اخلاقی مذهبیکتابخانه

معرفی کتاب امام حسن مجتبی (ع)؛ ریحانه محمد (ص)

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «امام حسن مجتبی (ع)؛ ریحانه محمد (ص)» اثر علی کریمی جهرمی در حوزۀ تاریخ اهل بیت منتشر شده است. این کتاب را بوستان کتاب قم در سال 1393 در 294  صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است:«حضرت امام حسن مجتبی(ع) دومین امام شیعیان است که در علم و دانش، تقوا و زهدورزی، کرم و بخشش، شجاعت و هوش مندی زبانزدِ عام و خاص بود. رسول گرامی(ص) به او بسیار علاقه مند بود و همه مورخان نیز نوشته اند که: «هیچ کس به رسول خدا، شبیه تر از حسن بن علی نبود»، از همین روست که به «ریحانه محمد» شهرت یافت.
در روزگاری که می زیست حوادث تلخ و شیرین مختلفی برایش رخ داد موضع گیری ایشان در برابر آن ها بسیار درس آموز و زندگی ساز است.

در اثر حاضر با استناد به منابع کهن روایی و تاریخی و با قلمی روان، زندگانی امام حسن (ع) در فصل های متعددی بررسی شده است و درباره فضایل و مناقب حضرت امام حسن مجتبی (ع) مطالبی نگاشته شده است.

نویسنده با اشاره به ولادت امام مجتبی و محیط رشد و تربیت او به معارف و توصیه های اخلاقی حضرت درباره مرگ، یاد آخرت، و ملاک تشیع پرداخته و داستانهایی درباره سخاوت و جود حضرت نقل کرده است. عبادات، اخلاقیات، روابط اجتماعی، محبوبیت، ارشادات، سیاست و صلح و شهادت امام حسن عنوان های فصل های سوم تا نهم کتاب است.
فصل دهم به دعاها، روایات، خطبه، موعظه ها و اشعار امام حسن اختصاص یافته است.»

کتاب «امام حسن مجتبی (ع)؛ ریحانه محمد (ص)» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

منبع: پاتوق کتاب فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا