بدون دسته بندیخبر ویژه

الزام به تعطیلی بوفه مدارس و دیگر نکات بهداشتی مدارس

با توجه به ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس بایستی مدنظر قرار گیرد تا محیطی مطلوب و ایمن جهت حضور این عزیزان فراهم گردد.

مدرسه آنلاین- در رابطه با نکات بهداشتی که باید در دستور کار مسولان آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس باشد، متولیان امر به ویژه در حوزه بهداشت و درمان به نکات زیر تأکید دارند.

با توجه به انجام واکسیناسیون اکثریت کادر آموزشی، اداری و خدماتی و دانش آموزان، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده اند، هفته ای دو بار(هر ۳ روز یکبار)، آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند، تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن) لازم است که هفته ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

 مسولان مدرسه لازم است در صورت مشاهده علائم (تب، لرز، سرفه، آبریزش و …) مشکوک به بیماری یا دانستن سابقه تماس در بین  دانش آموزان و کارکنان نسبت به معرفی  فرد به مرکز خدمات جامع سلامت اقدام کنند.

 در صورت پیدا شدن فرد PCR مثبت در افراد کلاس، طی فرایند بررسی افراد در معرض تماس(پیدا شدن نفر دوم با تست مثبت)، کلاس درس باید به مدت ۱۴ روز تعطیل شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام مدت زمان حضور در مدرسه توسط دانش آموزان وکارکنان الزامی است و نیز شستشوی مرتب و مکرر دست ها با صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست نیز ضروری است.

دانش آموزان باید از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند و از از جابجایی آن با دانش آموزان دیگر خودداری کنند.

استراحت بین کلاس‌های دانش آموزان در حداقل زمان(زنگ تفریح کوتاه ) و در زمان‌های مختلف بین کلاس‌ها انجام شود.

ساعت شروع و پایان مدرسه نیز باید بگونه‌ای تعیین شود که از هم‌زمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگیری شود.

همچنین بوفه مدارس باید تعطیل باشد و توزیع هرگونه خوراکی در مدرسه ممنوع است، گفت: دانش آموزان باید از میان وعده تغذیه ای تهیه شده در منزل و بطری آب شخصی استفاده کنند.

همچنین توصیه می شود ترجیحا از وسیله نقیله شخصی جهت ایاب و ذهاب دانش آموز استفاده شود و در صورت استفاده از سرویس، تمام  رانندگان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و کارکنان بایستی دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره های سالنها به منظور تهویه مناسب و مستمر، گندزدایی همه سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدارس در هر شیفت، گندزدایی دستشویی‌ها و توالت‌ها، روزانه حداقل دو بار در طول ساعات کار مدرسه و یک‌بار در انتهای کار مدرسه و دفع پسماندها به شیوه بهداشتی در سطل های درب دار پدالی از دیگر نکاتی بود که شکیبا به آن اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا