تغذیهمامان بابا

این باسلوقای رنگی رنگی رو برای شب چله با کمترین مواد درست کن

شب چله از عیدهای باستانی ما ایرانیان است که در شب آخر پاییز آن را جشن می‌گیریم و در خانه‌هایمان را به روی زمستان باز می‌کنیم و به استقبالش می‌رویم.

مدرسه آنلاین _ در این شب به خانۀ مادربزرگ و پدربزرگ و بزرگترها می‌رویم و دور هم می‌نشینیم و هندوانه می‌خوریم. هندوانه و دورهمی شناسنامۀ شب چلّه و شب چلّه هم از شناسنامۀ ما ایرانی‌هاست. کنار هندوانه، انار و هر میوه‌ای که دوست داشته باشیم می‌گذاریم. آجیل شب یلدا هم کنار هندوانه و انار می‌نشیند. البته آجیل شب یلدا می‌تواندخشکبار یا تخمه، حالا هر تخمه‌ای از تخم خربزه که مامان‌ها در منزل بو می‌دهند تا تخمۀ آفتابگردان یا تخم کدو باشد. باسلوق یا راحة‌الحقلوم هم قاطی آجیل می‌شود و خودش را بنا به خواست صاحب‌خانه جا می‌دهد. خیلی‌ از خانم‌های باسلیقه دوست دارند این شیرینی خوشمزه را در منزل خودشان درست کنند تا هم لذت هنر آشپزی را برده باشند و  از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد و هم کدبانویی آنها را بیشتر نشان دهد.

ما امروز طرز تهیۀ باسلوق رنگی خانگی را برای شما خوبان در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم درست کنید و شب چلّه کنار عزیزانتان به خوشی نوش‌جان کنید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق رنگی:

نشاستۀ گل: نصف لیوان

شکر: نصف لیوان

ژلۀ قرمز: یک بسته

آب سرد: یک لیوان

گلاب: سه قاشق غذاخوری

روغن مایع: سه قاشق غذاخوری

رنگ ژله‌ای قرمز: چند قطره

طرز تهیه:

نشاستۀ گل، شکر، ژلۀ قرمز و آب سرد را با هم ترکیب کنید. روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از 45 دقیقه، گلاب و روغن و رنگ ژله‌ای قرمز را اضافه کنید و به مدت چهار دقیقه روی حرارت هم بزنید. 

حالا مواد را از روی شعله بردارید. وقتی از حرارت افتاد، مقداری از مواد بردارید و در پودر نارگیل بغلطانید و با دست به آن شکل بدهید. 

ژلۀ خوشرنگ شما آماده است. دور هم نوش جان کنید.

نکته: با ژله‌های سبز، آبی‌، زرد و … و رنگ‌های خوراکی هم می‌توانید رنگ‌های مختلف باسلوق را با همین روش درست کنید.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اصلا این باسلوق هست که اسم باسلق براش گذاشتین!؟!؟!؟ مگه با هر مطلبی بی مدرکی باید سایت رو فعال نگهداشت!؟!؟! این اسمش *راحت الحلقوم* هست نه باسلق!!!! باسلق موادش کاملا متفاوت و طرز تهیه ی متفاوتی داره و حتما بایستی مغز کردو و بعضی از ادویه جات ملایم معطر هم داشته باشه!!! لطفا هر مطلبی رو بعد از راستی آزمایی در سایت قرار دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا