بدون دسته بندی

بدعهدی شرکت سایپا در قبال خریداران خودرو

چرا سایپا خودروی مشتریان خود را تحویل نمی دهد؟

شرکت خودروسازی سایپا علی رغم تعهدی که به مشتریان خود برای فروش خودرو می دهد، در طول سال و ماه های گذشته در عمل به تعهدها موفق عمل نکرده است؛ وضعیتی عجیب که بسیاری از مشتریان این شرکت را کلافه و از خرید خود پیشیمان کرده است.

مدرسه آنلاین– شرکت سایپا که از سال گذشته چندین مرحله فراخوان فروش خودرو برگزار کرده است و در همه مراحل نیز هزاران مشتری را پذیرش و از آنها وجه دریافت کرده است، پس از رسیدن نوبت و زمان تحویل خودرو از تحویل خودرو سر باز می زند.

بررسی ها نشان می دهد آن دسته از افرادی که در فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته برای خرید خودرو از طریق این کارخانه ثبت نام به عمل آوردند، هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده اند.

این درحالی است که موعد تحویل خودروی آنها پایان فروردین ماه 1400 بوده است و در بازه زمانی رسیدن به این مقطع زمانی نیز در چندین نوبت کارخانه اقدام به افزایش بی رویه محصولات خود کرده بود.

به طور مثال مشتریانی که اردیبهشت ماه 1399 و با موعد تحویل فروردین 1400 از این کارخانه خودروی کوئیک پیش خرید کردند، علی رغم اینکه پس از رسیدن موعد تحویل چیزی حدود دو برابر قیمت وقت (اردیبهشت 1399) به کارخانه پول پرداختند کردند، اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته اند.

یکی از مشتریان سایپا در همین باره در شبکه های اجتماعی نوشته است: من اسفند 1399 تکمیل وجه کردم و قاعدتاً باید تا یک ماه بعد خودرو به من تحویل داده می شد ولی تازه یکم تیرماه یعنی با 4 ماه تأخیر فاکتور شده و هنوز خودرو به دستم نرسیده است.

کاربر دیگری در این باره نوشته است: من ۳اسفند 1399 تکمیل وجه کردم کوییک آر ولی توسیستم زده بود صدور دعوتنامه، بعد از ۴ ماه پیگیری و داد و بیداد و تشکیل پرونده ۵ تیر 1400 برام توسیستم ثبت شد تکمیل وجهی که انجام دادم. الان سایپای — میگه ما نمیتونیم کاری کنیم شما رفتی اخر صف.

یعنی باید وایسین با تیرماهیا فاکتور بشین. الان فهمیدم که تنها راه اینه مستقیم مدارک برداره بره دفتر فروش داد و بیداد راه بندازه.

همانطور که مورد اشاره قرار گرفت، بررسی ها نشان می دهد شرکت سایپا در عمل به تعهدات فروش خود در ماه و سال های گذشته کارنامه قابل قبولی ندارد.

با این تفاسیر پرسش این است که چرا نهادهای نظارتی بر این مجموعه نظارت درست و دقیقی ندارند و چرا اجازه می دهند شرکت سایپا با چنین رویه ای در برابر مشتریان خود حاضر شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا