خبر ویژه

خط و نشان آموزش و پرورش برای ستاد ملی کرونا؛ معلم ها واکسینه کنید تا مدارس را باز کنیم

در حالی که پیش از این مقام های مسئول در ستاد ملی مقابله با کرونا وعده داده بودند که تا پایان مرداد ماه کار واکسیناسیون معلم ها را به پایان برسانند، حالا یکی از مقام های ارشد وزارت آموزش و پرورش در سخنانی نسبتاً تهدیدآمیز برای مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا خط و نشان کشید.

مدرسه آنلاین- صبح امروز قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش امروز (یازدهم خرداد) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واکسیناسیون معلم ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید از ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: بر اساس مصوبات این ستاد باید کار واکسیناسیون معلم ها یک ماه قبل از بازگشایی مدارس انجام شود که در صورت تحقق این امر مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

 احمدی لاشکی تاکید کرد: اگر واکسیناسیون یک میلیون معلم که عدد کمی هم نیست، تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید قطعی شود، بازگشایی مدارس در مهر ماه به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: تا این لحظه در هیچ کشوری واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال تجویز و انجام نشده، لذا تا زمان تجویز احتمالی واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال، مدارس در صورت واکسیناسیون معلم ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در نظر گرفتن نکاتی مثل زدن ماسک، رعایت حداقل تعداد دانش‌آموز در یک کلاس، تهویه کلاس درس و … به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

این گفته و وعده ها در حالی مطرح می شود که بر اساس نظرات کارشناسی می دانیم واکسیناسیون تنها معلم شرط کافی برای بازگشایی مدارس نیست و ویروس کرونا می تواند به واسطه دانش آموزان نیز منتقل شده و خانواده های بسیاری را درگیر این بیماری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا