تغذیهمامان بابا

طرز تهیه آش کشک ساده و فوری برای افطار

آش‌ها غذاهای سالم و خوشمزه‌ای هستند که غالباً محبوبیت بالایی هم دارند. این غذا یک وعدۀ سبک و مقوی به شمار می‌رود که برای افطار هم مناسب است. آش‌ها تنوع زیادی دارند و فقط خلاصه به آش رشته نمی شود.

مدرسه آنلاین– در ماه مبارک رمضان کارشناسان توصیه می‌کنند با آش و سوپ و غذاهای سبکی از این دست افطار کنیم. از آنجا که آش‌ها انوع و اقسام زیادی دارند می‌توان هر چند شب یکبار، یک نوع آش جدید پخت تا هم با وعده‌ای سبک افطار کرده باشیم و هم از خوردن یک جور آش خسته نشویم.

امروز می‌خواهیم طرز تهیۀ آش کشک خوشمزه را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای سه نفر:

عدس: یک چهارم پیمانه

برنج نیم‌دانه: نصف پیمانه

سبزی آش: دویست گرم

کشک: به مقدار لازم

نعنا داغ: به مقدار لازم

پیاز: یک عدد

نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا روغ را در ماهیتابه ریخته و پیاز خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم پیازمان طلایی شود. سپس به میزان لازم نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم. یک تفت می‌دهیم و زیرش را خاموش می‌کنیم. 

مرحلۀ دوم:

حالا برنج و عدس را در قابلمه می‌ریزیم و با سه لیوان آب می‌گذاریم بپزد. بعد از یک ساعت و نیم سبزی آش و نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم.

مرحلۀ سوم:

بعد از یک ربع تا 20 دقیقه که سبزی پخت، نصف پیاز داغ و نعنا داغ را اضافه می‌کنیم. حالا نوبت اضافه کردن کشک است. میزان کشک بسته به ذائقۀ خودتان دارد. اجازه بدهید مواد با هم یک جوش بزند تا جا بیفتد. 

مرحلۀ چهارم:

آش که جا افتاد، زیرش را خاموش می‌کنیم و آن را در ظرف دلخواه می‌کشیم و با باقیماندۀ نعنا داغ و پیازداغ آن را تزیین می‌کنیم.

به همین راحتی و زودی آش شما حاضر است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا