بدون دسته بندی

لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی در 480 ثانیه

امتحان، کنکور و قبولی در آن همواره دغدغۀ بسیاری از دانش‌آموزان و  خانواده‌های آنها بوده و هست. اخیراً که معدل، تأثیر 40درصدی در قبولی کنکور دارد، نمرات امتحانی به ویژه امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان و خانوادۀ آنها اهمیت زیادی پیدا کرده و عده‌ای سعی می‌کنند به هر طریقی که هست با نمرۀ عالی در این امتحانات قبول شوند.

مدرسه آنلاین– اهمیت امتحانات نهایی و نقش آن در کنکور سبب شده که فرصت‌طلبان از این مسئله سوءاستفاده کرده و به دنبال پیدا کردن سؤالات و لو دادن آن باشند و خانواده‌های متقاضی نیز با دادن هزینه‌های هنگفت سؤالات را بخرند و با دزدی سؤالات و ضایع کردن حق دیگران موفقیت کسب کنند. در این میان فروشندۀ سؤالات نیز به نان و نوای خوبی می‌رسند.

از آنجا که برخی از دانش‌آموزان گوشی همراه خود را سر جلسۀ امتحان نیز همراه دارند، شائبه تقلب در امتحانات امسال قوت گرفته است.

به نقل از آرمان امروز ديروز انتشار پاسخ سؤالات امتحان نهايي، 8 دقيقه بعد از شروع آزمون در برخي کانال‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي آغاز شد؛ برخي از اين‌کانال‌ها سؤالات امتحاني و برخي نيز فقط پاسخ چند سؤال را منتشر کردند و مدعي شدند که پاسخ تمام سؤالات براي دانش‌آموزاني که هزينه را پرداخت کردند، ارسال شده است. امتحان نهايي دروس «عربي، زبان قرآن 3» براي رشته‌هاي رياضي ـ فيزيک و علوم تجربي، درس «جغرافيا 3» براي رشته ادبيات علوم انساني و «اصول عقايد 3» براي رشته علوم و معارف اسلامي برگزار شد.

محسن زارعي رئيس مرکز ارزشيابي و تضمين کيفيت نظام آموزش و پرورش در اين خصوص گفت: «هيچکدام از کادر برگزار کننده امتحان، تلفن همراه خود را به حوزه امتحاني نمي‌برند و فقط مدير حوزه امتحاني آن هم به دليل دريافت رمز سؤالات، تلفن همراه دارد؛ حتي بنده وقتي براي بازديد وارد حوزه امتحاني مي‌شوم، تلفن همراه خود را تحويل مي‌دهم و با تلفن همراه وارد حوزه نمي‌شوم.

تاکنون تمام کساني که از برگه امتحاني عکس گرفته و منتشر کرده‌اند، دانش‌آموز بودند که بعد از شناسايي، نمرات تمام دروس امتحاني‌شان در آن امتحانات صفر شد.»

روز 10 دي ماه بود که زارعي درباره انتشار سؤالات امتحانات نهايي اعلام کرد: «تلاش مي‌کنيم در مراحل طراحي، اجرا، تصحيح اوراق و اعلام نتايج امتحانات نهايي به دانش‌آموزان درباره امنيت اطمينان خاطر بدهيم.»

رئيس مرکز ارزشيابي و تضمين کيفيت نظام آموزش و پرورش با اشاره به اينکه در تمام آزمون‌هاي سراسري برگزار شده در کشور، شاهد انتشار سؤالات بعد از برگزاري آمون هستيم، بيان کرد: «اين موضوع نافي امنيت آزمون نيست، اما ممکن است بي اعتمادي ايجاد کند به همين دليل جلساتي را با پليس فتا برگزار کرديم تا شبکه‌هاي سودجو که اقدام به تبليغ تهيه ابزار تقلب در امتحانات به منظور گرفتن عکس و دريافت پاسخ‌ها مي‌کنند، شناسايي شوند.»

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری دانشجو دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در جلسۀ  ۸۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد که  در جلسه امروز گزارشی از سوی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در شبکه‌های مجازی عنوان شده که سوالات امتحانات نهایی در اختیار دیگران قرار گرفته است، وزیر عنوان کرد که به هیچ وجه هیچ تقلبی در امتحانات نبوده است و امتحانات در سلامت برگزار شده و قبل از برگزاری لورفتن سوالات وجود نداشته، بازرسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرایط برگزاری امتحانات، نیز نشان می‌دهد که امتحانات در کیفیت خوب برگزار شده است. اگر سوالات بعد امتحان منتشر شده، در کنکور هم این اتفاق می‌افتد، چرا که افراد پس از دیدن سوالات می‌توانند آن‌ها را منعکس کنند، سوالات امتحانات نهایی با کد مخصوص در جلسه امتحان باز می‌شود و هیچ کسی از سوالات اطلاعی ندارد مگر در جلسه امتحان.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا