تغذیهمامان بابا

ماسوآ آشی که یه ربعه آماده میشه و با خوردنش نفخ نمیکنی

آش‌ها غذاهای سالم و خوشمزه‌ای هستند که غالباً محبوبیت بالایی هم دارند. این غذا یک وعدۀ سبک و مقوی به شمار می‌رود که برای ناهار و به ویژه شام مناسب است. آش‌ها تنوع زیادی دارند و فقط خلاصه به آش رشته نمی شوند.

مدرسه آنلاین– در فصل پاییز که هوا رو به سردی می‌گذارد، هیچ چیز به اندازۀ آش نمی‌چسبد، به ویژه اگر نم بارانی هم بزند و آشخوری با باران همراه باشد، طعمش بی‌نظیرتر هم می‌شود. از آنجا که آش‌ها انوع و اقسام زیادی دارند می‌توان هر هفته، یک نوع آش جدید پخت تا هم سلامت خود در پاییز و روزهای سرد را تضمین کرده باشیم و هم از خوردن یک جور آش خسته نشویم.

امروز می‌خواهیم طرز تهیۀ آش ماسوآ را با هم یاد بگیریم. این آش مربوط به استان لرستان است و آن را هم به صورت داغ و هم به صورت سرد میل می‌کنند.

مواد لازم:

نخود: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بلغور گندم: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• اسفناج: ۵۰۰ گرم
• پیاز: ۱ عدد درشت
• کشک: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نعنا خشک: ۲ قاشق غذاخوری
• نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
• روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول

کمی روغن در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالای گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای خردشده را در روغن بریزید و تفت دهید تا نرم و طلایی شود. در این مرحله کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود.

مرحلۀ دوم

بلغور گندم را با چهار تا پنج لیتر آب در قابلمه بریزید و شعلۀ گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد، شعله را کم می‌کنیم و می‌گذاریم با حرارت ملایم بپزد و به طور مرتب هم می‌زنیم که ته نگیرد.

مرحلۀ سوم

سپس اسفناج را به آن اضافه می‌کنیم. بعد نخود پخته‌شده را داخل آش می‌ریزیم و می‌گذاریم آش جا بیفتد.

مرحلۀ چهارم

کشک را همراه سه تا چهار قاشق سوپ‌خوری روغن به مواد اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم چند جوش بزند. بعد از حدود پنج تا 10 دقیقه، وقتی آش جا افتاد، حرارت را خاموش کنید. سپس رویش را با نعناع داغ تزیین کنید.

 

 

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. معلمی که شب و روزش تو مجازی هست فکر نکنم بتونی درس درستی بده و حتی برای خانواده خودشم وقتی نداشته باشه برا همینه که دانش آموزان ما کیلویی قبول میشن و میرن کلاس بالاتر ولی سطح آموزششون ضعیف هست نمونش بچه برادر خودم تا کلاس پنجم بهترین دانش آموز بود با معدل۲۰اما وقتی تو خونه ازش امتحان میگرفتم سوال میپرسیدم صفر میگرفت بعد نمیدونم چطور این معدل ۲۰ میشد البته مدرسه غیرانتفاعی نمونه مردمی میرفت چونکه پول میدادن ماهانه همه دانش آموزان نمره بیست بودن به مدیر هم گفتم گفت از نظر ما دانش آموز عالی هست

    1. خب این الان چه ربطی به طرز تهیه آش داشت دوست من!!!
      بعد هم اصلا به معلم مربوط نیست،نظام آموزشی جدید اینه چون بهایی به درس و آموزش نمیدن والا فکر نمی‌کنم کم کاری معلم باشه.معلم هم بی تقصیره.

    2. دقیقا معلمهای امروزی یکی از کم کارترین وپر توقعترین معلمها هستند که اصلا قابل مقایسه با معلمهای زمان ما نیستن و آموزش را روی دوش خانواده قرار داده‌اند وحقوق بدون زحمت میگیرند

  2. سلام وقتی به معلم‌ها نمره می‌دهند تا رتبه شان بره بالا وحقوق بیشتری بگیرند خوب دانش آموزان هم همیشه بیست می‌شوند تا نمره معلم بالا باشه تا برجستگی بگیرند معلم نمونه بشوند وای به حال کم فروشان برای همینه که دانش آموزان نمره خوب دارند ولی بیسوادند

  3. واقعا همینطوره . غیر انتفاعی خیانت به بچه هست باید دولتی بره و خودش نمره بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا