بدون دسته بندیعلمی هنریکتابخانه

«مدرسۀ کتاب نخوانی» از کتاب نخوانی دانش آموزان می گوید

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «مدرسۀ کتاب نخوانی» از حمید سپهر از کتاب هایی است که به آسیب‌شناسی کتاب‌نخوانی در مدارس ایران پرداخته است. این کتاب را نشر کتاب طه در 164 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی کتاب آمده است: « انس با کتاب و خواندن منظم و مستمر کتاب توسط فرد یا آحاد جامعه را کتاب خوانی می گوییم. درجه این انس و نرخ خواندن؛ زمان اختصاص یافته به خواندن، تعداد متون خوانده شده در روز یا سال، میانگین نرخ کتاب خواندن یا میانگین زمان اختصاص یافته به کتابخوانی در جامعه قوت و ضعف کتابخوانی در فرد یا در جامعه را مشخص می کند. یکی از معضلات مدارس نه صرفا دور کردن دانش‌آموزان از خواندن متون درسی خود است، بلکه دور کردن دانش‌آموزان از هر کتاب غیر درسی است. در مدارس ما عملا کتاب منفور می‌شود. افرادی که ممکن بود به حوزه خاصی ولو غیردرسی، علاقه داشته باشند، به دلیل کور شدن استعدادشان از دنبال کردن کتاب‌های آن حوزه هم دوری می‌کنند. این کتاب به آسیب‌شناسی کتاب‌نخوانی در مدارس ایران پرداخته است.»

کتاب «مدرسۀ کتاب نخوانی» را می توانید از کتابسرای طه تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا