شعر و داستانکتابخانه

هفت پیکر یا دیوان سلطان احمد جلایر

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «هفت پیکر یا دیوان سلطان احمد جلایر» به ترجمه و کوشش علی فردوسی و ساناز رجبیان به تازگی منتشر شده است. این کتاب را شرکت سهامی انتشار در 1072صفحه منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «این کتاب، مجموعه ای است از شعرهای سومین شهریار جلایری به نام سلطان احمد که در 813 قمری – 1410 میلادی به نحو فجیعی به دست درباریان سابق خود و پدرش به قتل رسید. سلطان احمد که از معاصران حافظ و از ستایندگان شعر او بود، خود شهریاری بود شاعر و هنر پرور و هنرمند که در زمان حیاتش بر انتشار دفترهای اشعارش نظارت داشته است.

این دفترها گاهی به صورت مجزا و با عنوان خاص خود، مانند الشرقیات یا الغربیات منتشر می شده اند و گاه به صورت یک مجموعه که کامل ترین آن ها با عنوان هفت پیکر، حاوی هفت دفتر مستقل، در سال 809 قمری، یعنی چهار سال پیش از مرگ شهریار جلایری، تدوین شده است و…»

کتاب «هفت پیکر یا دیوان سلطان احمد جلایر» را می توانید از شرکت سهامی انتشار تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا