خبر ویژه

تأیید تخلف و تقلب در کنکور توسط رئیس سازمان سنجش

کنکور به عنوان یکی از بزرگ ترین آزمون های جمعی در ایران مدت هاست که در زمان برگزاری با حواشی فراوانی رو به رو می شود؛ آزمونی بزرگ که حالا دوباره حواشی به سراغ آن آمده و داوطلبان امسال را نیز نگران کرده است.

مدرسه آنلاین- ماجرای تقلب و تخلف در کنکور سراسری تقریباً به یک داستان تکراری و اصطلاحاً پای ثابت این رویداد بزرگ آموزشی تبدیل شده است.

اتفاق هایی که اگر سابق بر این از سوی مسئولان امر انکار می شد ولی حالا نه تنها دیگر کسی منکر آن نیست بلکه هم آن را تأیید می کنند و هم در ناتوانی خود برای برخورد با تخلف های فراوان اذعان دارند.

امسال نیز کنکور سراسری در گروه های مختلف در حالی برگزار شد که موارد متعددی تخلف و تقلب بنا به گفته صریح مقامات مسئول کشف شد و این در حالی است که بدون شک تخلف های فراوان دیگری نیز وجود دارد که کشف نشده است.

در همین رابطه به تازگی رئیس سازمان سنجش اظهارنظرهایی داشته است که هم قابل تأمل است و هم نا امیدکننده.

 عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری ۱۴۰۱ در دانشگاه شهیدبهشتی در جمع خبرنگاران گفت: این اطمینان را به داوطلبان می دهیم که هر تقلبی پیدا می شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: اولین عکسی که دیروز از جلسه بیرون آمده ساعت یک و نیم ظهر و یک عکس از یک صفحه دفترچه بود. تا ساعت یک و نیم هیچ گونه نشانه ای از عکس گرفتن پیدا نشد.

وی افزود: روز آزمون هنر که کنترل ها کمی ضعیف تر بود ساعت ۱۲ و نیم یک عکس منتشر شد.

رئیس سازمان سنجش افزود: دیشب یک تیم فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر کردیم که این تیم از آذربایجان تا خراسان گسترده بودند.

وی گفت: از پلیس و ضابطان قضایی تشکر ویژه داریم. این دستگاه آشکار ساز توسط جوانان نخبه در دانش بنیان ها ساخته شده است.

پورعباس در واکنش به برخی مطالبی که درباره بازگشت متخلفان کنکور سال های گذشته به دانشکده های پزشکی گفت: این افراد جوانان کشور هستند به آنها نگوییم متخلف بهتر است.

وی گفت: سازمان سنجش در گذشته به آزمون برخی افراد شبهه وارد کرده بود. این اتفاق در آخرین روزهایی دولت قبل اتفاق افتاده بود.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: مشاهده شد که ۲ تا ۳ هزار نفر درگیر این موضوع شده بودند . آزمون آنها شبهه ناک اعلام شده بود.

وی گفت: منطق حکم می کند در آزمونی که ۲ تا ۳ هزار نفر مشکل داشته باشند آزمون مشکل دارد.

وی یادآور شد: پیش از این یک سامانه ای به اسم اعلام تخلف ایجاد شده بود که ما آن را تعطیل کردیم. در این سامانه تعداد زیادی موارد گزارش مردمی بود که به طور مثال فردی با فلان رتبه قبل از آزمون سوالات را خریده است. ما در مرحله اول گفتیم این گزارش کجا راستی آزمایی شده و گفتند هیچ کجا.

رئیس سازمان سنجش افزود: تعداد خیلی از این موارد بدون راستی آزمایی و تایید نهادهای معتبر بودند که پرونده آتها را مختومه کردیم.

وی گفت: تعدادی هم بودند که از آنها ابزار گرفته شده بود و یا رد و بدل پول داشتند و از آنها کلاهبرداری شده بود که این افراد گزارش ضابط قضایی داشتند. همه این افراد قبولی شان ابطال شد و تا ۵ سال محروم شدند.

پورعباس تاکید کرد: از این افراد فردی که دانشجو باشد نداشتیم. طبق قانون ۴ ماه وقت داریم فرد متخلف را تعیین تکلیف کنیم و بعد از این مدت متعرض کسی نخواهیم بود.

وی افزود: تعدادی متعلق به سالهای ۹۸و ۹۹ بودند که طبق قانون نمی توانستیم با آنها برخورد کنیم. مواد ۱۰ و ۱۱ قانون باهم متفاوت هستند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به گزارشی درباره تقلب در آزمون گذشته تاکید کرد: این گزارش سیاسی است و سازمان سنجش هم سیاسی نیست ما امانتدار مردم هستیم. برای حفظ امانت برای ورود و خروج دانشگاه تلاش می کنیم. ما امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نمی کنیم.

مستند به گفته های رئیس سازمان سنجش شاهد این هستیم که یک مقام عالی رتبه سازمان سنجش هم تخلف و هم تقلب را در کنکور تأیید می کند و این واقعیت دردناکی است که در کنور دچارش هستیم.

همچنین دردناک تر اینکه می دانیم همه تخلف و تقلب هایی که کشف می شود تنها بخشی از واقعیت موجود است و قطعاً موارد متعددی نیز به ویژه در حوزه های کوچک تر تحت تأثیر اهمال و… کشف نمی شود و این یعنی بدون شک حق بسیاری از افراد در کنکور ضایع شده و همچنان ضایع خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫36 دیدگاه ها

  1. فرزند من دو سال برای این به اصطلاح کنکور شبانه روز زحمت کشیده است، چه کسی پاسخگوی تضییغ حق امثال ایشان است؟ جالب اینکه رئیس سازمان سنجش معتقد است به کسانی که تقلب کرده اند یا به طرق غیرقانونی وارد دانشگاه شده اند نباید متخلف بگوییم! بله! حتما باید از این گروه به خاطر زحمات فراوان در کشف راههای ورود اختصاصی تشکر کرد.
    واقعا شرم آور است این گونه توجیه کردن ها.
    چه کسی پاسخگوی هزاران داوطلبی است که فریادشان به جایی نمی رسد.
    رئیس محترم سازمان سنجنش! بزرگوار! کسی برای ورود به رشته زیست یا ریاضی یا آمار و یا ده ها رشته مانند این در دانشگاه های منطق محروم تلقب نکرده یا پول نداده، است! روشن است برای کسب کرسی های پزشکی این تقلبات و تخلفات روی می دهد. البته ببخشید که بنده واژه تخلف را درباره این عزیزان زحمت کش به کار بردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. فرزند من دو سال برای این به اصطلاح کنکور شبانه روز زحمت کشیده است، چه کسی پاسخگوی تضییغ حق امثال ایشان است؟ جالب اینکه رئیس سازمان سنجش معتقد است به کسانی که تقلب کرده اند یا به طرق غیرقانونی وارد دانشگاه شده اند نباید متخلف بگوییم! بله! حتما باید از این گروه به خاطر زحمات فراوان در کشف راههای ورود اختصاصی تشکر کرد. واقعا شرم آور است این گونه توجیه کردن ها. چه کسی پاسخگوی هزاران داوطلبی است که فریادشان به جایی نمی رسد. رئیس محترم سازمان سنجنش! بزرگوار! کسی برای ورود به رشته زیست یا ریاضی یا آمار و یا ده ها رشته مانند این در دانشگاه های مناطق محروم تقلب نکرده یا پول نداده، است! روشن است برای کسب کرسی های پزشکی این تقلبات و تخلفات روی می دهد. البته ببخشید که بنده واژه تخلف را درباره این عزیزان زحمت کش به کار بردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. طبق قانون ۴ ماه وقت داریم فرد متخلف را تعیین تکلیف کنیم و بعد از این مدت متعرض کسی نخواهیم بود.!!!!

  4. وای از دل ما اون لحظه که کارنامه ها منتشر میشه و با تموم زحماتمون با درصدای نسبتا خوب حتی یه پرستاری قبول نمیشیم چرا؟چون مسولین بی عرضه نتونستن امنیت رو برقرار کنن و یه عده سرنوشتشون به راحتی آب خوردن عوض شده. یکی شده پزشک و من سه ساله در خسرت پرستاری ام . هربار با انتشار کارنامه ها قلبم میریزه و تا چند کاه داغون داغون میشم حتی غذا از گلوم پایین نمیره. من اگه امسال قبول نشم باید برم سربازی و کل آرزوهام میره بر باد . انصافا زندگی یه آدم اینقدر مسخرست؟ خداییش چجوری میخواید جبران کنید تغییر سرنوشت یه انسان رو ؟

  5. پس این بی ناموسا چی میگن که افراد طراح سوال 6ماه در قرنطینه هستند وحتی خانواده خود را تنی بینند وبه این خاطر به آنها حقوق چند صد میلیونی میدهیم

  6. اگر تقلب نبود پورعباس هم ریس نبود.ازخودش کنکوربگیرن نفر20000هم نمی شود.کل مملکت تقلبی است.

    1. دختر من دو ساله که شبانه روز برای کنکور تلاش کرده.اقای پور عباس در حق دختر من خیانت کردی.ازتون نمیگذریم

      1. دخترتون خوب نخونده یا داره دلخوشی میکنه وگرنه ماهایی که سال اول قبول شدیم شاخ اینا داریم؟

  7. پس ماهایی که پشت کنکور پیرشدیم چی‌ میشیم ؟یکی به من جواب بده.من ۴سال دارم میخونم میخونم ولی به هدفم نمیرسم 😪😪😪

      1. خاک تو سر مملکتی که برای علمش هم مسعولینش نتونستن جلوی تقلب رو بگیرن سوالارو جز همکارای دبیر و استادتون دیگه کی میتونه بفروشه ها کنکور فقط تقلبه دانشگاها رو باز کنین بزارین همه درس بخونن د اخه احمقا اونی که نخواد درس بخونه چرا باید کنکور بده اصلا و همه ماهایی که کنکور میدیم بخاطر همین تقلبا امیدمون نا امید میشه

  8. دلا بسوزد برای مناطق محروم و پشت کنکور اونایی که در رفا وآسایش با خرید سوالات وتقلب بی دغدغه قبول میشن دنیا شده دنیای قلدرا وپولدارا

  9. از سال ۹۷ دارم ازمون میدم ولی هرساله یه عده ای تقلب میکنن . کنکور امسال رو نگم برات دیگه
    خیلی عصبی میشم وقتی میبینم کسی هیچ درس نخونده بعد مفتکی بره دانشگاه اونم بهترین رشته
    والا من دیگه توانشو ندارم یکسال دیگه بشینم بخونم

    1. میدونید ایران الان تو وضعیتیه که اجازه تحصیلات به یک سری افراد خاص داده شده وبه بقیه نگفتن شما نمی تونید چون مافیای کنکور واسه اونا تشکیل شده در واقع پول وزمانشون میره در قبال هیچ وبهشون نگفتن شما سرکارید تازه با این همه موانع که فقط واسه ایناست قبول بشن دانشگاه به جز چندتا رشته شانسی برای سرکار رفتن ندارن امیدوارم خود شخص رهبر عزیزمون این مشکلات را حل کنند چون حل نخواهد شد بدون ورود ایشون وموضوع پیش پا افتاده ای نیست این مشکل

  10. سلام آقای پور عباس درست فرمایش می کنند کنکور سیاسی نیست و زمانی باید بگوییم فلان شخص تقلب کرده که سر جلسه مراقبین از وی تقلب گرفته باشند نه اینکه با آبروی یک خانواده بازی شود

  11. این هم از مملکت ما که همه جا شده تقلبی و دزدی . امروز شهرداری شیراز جلو ماشینا را می گرفت مدارکشون بر می‌داشت می‌گفت حکم داریم گفتم حکم دارید ظلم مردم کنید آخه مگه پلیس راه هستی . حالا هی بگو دولت انقلابی

  12. دختر من یک سال تمام وقت گذاشت درس خونده آخرش یه عده بیسواد ومفتخور میاد حقشو میخوره تنها راهی که شاید بشه حقاین بچه هارو بگیرن اینه که امسال سوابق تحصیلی رو در نظر بگیرند تا اونی که پول داده سوالهارو خریده بشینه سر جاش تا یکی مثل دختر من که شاگرد ممتاز مدرسه بود حقش پایمال نشه

    1. ای عمو دلت خوشه فکر میکنی اونطوری دیگه تقلب نمیکنن آدم مفسد هر کاریش کنی مفسده و برای رسیدن به خواسته اش فساد میکنه

    2. ربطی به سوابق تحصیلی نداره بزرگوار من ادم میشناسم معدلش ده بوده اما پشت کنکور واقعا خونده و شریف قبول شده

      1. اینهم ازان خالی بندیهاست یقین داشته باش کسی که معدلش ده بوده اصلا لیاقت دانشگاه رفتن نداره چه برسه به دانشگاه شریف که محل تحصیل نخبه هاست یقین بدان سوالهارا خریده وفقط برای توجیه جنابعالی را سر کار گذاشته است

    3. به نظر منم بهترین راه حل
      اما اونی که پول میده و سوال های کنکور رو میخره بنظرم می‌تونه یه پولی هم بده و سوال های رو بخره یا به چندتا معلم پولکی پول بده تا به جای اون جواب بدن نمیتونه !

  13. همش دروغ،،، همین الان فقط کافیه تو گوگل سرچ کنید کلید کنکور بالای صد کانال میاد بالا همشون هم نوشتن که خریداران راضی بودن یعنی مملکت رو اب برده

  14. از کسانی که در همه دروس بیش از ۶۰ درصد زدند ازمون بگیرید او با در نطر گرفتن نسبت معدل کل دیپلم در مدرسه معتبر بالای ۱۹ سنجش کنید در تجربی

  15. خواهرزاده بیچاره من حوزه اردبیل شاگرداول روز امتحان سر صندلی اش متوجه میشه اسم وشخصیت یک نفر دیگه هست همونجا به مراقب میگه اونا پیگیری می کنن نیم ساعت طول می کشه تا سوالات رواز حوزه امتحانی دیگه براش بیارن مراقب می خواهد نیم ساعت رفته جبران کنه ولی ریس دایره امتحانات نمیزاره اشتباه خودشون بود داماد بیچاره با صورت جلسه میره تهران سازمان سنجش ولی هرکی به نفر دیگری پاس میده بیشعوری با زندگی بچه فوق العاده درسخوان بازی کردن جز امیدهای شهر اردبیل بود چقدر خواهرم پابه پاش زحمت کشید تازه صورت جلسه هم طوری نوشتن که مقصر ماجرا معلوم نشه وجالب اون فردی که هم صندلی به نامش بود هم سر جلسه امتحان نبود

  16. پسر من سه سال پشت کنکور بود امثال سر امحتحان سنگ کلیه اش اذیتش کرد امدادی نبود یه امپول بزنش خدا لعنتتون کنه سازمان سنجشیها که با بالو پردادن به کنکور نونتون رو تو خون بچه های مردم میزنید و میخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا