شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

کتاب«ماه تی تی و کلاغ سرگردان»منتشر شد

«ماه تی تی و کلاغ سرگردان» اثری از لیدا طرزی با تصویرگری فرهاد جمشیدی حاوی نکته ای است که نه فقط کودکان مخاطب اثر، بلکه بسیاری از بزرگسالان نیز به درک آن احتیاج دارند تا بتوانند زندگی بهتر و به سامان تری بسازند و با به عهده گرفتن مسئولیت، دست از انفعال و سرزنش دیگران بردارند.

مدرسه آنلاین_ معرفی کتاب

ماه تی تی و کلاغ سرگردان اثری برگرفته از سابقه مشترک همه ماست که با زبانی امروزی برای کودکان سال های آخر دبستان و نوجوانان به شکل نمایشنامه نوشته شده و این قدرت را دارد که آنان را مشتاقانه همراه خود به انتهای ماجرا ببرد. اثری که مخاطب خود را صرفنظر از سن و سال و وابستگی به هرکدام از خرده فرهنگ های ایرانی در حس خوشایند ناشی از ارجاعات فرامتنی غرق می کند.

متن، شروعی ساده دارد: ماه تی تی دختر شش ساله گیلانی می خواهد بداند چرا مادربزرگ همیشه در آخر قصه می گوید: « قصه ما به سر رسید کلاغه به خونه اش نرسید.» اما هیچ کس جواب این سوال را نمی داند.

سفر قهرمان نمایشنامه به دنیایی فراواقعی باعث آشنایی او با کلاغ سرگردان قصه ها می شود؛ کسی که تصور می کند چون دیگران ـ قصه گوها ـ برایش خانه ای نساخته اند، مجبور به سرگردانی شده. اما در کش و قوس ماجراها و برخورد با شخصیت ها و رویدادهای مختلف، سرانجام به نتیجه ای دیگر می رسد: مهم ترین نکته ماه تی تی و کلاغ سرگردان موضوعیست که نه فقط کودکان مخاطب اثر، بلکه بسیاری از بزرگسالان نیز به درک آن احتیاج دارند تا بتوانند زندگی بهتر و به سامان تری بسازند و با به عهده گرفتن مسئولیت، دست از انفعال و سرزنش دیگران بردارند.

ماه تی تی و کلاغ سرگردان قضاوت نکردن و همدلی با افراد به دور از نصیحت را نیز تصویر می کند و به مخاطب اجازه می دهد تا زیبایی آن را در مقایسه با رفتار اکثریت سرزنش گر یا بی تفاوت، درک نماید.

این کتاب در ۴۸ صفحه توسط انتشارات نیستان در یکهزار نسخه وارد بازار کتاب کودک شده است.

منبع: ایرنا

کتاب را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا