تغذیهمامان بابا

تا عناب نرفته این ترشی جدید و متفاوت رو درست کن

ترشی یکی از چاشنی‌های خوشمزه برای انواع غذاهای ما ایرانیان است که انواع مختلفی دارد و با توجه به آب و هوا و منطقه و میوه‌های هر جا، انواع ترشی تهیه می‌شود.

مدرسه آنلاین – شهرها و روستاهای مختلف بنا به ذائقه و موادی که در دسترسشان بوده اقدام به تهیۀ ترشی می‌کرده‌اند. در این زمان که به دلیل تجهیزات حمل و نقل و نگهداری هر میوه و سبزی و محصولی در هر کجا پیدا می‌شود، همه می‌توانند هر چه می‌خواهند بخرند و طبخ و تهیه کنند.

ترشی عناب از ترشی‌هایی است که در مناطقی که این محصول کشت می‌شده (مانند خراسان جنوبی) درست می‌شده است. اما الان عناب در دسترس همه است و به راحتی می‌توانند این ترشی جدید و خوشمزه و پرخاصیت را درست کنند.

عناب خاصیت آرام بخشی و ضد اضطراب دارد و برای تقویت دستگاه گوارش فوق العاده است. عناب ملین است و به تصفیۀ خون و دفع سموم بدن کمک می‌کند.

با درست کردن یک ترشی عناب خوشمزۀ خانگی علاوه بر این که یک چاشنی خوشمزه در سفره‌تان خواهید داشت به حفظ سلامت جسم و شادابی پوستتان کمک زیادی می‌کنید. 

مواد لازم برای تهیۀ ترشی عناب:

عناب: 300 گرم
آب: به مقدار لازم
آب لیموی تازه: نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی: سه قاشق غذاخوری
سرکه سفید یا قرمز: نیم لیتر
شکر قهوه‌ای: سه قاشق غذاخوری
نعنای خشک: دو قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه پودر شده: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا عناب را درون ظرف بریزید و آب لیمو را با مقداری آب روی آن بریزید و با یک قاشق عناب را طوری هم بزنید که خوب زیر و رو شود.

مرحلۀ دوم:

سپس یک وزنۀ سنگین را روی عناب‌ها قرار دهید تا به صورت کامل در آب فرو برود و خیس بخورد. بگذارید تا چهار ساعت به همان حالت باقی بماند.

مرحلۀ سوم:

سپس عناب را درون آبکش بریزید و زیر شیر آب سرد خوب بشویید. در این مرحله سرکه را درون قابلمه بریزید و شکر را هم به آن اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را در این مرحله به آن اضافه کنید.

مرحلۀ چهارم:

شعلۀ گاز را روشن کنید و هنگامی که این ترکیب کاملاً به جوش آمد بگذارید به مدت 10 ثانیه چند قل بزند تا بوی خامی رب گرفته شود. حالا عناب‌ها را اضافه کنید و بگذارید همراه باقی ترکیب سه دقیقه جوش بخورد و سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحلۀ پنجم:

پس از اینکه ترشی شما نیمه سرد و ولرم شد، نمک و نعناع و فلفل را هم اضافه کنید.

نکته: ترشی عناب را می‌توانید با عناب تازه و عناب خشک تهیه کنید. در صورتی که از عناب تازه استفاده می‌کنید دیگر نیازی به خیساندن عناب داخل آب ندارید و می‌توانید عناب‌ها را با چاقو از چند جا زخمی کرده و به مدت 10 دقیقه در یک لیوان آب بجوشانید و سپس سرکه و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه جوشاندن، شعله را خاموش کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باید چنین معلم‌ها را آموزش و پرورش اخراج کند هزاران روش برای تنبیه دانش آموزان خاطی وجود دارد مگر با حیوان سر کار دارند چنین با غضب زیر مشت وو کف گرگی گرفته حتی اگر حیوان هم باشد انسان شریف و با خانواده چنین برخوردی را در شان خود نمی بیند وقتی آموزش و پروش در مواجعه باچنین صحنه هایی تصمیم در خور و شایسته نمی گیرد چنین افرادی به خود اجازه می دهند که حتی پست تر حیوان شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا