علمی هنریکتابخانه

کتاب «هیلری پاتنم» در کتابفروشی ها

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «هیلری پاتنم» اثر هیلاری پاتنم، در حوزۀ فلسفه به تازگی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را مجموعه مترجمان کاوه لاجوردی ترجمه کرده و نشر فرهنگ نشر نو در 257 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی کتاب آمده است: «این کتاب حاوی ترجمه‌ی فارسی‌ ده مقاله از هیلری پاتنم است. مقاله‌ها در سه بخش گرد آمده‌اند: 1-فلسفۀ زبان (چهار مقاله)، 2- فلسفۀ علم (چهار مقاله)، 3- فلسفۀ ذهن (دو مقاله). مقاله‌ها همگی در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰—سال‌های اوج درخشش فلسفی پاتنم—منتشر شده‌اند و بعضی از آنها از معروف‌ترین مقاله‌های فلسفۀ تحلیلی‌اند.
هر یک از سه بخش کتاب حاوی مقدمۀ کوتاهی است در توضیحات کتاب شناختی و معرفی آثار مرتبطی از پاتنم و دیگران. یک ضمیمۀ بخش 3 مقاله‌‌ای است به قلم خود پاتنم دربارۀ تحول نظرهایش در فلسفۀ ذهن. ضمیمه‌های پایان کتاب قطعاتی‌اند از زندگی‌نامۀ خودنوشت پاتنم.»

هیلاری وایتهال پاتنم(۱۹۲۶ – ۲۰۱۶) فیلسوف، ریاضی‌دان و آمریکایی یهودی‌تبار است که بیشتر به خاطر فعالیت‌هایش در حوزۀ فلسفه تحلیلی در دهۀ ۶۰ میلادی به خصوص بر روی فلسفه ذهن، فلسفه زبان و فلسفه علم معروف است. پاتنم در سال ۱۹۴۸ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در فلسفه و ریاضیات از دانشگاه پنسیلوانیا شد و تحصیلات تکمیلی‌اش را در دانشگاه یو سی ال ای گذراند و در سال ۱۹۵۱ فارغ‌التحصیل شد. وی تا پیش از دهه هفتاد، در فلسفه علم از طرفداران اصلی رئالیسم علمی محسوب می‌شد. برهان معجزه نبودن او مطرح می‌کند که موفقیت علم تنها با قبول دیدگاه‌های واقع‌گرایانه در علم قابل توضیح است. به عبارت دیگر اگر واژه‌های نظری در نظریات موفق علمی، به چیزی در عالم ارجاع ندهند یا احکام موجود در این نظریات صادق نباشند آنگاه موفقیت این نظریات همانند یک معجزه خواهد بود.از کتاب های ترجمه شدۀ وی می توان به «فلسفۀ منطق»، «بازنمود و واقعیت»، «ذهن، زبان و واقعیت» و … اشاره کرد.

کتاب «هیلری پاتنم» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا