تغذیهمامان بابا

طرز تهیه ی خورشت آلو مسما با طعم بهشت

خورشت آلو مسما با داشتن طعم ملس و به رنگی تیره که به طور معمول با مرغ طبخ می‌شود، طعم به شدت خاصی دارد و همین باعث شده، که برای مهمانی‌های رسمی و خودمانی پخته شود. 

مدرسه آنلاین– پخت و پز و آشپزی در منزل خانه را گرم نگه می‌دارد و قلب خانه را زنده می‌کند. گذشته از اینکه آشپزی خودش یک هنر است و کدبانوهای هنرمند ایرانی با غذاهایی که در خانه می‌پزند نشاطی دو چندان به خانه می‌بخشند و سلامت خانواده را تضمین می‌کنند.

امروز قصد داریم طرز تهیۀ خورش آلو مسمای گیلانی را آموزش بدهیم. این خورشت به راحتی درست می‌شود و جزو خورشت‌های سخت و پر دنگ و فنگ نیست.

مواد لازم

سینه یا ران مرغ: ۶ تکه

پیاز: ۴ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری

کلاب: مقداری

شکر: ۳ قاشق غذاخوری (اگر کم شیرین‌ترین می‌پسندید ۲ قاشق بریزید)

قیسی: ۱۰ عدد

آبغوره: به میزان دلخواه (اختیاری است.)

طرز تهیه

مرحلۀ اول

اتبدا مرغ‌ها را با نمک و فلفل و زردچوبه خوب طعم‌دار می‌کنیم. بعد  در ماهی‌تابه مقداری روغن می‌ریزیم و دو طرف مرغ‌ها را خوب سرخ می‌کنیم.

مرحلۀ دوم

حالا پیازها را ریز خرد می‌کنیم و داخل همان روغنی مه مرغ‌ها را سرخ کردیم می‌ریزیم و تفت می‌دهیم. پیازها کمی که کمی سبک شد به آن نمک و فلفل و زردچوبه می‌زنیم. بعد از اینکه پیازها سرخ شد به آن رب اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا رنگش باز شود. 

مرحلۀ سوم

سپس به مواد آلو و قیسی را اضافه می‌کنیم. آن را کمی تفت می‌دهیم و بعد مرغ‌های سرخ‌شده را به آن اضافه می‌کنیم و به اندازۀ دو سه لیوان آب روی مواد می‌ریزیم تا روی مرغ‌ها بیاید. در خورشت را می‌گذاریم تا برای یک ساعت بپزد.

مرحلۀ چهار

حالا نوبت اضافه کردن زعفران است. کمی گلاب و شکر نیز به آن اضافه می‌کنیم. بعد به مقدار دلخواه آبغوره به آن می‌زنیم که آبغوره سلیقه‌ای است و می‌توان آن را حذف کرد. آبغوره طغم آن را ملس می‌کند.

مرحلۀ پنجم

حالا به مدت 20 دقیقه اجازه بدهید که خورشت با در باز بپزد. 

خورشت آلو مسمای ما به همین راحتی و خوشمزگی آماده شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا