خبر ویژه

چند روز مدرسه ها تعطیل است؟

با آغاز تعطیلات نوروزی و تعطیل شدن مدارس، پرسش بسیاری از دانش آموزان و دبیران این است که مدارس چند روز و تا کی قرار است تعطیل باشد؟

مدرسه آنلاینتعطیلات عید یا سال نو از دیرباز در ایران مرسوم بوده است و وزارت آموزش و پرورش نیز معمولا چند روز قبل از شروع سال نو اقدام به برنامه ریزی برای تعطیلات مدارس می کند. معمولا این تعطیلی برای عید نوروز هرساله از اواخر اسفند ماه اعلام می شود که با توجه به تعطیلات پیشبینی نشده و اضطراری آموزش و پرورش در سال جاری، احتمال تعطیلی زودتر از موعد مدارس برای سال نو بسیار کم می باشد.

اما سوال بسیاری از دانش آموزان این می باشد که مدارس برای عید کی تعطیل می شود؟

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط آموزش و پرورش، فعالیت مدارس تا 28 اسفند ادامه خواهد داشت. زمان تعطیلی مدارس برای عید از 29 اسفند لغایت 13 فروردین می باشد.

اطلاع از زمان تعطیلی مدارس برای عید به منظور برنامه ریزی والدین برای سفر و یا برنامه ریزی دانش آموزان برای مطالعه دروس ضروری می باشد که در ادامه این مقاله به بررسی زمان تعطیلی مدارس برای عید 1403 در اواخر اسفند و فروردین ماه و تاریخ شروع تعطیلی عید پرداخته شده است. همچنین توصیه هایی به دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ و نحوه مطالعه دروس در این دوران شده است تا دانش آموزان بتوانند بهترین بهره را از این تعطیلات ببرند.

زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳

در تاریخ شمسی اولین روز فروردین، به دلیل آغاز بهار و اتمام زمستان شروع عید نوروز در نظر گرفته شده است و برخی کشورها از جمله ایران این روز را جشن می گیرند. در روزهای عید اکثر ادارات و مشاغل تعطیل می باشند که آموزش و پرورش نیز هر ساله اقدام به تعطیلی مدارس در روز های عید نوروز می نماید. البته لازم به ذکر است که اعیاد دیگری مانند عید فطر، عید غدیر و … نیز جزو تعطیلات رسمی کشور هستند و مدارس در این روزها تعطیل می باشند.

یکی از پرسش های دانش آموزان و حتی والدین در روز های نزدیک عید به منظور برنامه ریزی برای مسافرت و گذراندن تعطیلات، این می باشد که مدارس برای عید کی تعطیل می شود و یا زمان تعطیلی مدارس عید ۱۴۰۳ می باشد. در سال جاری آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای زمان دقیق تعطیلی مدارس را از 29 اسفند ماه اعلام نموده است و تمامی مدارس کشور موظف به برگزاری فعالیت های آموزشی خود طبق زمان بندی و تقویم آموزش و پرورش تا 28 اسفند می باشند.

در طول سال تحصیلی به غیر از تعطیلات رسمی که در تقویم رسمی کشور بیان شده است، آموزش و پرورش به دلایل مختلفی مانند آلودگی هوا، برف و سرما و … به منظور جلوگیری از رخداد اتفاقات غیرمترقبه اقدام به تعطیلی مدارس می نماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا