اخلاقی مذهبیعلمی هنریکتابخانه

معرفی کتاب «علی از زبان علی» یا زندگانی امیرمؤمنان علی


آشنایی با معارف اسلامی و زندگانی و سیرۀ اهل بیت علیهم السلام در رشد معنوی و بصیرت دینی نقش بسزایی دارد. شناخت مقدمه ای بر یقین و محبت است و اجازه نمی دهد ایمان در کشاکش دهر حتی نمی بلرزد.

مدرسه آنلاین– این روزها و شب ها که متعلق به مولای متقیان است، می خواهیم کتابی دربارۀ ایشان معرفی کنیم.

کتاب «علی از زبان علی» یا زندگانی امیرمؤمنان علی نوشتۀ مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی، در حوزۀ تاریخ اسلام است. این کتاب را دفتر نشر فرهنگ اسلامی در 208 صفحه منتشر کرده است.

سیدجعفر شهیدی (1297-1386) دارای دکترای ادبیات فارسی و تاریخ بود. او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبایی بروجردی و سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت. وی از از شاگردان برجسته علی‌ اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود. دکتر شهیدی رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود. او به جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، ۴ عنوان ترجمه، ۳ عنوان تصحیح و تعداد زیادی تألیف دارد که «زندگانی علی بن الحسین»، «زندگانی امام جعفر صادق»، «زندگانی فاطمه زهرا»، «قیام امام حسین» و … از آن جمله است.

در معرفی کتاب آمده است: «دکتر شهیدی در کتاب «علی از زبان علی» کوشیده تا حوادث و رخدادهای زندگی حضرت علی (ع) را با زبانی روایی از لحظه تولد تا شهادت ایشان شرح دهد. در ابتدای کتاب به وقایعی درباره علی (ع) به هنگام ظهور اسلام، صلح حدیبیه، فتح مکه، کینه توزی‌های زمان علی (ع) و دوران خلافت عمر اشاره شده است .در ادامه وقایعی چون آمدن ابوذر به مکه، بیعت مردم با علی (ع)، ناخوشنودی عایشه از علی (ع)، جنگ علی (ع) با شامیان، شهادت و وصیت امام علی (ع) تشریح شده است.»

کتاب «علی از زبان علی» یا زندگانی امیرمؤمنان علی را می توانید از گیسوم تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا