خبر ویژه

مصادره مدارس ایرانی در امارات توسط فیلیپین

به دنبال تشدید مشکلات سیاسی و امنیتی میان ایران و امارات و در سایه برخی کم کاری های مدیریتی حالا از امارات خبر می رسد که قرار است مدارس ایرانی موجود در این کشور توسط فیلیپین ضبط و به نوعی مصادره شود.

مدرسه آنلاین- در رابطه با جزئیات این خبر  تسنیم به تازگی نوشته است: ایران در 36 کشور جهان 76 مدرسه دارد. امارات نیز جزو کشورهایی است که مدارس ایرانی در آنجا فعال هستند؛ مدارسی در شارجه، العین، ابوظبی و دبی؛ مدارس ایرانی 60 سال قبل در امارات تأسیس شدند و 7 مجتمع آموزشی دولتی و یک مجتمع غیردولتی در این کشور وجود دارد که طی سال‌های گذشته 3 مجتمع تعطیل شده است.

مدارس ایرانی  در شارجه و العین امارات با مشکلاتی مواجه هستند ‌و پیش از این در گزارشی به بررسی مشکل مجتمع آموزشی ایران در شارجه امارات پرداخته بودیم.

مجتمع آموزشی ایران در شارجه امارات به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با مشکلاتی از جمله اخذ مجوز مواجه و ابهاماتی  همراه است.

این مدرسه در ساختمانی با 33 هزار مترمربع با 112 کلاس درس ساخته شده است که طبق گزارش تهیه شده از سوی سرپرست سابق مدارس ایران در امارات، حدود یک هزار میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است!

 با وجود تکمیل ساخت مدرسه اما بهره‌برداری و حضور دانش‌آموزان در آن تاکنون محقق نشده و دولت امارات “رخصه” آن را صادر نکرده است.

مدرسه العین، مدرسه ایرانی دیگری در کشور امارات است که طی سالیان اخیر با مشکلاتی مواجه بود و حتی معلمان این مدرسه در سال 94 مدتی را توسط کشور امارات بازداشت شدند.

مدرسه العین در سالهای قبل حدود 200 دانش‌آموز داشت که نهایتا در سال 96 تعطیل شده است.

در گزارش سرپرست سابق مدارس ایرانی در امارات درباره تعطیلی مدرسه العین آمده است: بارها تعلیمیه امارات بابت استفاده از نیروهای غیرقانونی در این مدرسه تذکر داده است و حتی قبل از دستگیری معلمان در سال 94 به عنوان آخرین اخطار تعهد کتبی گرفته است تا نسبت به کسب مجوز لازم که با پرداخت هزینه قابل انجام بود، اقدام شود.

هم‌اکنون برخی افراد مدعی تعطیلی مدرسه العین و تصاحب تجهیزات آن توسط کفیل اماراتی و تبدیل آن به مدرسه فیلیپینی شده‌اند!

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

    1. 33000متر مربع یعنی نزدیک به 3/5هکتار زمین ,!!!!!!
      بی سابقه است !!!!
      حتی در تهران که بیشترین جمعیت دانش آموزی ایران را دارد!!!!!
      مگر در امارات چند ایرانی هستند که در یک شهر مدرسه اش فقط ۱۱۲ کلاس دارد !!!!؟
      وای که سرم صوت می کشه !!!!
      اگر آمار درست باشد, چه پول هایی را هدر می دهیم !!!؟

  1. بهتر ، آخه آدم عاقل میره اینهمه پول رو در کشوری که هر لحظه در حال عداوت و دشمنی با سرزمینش باشه خرج کنه و مدرسه بسازه اونهم در حالی که بسیاری از دانش آموزان در ایران داخل کانکس یا ساختمانهای فرسوده و خطرناک با حداقل امکانات که چه عرض کنم فاقد امکانات تحصیل میکنند ، خداوند از شما نگذره

  2. مگه با پول بابای این فیلیپینی ها ساختیم ما این مدارس رو با پول خودمون برا ایرانیا ساختیم از کی تا حالا فیلیپینی ها برا خودشون آدم شدن خوبه که کشورای همسایه شون مثل چین و تایوان اینارو داخل آدم حساب نمیکنه حالا اومدن مدارس ایرانی رو مصادره کنن امیدواریم وزارت خارجه زودتر بجنبه

  3. وقتی بچه های داخل کشور در مدارس غیر استاندارد تحصیل میکنند شما در امارات مدرسه هزار میلیارد تومانی درست میکنید .واقعا خجالت اور است این مدرسه هم همانند ساختمان اداری هزار میلیارد تومانی کمیته امداد در سوهانک از محل وجوه صدقه مردم ونهایتا فروش ان به دانشگاه ازاد

  4. اماراتی ها نمی خواهند مدارس آنها مثل ایران غیر انتفاعی و نمونه مردمی و تیز هوش و اختلاس گر و غیره بشوند و این ویروس خطرناک وارد سیستم آموزشی آنها شود. لعنت بر کسانی باد که آموزش و پرورش ایران را زمین خالی کردن شکست های سیاسی خودشان کرده اند.

  5. واقعا جای تأسف داره این اندازه فضای آموزشی در امارات در داخل ایران نیست بی صاحب رها شود پول بیت المال حیف میل میکنند مسولین بی عرضه

  6. دستشون درد نکنه بچه های اینجا از بی پولی والدینشان ترک تحصیل می کنند آن وقت شما میلیاردها تومان هزینه تو پولدارترین کشور می کنید،و مدرسه درست می کنید واقعا این تز ها از کدام مغز معیبی تراوش می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا