تغذیهمامان بابا

ارتباط مواد غذایی و تقویت حافظه

مواد غذایی برای تقویت حافظه بسیار موثر است. سبزیجاتی مانند کرفس، کلم بروکلی، کلم، سبزیجات تیره به بهبود حافظه کمک می‌ کنند.

مدرسه آنلاین- مواد غذایی در تقویت حافظه و عملکرد مغز نقش مهمی دارند چرا که منجر به بهتر شدن وضعیت حافظه و هشیاری می‌ شود. در ادامه با نکات تغذیه آسمونی باشید تا به معرفی چند ماده غذایی برای عملکرد بهتر حافظه بپردازیم.

جزئیات تقویت حافظه

اگر در زندگی روزمره خود هرازگاهی احساس فراموشی می‌ کنید و یا درگیر امتحانات مدرسه و دانشگاه هستید، ممکن است این مشکل ناشی از کمبود خواب یا دلایل دیگری همچون ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد با این حال، شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز و حافظه دارد.

مواد غذایی برای تقویت حافظه

برای تقویت حافظه، مواد غذایی مانند سبزیجات، اسیدهای چرب امگا 3، مصرف انواع توت‌ ها، نان و گردو را به غذای خود اضافه کنید.

سبزیجاتی مانند کرفس، کلم بروکلی، کلم، سبزیجات تیره به بهبود حافظه کمک شایانی می‌ کنند، بنابراین سعی کنید در ساندویچ‌ ها از کلم برگ یا بروکلی هم استفاده کنید. همچنین بروکلی تفت داده شده را در کنار ناهار و شام خود داشته باشید.

میوه‌ ها هم عملکرد حافظه را افزایش می‌ دهند. بنابراین از انواع میوه های فصلی به عنوان یک میان‌ وعده، ترکیب با غلات یا به صورت پخته در دسر به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌ اکسیدان استفاده کنید.

امگا 3 برای سلامت مغز ضروری است. اسیدهای چرب امگا 3 به بهبود حافظه در جوانان کمک کند.

غذاهای دریایی و ماهی‌ های چرب از جمله ماهی قزل‌ آلا، ماهی تن، ساردین ها و شاه ماهی از بهترین منابع اسید چرب امگا 3 هستند.

تا حد امکان در فصل امتحانات از فست فودها و غذاهای پرچرب پرهیز کنید و آب بیشتری بنوشید.

منبع: آسمونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا