خبر ویژه

عزم آموزش و پرورش برای تشدید ویروس کرونا در کشور

  در شرایطی که هنوز ویروس کرونا در ایران جولان می دهد و روزانه ده ها نفر را به کام مرگ می کشاند و صدها نفر دیگر نیز به شمار مبتلایان این ویروس افزوده می شود، آموزش و پرورش با باز کردن امکان اسکان نوروزی در مدارس به استقبال تشدید کرونا در کشور رفته است.

مدرسه آنلاین- بررسی ها نشان می دهد که سامانه اسکان نوروزی فرهنگیان به آدرس « eskan.medu.ir» برای اسکان مسافران نوروزی که از خانواده فرهنگی هستند، باز شده است و این اقشار می توانند پس از مراجعه به سامانه مورد اشاره ضمن انتخاب استان و شهر محل اسکان که عمدتاً مدارس شهری و روستایی هستند، وضعیت اسکان خود را در ایام تعطیلات مشخص کنند.

هر چند در بخش الزمات و شرایط اولیه اسکان موضوع تزریق دو دوز واکسن قید شده و تأکید شده است که حتماً مسافران اسکان یافته در مدارس از ماسک استفاده کنند اما از یک سو سهل انگاری های احتمالی در دقت به این الزامات و از سوی دیگر زیر ساخت های بسیار ضعیف مدارس در این رابطه نگرانی ها را نسبت به تشدید ویروس کرونا از این محل افزایش می دهد.

به ویژه به این دلیل که می دانیم بسیاری از مدارس کشور از حداقل های بهداشتی هم محروم هستند و سرویس های بهداشتی عمومی و عدم تهویه مناسب و … می تواند در تشدید ویروس پس از پایان تعطیلات موثر باشد.

در همین رابطه و علی رغم نگرانی هایی که وجود دارد بسیاری از مدیران آموزش و پرورش با افتخار از آماده سازی مدارس برای اسکان می گویند.

به طور مثال عبدالصاحب نادری- فرماندار ایلام در این رابطه به رسانه ها گفت: برای اسکان میهمان نوروزی تعداد ۵ مدرسه در شهرستان ایلام تجهیز شده و مسافرین می‌توانند با مراجعه به آموزش و‌پرورش جهت اسکان اقدام کنند. وی افزود: تمهیدات لازم جهت استقبال از میهمانان نوروزی با توجه به برگزاری جلسات مکرر با حضور اعضا ستاد سفر اندیشیده شده دستورات و نکات لازم صادر شده است.

همانطور که اشاره شد هم اینک سامانه eskan.medu.ir برای پذیرش فرهنگیانی که قصد سفر به نقاط مختلف کشور دارند، باز است و بررسی های بیشتر نشان می دهد که از این محل نگرانی های جدی در انتظار جامعه به واسطه تشدید کرونا خواهد بود.

گفتنی است در سال گذشته اسکان نوروزی در مدارس ممنوع بود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا