خبر ویژه

پیام‌های اعتراضی والدین در مورد حضوری شدن مدارس

در روزهای گذشته جمع کثیری از والدین دانش آموزان که به نظر می رسد نگران حال و روز فرزندانشان در مدارس هستند، برای تحریریه مدرسه آنلاین پیام می فرستند و گلایه های خود را منعکس می کنند.

عمده پیام های ارسالی که تحریریه مدرسه آنلاین تلاش کرده است نسبت به انتشار پیام های فاقد توهین و افترا اقدام کند حول این محور چرخ می زند که والدین دانش آموزان آمادگی بازگشایی مدارس را نداشته اند و نیز نگران سلامت فرزندان خود هستند.

آنها اصرار دارند که این موضوع را به مسولان کشور منعکس کنند که حضوری شدن مدارس می تواند نقش موثری در افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و در نتیجه افزایش مرگ و میر از این بابت باشد.

برخی از والدین با اشاره به اینکه در مدرسه فرزندشان اساسا امکان رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد، اضافه کرده اند که دانش آموزان در مدرسه ای که فرزندشان به آنجا می رود بدون داشتن ماسک در کنار هم می نشینند، از یک لیوان آب می خورند و حتی کلاس درس ایشان تهویه مناسب نیز ندارد!

از آنسو نیز هستند معدود والدین و کاربرانی که مدافع حضوری شدن مدارس هستند و عقیده دارند مخالفان حضوری شدن مدارس دلایل منتطی و متقنی ندارند و برای این موضوع نیز این گواه را می آورند که بسیاری از خانواده ها در فضاهای دیگر مثل دید و بازدیدهای عید و یا سفرهای نوروزی آزادانه فرزندانشان را در محیط های جمعی قرار می دادند ولی حالا در رابطه با مدرسه اظهار نگرانی می کنند که این تناقض قابلیت دفاع ندارد!

البته برخی نیز بر این موضوع تأکید دارند که بازگشایی ناگهانی مدارس آنهم پس از سفرهای پر خطر عیدانه کار درستی نبود و حتی اگر قرار بر بازگشایی مدارس بود باید این کار حداقل دو هفته بعد از تعطیلات نوروزی انجام می شد.

در ادامه به تعدادی از کامنت های رسیده به تحریریه مدرسه آنلاین عیناً اشاره می شود:

-سلام، خدایی می مانیم چه بگوییم کسی با حضوری شدن مخالف نیست .ولی با چه تدبیری این همه دانش اموز در یک کلاس .حداقل میخواستید هر روز حضوری میکردید ولی در گروه بندی .در یک مدرسه ۱۰۰ نفری سه دانش اموز ویک معلم حال وخیم شدند و بقیه هم از سردرد و دل پیچه مینالند .دلتان به حال معلم نسوخت حداقل فکر سرمایه های مملکت و عوارض بعد درگیری کرونا برای انها را میکردید .چگونه در محضر خدا پاسخ گو میباشید ؟

-سلام اگر هر کدام از این مسئولین فقط دهانی یک کم به بازوان و پاها قدرت عمل داده بودند و در این سال‌های کرونا هرکدام یک مدرسه را تجهیز کرده بودند الان غمی نبود لطفا این مسئولین را به پای میز محاکمه بکشانید بدانیم چه کردند ؟ چرا می خواهند بهای هیچ کاریشان را با نبستن دهان با داغدار کردن مردم بپردازند؟؟؟؟؟؟؟؟

-من نمیدونم برچه اساسی مدرسه هارو حضوری کردن اگه کرونا نیست بچه ها هم بدون ماسک برن مدرسه وبدون رعایت پروتکل های بهداشتی ستادتون هم جمع کنید که اینقد برا مردم تصمیم گیری نکنه واگر هست چرا مدارس رو بدون هیچ امکانات وسایل بهداشتی باز میکنید اونم یه ماه مانده به تعطیلی مدرسه واونم توی ماه رمضون بچه ها با زبون روزه و ۶ساعت ماسک یه کم خجالت بکشید از مردم ودست از بی تدبیر باتون بکشید آقای ریس جمهور از شما خواهش میکنیم که به این موضوع رسیدگی کنید ب خصوص به مناطق جنوبی که بچه هاشون از گرما دارن هلاک میشوند

-سلام متاسفانه مملکت همش دروغ پشت دروغ هیچ چیز سر جای خودش نیست اقای رئیسی خواسته خودی نشون بده دیده اقای روحانی نتوسته اخه یکی بهش بگه مگه با یکماه بچه هاچیزی یادمی گیرن اموزش پرورش متاسفم با این تصمیمی که گرفتی می زاشتید یک هفته ازمسافرت مردم می گذشت الان که یک ویروس جدید درچین اوده

-سلام بچه اول دبستانی الکل و ماسک داره ۴۰۰دانس آموز در مدرسه ۵عدد دستشویی دارید اگر مشکلتون سند کردن پول مدارس هست من پارسال تایید کردم امسال هم رو چشم‌ بنویسید جوایز و خوراک درباری تایید تایید ولی بچه ها رو مریض نکنید نه تجهیزات کامل و نه دارو موجوده و هزینه گران رو دست خانواده نزارید

کامنت های بیشتر را از اینجا بخوانید 

نوشته های مشابه

‫23 دیدگاه ها

  1. با کیا شدیم 80 میلیون!
    این بچه های شما از کرونا هم نمیرن از لشی و تنبلی و زخم بستر میمیرن پدر و مادر عزیز!

  2. بهترین کار این هست که مدارس و دانشگاه ها حضوری باشند و به دانش آموزانی که به هر دلیل تمایل ندارند در مدرسه حاضر شوند اجازه دهند که با تدابیر والدین خود شامل گرفتن مدرس خصوصی، تهیه ی فیلم های آموزشی، کمک خود والدین و … دروس را دنبال کنند و در نهایت در امتحانات پایان ترم به صورت حضوری شرکت کنند.

  3. غیر حضوری بودن آموزش هیچ توجیهی ندارد. یا به زبان یا غیر خوش باید به دستور دولت و ستاد کرونا در این زمینه تمکین کنند

    1. فرشید !
      اولا بنا به نظر کارشناسان بهداشتی غیر حضوری بودن آموزش کاملا توجیه دارد .
      ثانیا شما که اینجور دیکتاتورمابانه نظر میدی بهتره از واژه ” توجیه ” هیچ وقت استفاده نکنی چون شما و امثال شما با مفاهیم “توجیه ” و ” تعقل ” و ” نظر خواهی ” و ” همدردی ” و …. هیچ سنخیتی ندارید.
      ثالثا شما که ظاهرا نه درد کرونا رو دارید و نه درد فرزندی که به خاطر نفرستادن به مدرسه از تحصیل عقب بیفته ، بهتره اصلا نظر ندید .

  4. به نظر من قرار هست یک اتفاق ناگوار بیافته. مثلا جهش وحشتناک قیمت‌ها یا گرانی مجدد بنزین. و خوب نیاز دارن که با نگران کردن مردم برای سلامت فرزندانشون اولویت و توجه مردم را منحرف کنند.

  5. از زمانی که مدرسه ها بسته شد تازه پی بردم چه جنایتی در حق بچه ها اموزش پرورش انجام میداد . خودم برای پسرم برنامه دادم برای پایه 8 و9 بسیار پیشرفت داشت تا زمانی که میرفت مدرسه و وقتش تلف میشد در به اصطلاح مدرسه

  6. چرا الکی حرف میزنید خودتون بچه ندارید چجوری ‌پسر۸ سالم که رنگ مدرسه را ندیده بره مدرسه من مخالفم

  7. امثال ماکه مخالف حصوری بودن بچه ها هستیم بگن که خودمون با بچه ها کار کنیم وامتحان پایان ترم رو حضوری بدن

  8. بچه های زیر ۱۲ سال که یا واکسن نزدند و یا دو دوز رو کامل نزدند با چه توجیهی باید حضوری بشوند .
    اون هم با این شرایط کاملا نامناسب مدارس که نه فاصله گذاری میتونه وجود داشته باشه و نه تهویه مناسب در کلاسهای شلوغ ۴۰ نفره به چه شکل پروتکلها میتونه رعایت بشه ؟!!
    ما فرزندمون رو که کلاس سوم ابتدایی هست نفرستادیم چون به این تمهیدات ادعایی دولت که عملا هم ضعیف هست اعتماد نداریم و نمی بخشیم شخص وزیر آموزش و پرورش رو به خاطر عقب افتادن فرزندمون از تحصیل و بعد از هر نماز نفرینش میکنیم.

  9. همه به شدت ناراحت و معترض هستند. از معلم گرفته تا دانش آموز تا خانواده ها ، همگی به این بازگشایی هولکی مدارس مشکوک و بدبین هستند.
    از دیروز نشانه های بیمار شدن دانش آموزان پدیدار شده.

    معلوم نیست چه دشمنی با این ملت دارن.
    تازه رییسی اومده میگه : بازگشایی مدارس، خواست مردم بود !

    کاری نکنید که خدای نکرده مردم شما را هم مثل رییس جمهور قبلی دروغگو بنامند!

  10. به نظر می رسد که وزیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر آموزش و پرورش و همکاران به اندازه ای باسواد و همه فن حریف هستند که حتی جواب خدا را هم آماده کردند برای ارتکاب قتل عمد!
    این آقایون آموزش و پرورشی به هیچکس پاسخگو نیستند، فقط بخش نامه و دیگر هیچ!

  11. باسلام ^من فقط نظرخودم میگم(نه سیاسی هستم و نه …..) متوجه شدم که شماها بهیچوجه درهیچ کجای مملکتداریتان، بفکرهیچکس نبودیدکه حالا دایه مهربانتراز مادر شده اید،براستی بایستی خون گریست بحال ما که….^شماها بنوعی هنوزکه هنوزه، درحال انتقام بسیارسخت هستیداز ما، من بشخصه اجازه نمیدهم که فرزندم به این آموزشهای شما،که درحالِ حذف تمام نمادها و… ایرانی وملی هست، حضوریابد،همان بهترکه بیسواد بماند تا….، آموزش‌های جنگ و خون و خونریزی و… یادبگیرد، پس عطایتان به لقایتان می‌بخشم که مرا به خیرشما امیدی نیست،شر مرسانید! پس بهترست هرکسی که مرام و کردارشان که همان… هست، وشماراقبول دارد،نه تنها فرزندش، بلکه با تمامی خانواده اش، بدون رعایت بهداشت و نزدن ماسک وبطوردسته جمعی در مدارس حضور بهم برسانند تا هرچه زودترمستفیض گردند!

    1. سلام من هم باحرف های شما موافقم بازگشایی مدرسه واقعا کارخطرناکیه باجان بچه های مردم بازی نکنید لطفا رسیدگی کنید.من دیروزدرمدرسه به وضوح دیدم بچه‌ها ماسک ازصورتشون برمیدارن

  12. گمان کنم همونهایی که موافق بودن،همانهایی هستندکه یارانه۲۲ممدگرفتن و فقط خودشان از آنها باخبرهستند!!

  13. آقایان مسئول و در راس آنها ریاست محترم جمهور جناب دکتر آیت الله رئیسی داماد معظمِ خادم و تولیت آستان مقدس شمس الشموس امامِ ضامن آهو^ بعیدهست که متوجه نشده باشید کسانیکه چنین خواسته‌هایی دارند، یافقط بفکرمنافع خودشان هستند و یا بعمدوقصدوغرض مشخص که فقط دشمنان داخلی از آن بهره مندهستند وفقط درصدد ضربه زدن به شأن نظام و…هستند^ و در هرصورت، باحساب شما البته باتوجه به تمام سخنان شما ازچهل سال پیش تاکنون^دشمن^محسوب می‌شوند! پس با توجه به نکات یاد شده،میشودنتیجه گرفت: حضوری شدن مدارس فقط در۲حالت هست ۱_ این اقدام باکارشناسی وبررسی و… و با دستورمستقیم نظام بوده ۲_ غیرکارشناسی و عجولانه و….. (درهردوصورت: بدا بحالِ مردم که…….)

  14. آزمون و خطای انسانی با فرستادن دانش آموزان به مدارسی که رعایت پروتکل در اکثر آنها امکان پذیر نیست
    تاسف بر بی خردی مسوولان

  15. هیچ کس با حضوری مخالف نیست ،ولی همه با این شرایط مخالف هستن ،نه پروتکلی رعایت می شه و نه شیفت بندی شدن ،۳۵ تا ۴۰ دانش آموز توی یه کلاس بسیار کوچیک و بدون تهویه اونم تو حلق همدیگه ،آخه ریسی با کدوم سوادش دستور چنین کاری رو داده؟چرا دستوراتش در مورد تورم و اقتصاد آبکیه و کسی بهش عمل نمی کنه حالا زورش به این طفل معصوم ها رسیده؟.
    کرونا همش بد نبود ،یه خوبی که داشت والدین با روش آموزش جدید آشنا شدن و خیلی خوب و بهتر تونستن به فرزندانشون کمک کنن ،و به نظر من خیلی ها باعث پیشرفت فرزندانشون شد.
    حالا دوهفته دارن میرن مدرسه خیلی پیشرفت کردن؟
    بخدا اون دانش آموزی که تنبل و درس نمی خونه حضوری رفتنش هم باعث پیشرفتش نمی شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا