تغذیهمامان بابا

آسان‌ ترین و کم‌ هزینه‌ ترین شیرینی عید

نزدیک عید، خانم‌های با سلیقه و هنرمند به فکر درست کردن شیرینی‌های مختلف می‌افتند. پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز به‌صرفه است.

مدرسه آنلاین– پخت شیرینی‌های خانگی به نوعی سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و لذت‌بخش است. عطر شیرینی که در منزل می‌پیچد با خودش سرزندگی می‌آورد و اگر دم‌دم‌های عید باشد این شور را بیشتر هم می‌کند. شیرینی‌های خانگی به همان خوشمزگی شیرینی‌های قنادی است با این تفاوت که ظاهرش را خودتان با سلیقه و هنر خودتان می‌توانید طراحی کنید.

یک شیرینی آسان با بافت و مزۀ عالی را برای آموزش در نظر گرفته‌ایم. این شیرینی نیاز به تخم‌مرغ ندارد و همزن و قالب هم احتیاجی نیست.

مواد لازم:

کره: 100 گرم

پودر قند: نصف لیوان (یا شکر آسیاب شده)

آرد قنادی: یک لیوان

طرز تهیه:

کره را  می‌ریزیم داخل ظرف و می‌گذاریم تا نرم شود. بعد پودرقند الک‌شده را به آن اضافه می‌کنیم و باهمزن دستی یا برقی چند دقیقه می‌زنیم تا بافتش سبک شود و رنگش روشن شود. حالا آرد را اضافه می‌کنیم و با لیسک مخلوط می‌کنیم و بعد با نوک انگشت‌ها کمی ورز می‌دهیم. حالا یک خمیر نرم و نچسب دارید که می‌توانید هر شکلی که بخواهید به آن بدهید.

کاغذ روغنی روی تابه پهن می‌کنیم. به اندازۀ یک گردو از خمیر بر می‌داریم و با دست گرد می‌کنیم و سپس پهن می‌کنیم. حالا با چنگال یا هر مهر شیرینی روی آن طرح می‌اندازیم. شیرینی‌هایی را که با دست یا قالب فرم داده‌ایم داخل تابه با فاصله می‌چینیم. 

شعله‌پخش‌کن را از ده دقیقه قبل گرم می‌کنیم. تابه را روی آن قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم با حرارت ملایم شیرینی‌ها بپزد. وقتی زیر شیرینی‌ها طلایی شد یعنی شیرینی آماده است.

نکات:

*به خمیر این شیرینی به دلخواه خودتان می‌توانید پودر هل، زعفران، پودر کاکائو یا رنگ خوراکی اضافه کنید و شیرینی‌های متنوع درست کنید. 

*می‌توانید به خمیر با دست فرم بدهید و یا با قالب یا کاتر شیرینی به آن شکل بدهید.

*آرد را سه بار الک کنید تا بافت خوبی به شما بدهد.

*میزان آبی که آرد می‌برد، بستگی به نوع آرد دارد و متفاوت است. می‌توانید بسته به نوع آردتان یکی دو قاشق آب را کم یا زیاد کنید. اما توجه داشته باشید آرد زیاد باعث سنگین شدن و سفتی شیرینی می‌شود.

*خمیر را زیاد ورز ندهید تا به روغن بیفتد زیرا باعث خشکی شیرینی می‌شود. 

*اگر تابۀ معمولی استفاده می‌کنیدحتماً دم‌کنی بگذارید اگر تابه‌تان دو طرفه است واشر درش را خارج کنید تا شیرینی‌ها خیس و خمیر نشود. 

*کاغذ روغنی و شعله‌پحش‌کن لازم است.

*مدت زمان پخت 20 دقیقه است. وقتی زیر شیرینی طلایی شد یعنی آماده است. اگر بیشتر بماند خشک و سفت می‌شود. 

*اگر از فر استفاده می‌کنید با دمای 160 به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند.

*تا یک ماه داخل ظرف دربسته، داخل یخچال می‌توانید این شیرینی را نگهداری کنید.

نوش جانتان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا