تغذیهمامان بابا

طرز تهیه حلوای کاسه ی شیرازی خوش عطر و خوش طعم

درست کردن دسر به ویژه در ماه مبارک رمضان می‌تواند یکی از موضوعات مورد علاقه و مفیدی باشد که بسیاری از خانواده‌ها در پی آن هستند.

مدرسه آنلاین– حلوای کاسه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که اصالت آن به شهر شیراز زیبا بر می‌گردد و یکی از حلواهای پرطرفدار و جزو اولین‌هاست. این حلوا همانند شله‌زرد از دسرهای سفرۀ افطار است. در ادامه طرز تهیۀ این حلوای خوشمزه را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیۀ حلوای کاسه برای 5 نفر:

آرد برنج: یک پیمانه

آب: دو و نیم پیمانه

روغن مایع: 1/2 پیمانه سرخالی

شکر: یک و نیم پیمانه

کره: یک قاشق غذاخوری

گلاب: سه قاشق غذاخوری

زعفران دم‌کرده 1/3 فنجان

پودر هل: 1/2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

برای تهیۀ حلوای کاسۀ شیرازی در ابتدای کار آرد برنج را درون الک ریخته و الک می‌کنیم. حالا آرد برنج را درون یک تابۀ مناسب می‌ریزیم و تابه را روی یک حرارت ملایم می‌گذاریم. سپس آرد را تفت می‎‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. 

مرحلۀ دوم:

توجه داشته باشید که به دلیل متفاوت بودن جنس آرد برنج با سایر آردها سریع می‌سوزد، به همین دلیل آن را به صورت مداوم مخلوط می‌کنیم تا نسوزد و تغییر رنگ ندهد. پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم.

مرحلۀ سوم:

حالا اجازه می‌دهیم آرد کاملاً خنک شود و بعد آب را به همراه زعفران دم‌کرده و پودر هل به آرد اضافه می‌کنیم و به صورت مداوم مخلوط می‌کنیم تا گلوله‌های آرد باز شود.

مرحلۀ چهارم:

وقتی که حلوا غلیط می‌شود به آن شکر اضافه می‌کنیم و به هم زدن اضافه می‌کنیم تا شکر حل شود.

مرحلۀ پنجم:

در حین هم زدن، روغن و گلاب را به آن اضافه کرده، زمانی که حلوا جمع شد کره را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحلۀ ششم:

زمانی که ردّ قاشق روی حلوا ماند و به قاشق نچسبید، حلوا آماده است. حالا تابه را از روی حرارت برمی‌داریم و حلوا را درون کاسۀ مورد نظرمان می‌ریزیم. سپس به دلخواه با پودر پسته، گل محمدی و … تزیین می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یه سوال ،، ۱/۲ پیمانه سرخالی ینی چقد ؟ یه کم ازش برداریم خب میشه ۱/۳ پیمانه دیگه بعدشم مرحله دوم اصلا ربطی به درست کردن حلوا نداره یه هشداره که یه مرحله رو بخودش اختصاص داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا