرخ
می‌کنیم.

در حین سرخ شدن روی دونات روغن می‌ریزیم تا حسابی پف کند. وقتی دو طرف دونات سرخ شد آن را روی یک دستمال تمیز می‌گذاریم تا روغنش گرفته شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا