شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

خط آبی کم رنگ از تجربۀ مادری می گوید

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «خط آبی کم رنگ» اثر شیوا علینقیان از تجربۀ مادری در دنیای مدرن می گوید. این کتاب را انتشارات فرهنگ جاوید در 215 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «کتاب حاضر قرار است چیزهایی دربارۀ مادر بودن و مسئلۀ هویت بگوید. اینکه چگونه هویت نویسنده به‌عنوان مادری جوان، تحصیل‌کرده و شهرنشین، در نیمی از یک دهه از جامعۀ پساانقلابی برساخته شده و همچنان در گذار و تحوّل است. متن پیش رو گرچه روایت تجربه‌ای شخصی و محدود است، اما تلاش کرده تا نشان دهد که «مادری کردن» تجربه‌ای است به گسترۀ تاریخ. «مادری» آن‌طور که من حالا آن را می‌فهمم، انسانی‌ترین، درگیرکننده‌ترین و اخلاقی‌ترین رویداد زندگی است؛ دست‌کم برای من این‌طور بوده. به همین دلیل اگر بخواهیم در دام ایدئولوژی‌ها و اسطوره‌سازی‌های رایج از «مادر» در مقام یک قدیس نیفتیم، صادقانه نوشتن از آن، امری پیچیده و دشوار خواهد بود. این کتاب درصدد ارائۀ تصویری رئالیستی از یک زیست مادرانه است با همۀ بیم‌ها و امیدهایش؛ و کوشیده تا دنبال‌کننده و گسترش‌دهندۀ شاخه‌ای از معرفت باشد که در آکادمی غرب به‌عنوان «مطالعات مادری» شناخته می‌شود.»

شیوا علینقیان متولد سال 1365، دارای دکترای انسان‌شناسی فرهنگی می باشد.

کتاب «خط آبی کم رنگ» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا