چیست؟چیستان

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک یک عمل زیبایی برای رهایی از چربی های اضافی بدن است. این عمل در کلینیک دارای مجوز و به صورت سرپایی انجام داده می شود و نیازی به بیهوشی ندارد.

مدرسه آنلاین- عمل لیپوماتیک مقدار زیادی چربی را از بدن خارج می کند. کسانی که این عمل را انجام می دهند ادعا دارند کاهش سایز با این عمل برای طولانی مدت ادامه دارد و سلولیت را هم از بین می برد. جراحی لیپوماتیک چربی ها را به صورت فیزیکی از بین می برد. این چربی ها بدون درد و خونریزی از بدن حذف می شوند. هدف از این عمل جراحی تغییر سایز و شکل بدن است. ریکاوری پس از انجام عمل لیپوماتیک نیز ۳ تا ۷ روز است.

برای چه قسمت هایی از بدن می توان از عمل لیپوماتیک استفاده کرد؟
قسمت شکم، کمر، باسن، قفسه سینه، داخل زانوها، لگن، پهلوها، خط گردن و قسمت پایین چانه ران ها (بیرون و داخل ران ها) بازوها .

مشکلات عمل لیپوماتیک
اگر چه لاغری موضعی تایید شده است اما مشکلات خاص خود را دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است:
-پزشکتان باید برای این درمان زمان صرف کند چون این دستگاه بر اساس لرزش یا ویبریشن است و ممکن است پزشک خسته شود. در نتیجه دچار اشتباه شود.
-ویبریشن شدید سبب آسیب دیدن بیمار و جراح می شود.
-برای چربی ران ها، بازوها و قسمت شکم مناسب است.
– بی حسی موضعی قسمت های مورد جراح.
– عفونت قسمت جراحی شده.
– ایجاد مشکل برای کلیه یا قلب.
-واکنش آلرژیک.
-سوختگی پوست.
-کش آمدن پوست.
-خارش پوست.
-بالا رفتن دمای بدن.
-حالت تهوع.
-التهاب احساس ضعف و سرگیجه.

عمل لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟
با استفاده از دیامتر ۲ تا ۵ میلیمتری سوراخی در بخش هایی از بدن که قرار است عمل لیپوماتیک انجام شود، ایجاد می شود. بعد دستگاه از طریق سوراخ ایجاد شده وارد بافت چربی می شود و با استفاده از موج های ماورا بنفش بافت چربی را از بین می برد و محلولی برای بی حسی و پیشگیری از خون ریزی به درون بدن تزریق می شود. در نهایت چربی و محلول بی حس کننده توسط سوراخ ها از بدن خارج می شوند. این دستگاه یک سیستم ایمنی فعال دارد که هنگام برخورد با بافت چربی متوقف می شود از این رو خط پارگی اعضای بدن و سوختگی پوست به پایین ترین حد خود می رسد.

عوارض جانبی عمل لیپوماتیک
هرچقدر عمل لیپوماتیک از دیگر جراحی های کاهش وزن ساده تر باشد باز هم یک عمل تهاجمی به حساب می آید و عوارض جانبی خاص خود را دارد که عبارتند از:
کمبودی شدید: این کبودی ها تا هفته ها روی پوست نمایان هستند.
التهاب: ممکن است التهاب و ورم حاصل از این جراحی تا ۶ ماه ادامه پیدا کند و مایعات از قسمت های سوراخ شده ترشح کنند.
ترومبوفلبیت: شکل گرفتن یک لخته خون در رگ است که سبب التهاب و مشکلات بعد از آن می شود.
بی نظیمی کانتور: اگر قابلیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد یا اگر زخم ها به صورت غیر طبیعی التیام پیدا کنند و یا اگر حذف کردن چربی ها به صورت نامساوی انجام بگیرد ممکن است پوست به صورت موج دار یا برآمده برآمده خود را نشان دهد.
بی حسی: قسمتی که جراحی روی آن صورت گرفته ممکن است برای مدتی بی حس باشد اما این حالت معمولا موقت است.
عفونت: به ندرت پیش می آید که پس از انجام عمل لیپوماتیک عفونت پوستی رخ بدهد. گاهی این عفونت ها باید از طریق جراحی درمان شوند که خطر ایجاد زخم منیز دارند.
سوراخ شدن اعضای داخلی بدن: این اتفاق بسیار نادر است.
مشکلات قلبی یا کلیوی: مایعات تزیرق یا مکیده می شوند. بنابراین تغییر در سطح مایعات بدن ممکن است سبب بروز مشکلات قلبی یا کلیوی شود.
آمبولی ریه: چربی وارد یک رگ خونی می شود و به ریه ها می رود. سپس سبب مسدود شدن جریان درون ریه ها می شود. این مشکل جان فرد را به خطر می اندازد.
ورم ریوی: گاهی وقتی محلول به بدن تزریق می شود در ریه جمع می شود و ایجاد ورم می کند.
واکنش آلرژیک: بیمارانی که ممکن است به داروها یا مواد حین عمل جراحی حساسیت داشته باشند دچار واکنش آلرژیک می شوند. به همین دلیل است که مشاوره قبل از انجام عمل لیپوماتیک بسیار اهمیت دارد.
سوختگی پوست: حرکت دستگاه ویبریشن در طول عمل لیپوماتیک ممکن است به پوست یا عصب ها آسیب وارد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا