تغذیهمامان بابا

کسانی که قندخون دارند این غذای خوشمزه رو از دست ندن

بیماری قند خون به این معنا نیست که باید غذاهای خسته کننده یا ساده بخورید. بسیاری از غذاهای سالم و خوش طعم وجود دارد که کمتر باعث افزایش قند خون می شود.

مدرسه آنلاین – به طور کلی افرادی که مبتلا به قند خون هستند باید میزان مصرف گوشت‌، چربی‌های حیوانی و قندهایی را کاهش دهند که سریع جذب می‌شوند  و به‌جای آنها، میزان مصرف غذاهای سرشار از قندهای کامل، مانند غلات کامل، نشاسته‌ها و میوه‌های خشک را کم کنند.

تعیین بهترین غذاها برای مبتلایان به قند خون گاهی کمی دشوار است زیرا هدف اصلی شما باید کنترل سطح قند خون باشد. با این حال غذاهای مختلف و متنوع و البته خوشمزۀ زیادی وجود دارد که برای آنها که قند دارند مناسب است. از جملۀ این غذاها تاکو استیک است.

برای تهیۀ این غذای سالم و فوق‌العاده با ما همراه باشید.

سالاد تاکو استیک
در این سالاد از استیک پخته شده به جای گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود و به جای ترتیلای سرخ شده کاهو پایه آن را تشکیل می‌دهد. در نهایت پنیر برای مثال از نوع فتا روی غذا خرد می‌شود. چیپس‌های ترتیلا را به صورت کامل نگه دارید و یا آن‌ها را به آرامی خرد کنید و روی کاسه بپاشید.

مواد لازم برای سالاد تاکو استیک:

استیک: ۳۴۰ گرم 
 نمک: ۳/۴ قاشق چایخوری
 فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
روغن زیتون: دو قاشق چایخوری 
 پیاز سفید خرد شده: ۳/۴ فنجان
 آب مرغ بدون نمک: نصف فنجان
لوبیای پخته یا کنسرو لوبیا بدون نمک: ۴۲۵ گرم
کاهوی خرد شده: سه فنجان 
 گوجه فرنگی خرد شده: نصف فنجان
چیپس ترتیلا: ۲۸ گرم 
 آووکادوی رسیده، نازک برش داده شده: یک عدد
برگ گشنیز تازه: یه میزان لازم  (اختیاری)

طرز تهیه:

ابتدا یک تابۀ مناسب بردارید و روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. استیک را درون تابه بپزید و نمک و فلفل بر روی آن بپاشید.  پنج دقیقه از هر طرف استیک را بپزید. استیک را روی تختۀ برش قرار دهید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند. سپس آن را به قطعات پنج سانتی برش دهید.

روغن را به ماهیتابه اضافه کنید. پیاز را درون آن  تفت دهید تا سبک شود.  نمک، آب و لوبیا را به ماهیتابه اضافه کنید. اجازه دهید جوش بیاید. آن را چهار دقیقه بپزید.

حالا مواد را درون  ظرف مورد نظر قرار دهید. کاهو  و گوجه فرنگی، چیپس ترتیلا و آووکادو را به طور یکنواخت در ظرف بگذارید. اگر دوست داشتید برگ‌های گنشیز را در ظرف برای تزیین بگذارید و با تکه‌های لیموترش و نان جو نوش جان کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا