بدون دسته بندیخبر ویژه

سئوالات سخت و غیرفنی ریاضی کنکور 1400

پس از برگزاری کنکور 1400، حالا حواشی دنباله داری متوجه این آزمون شده است.

«مدرسه آنلاین»، جمع زیادی از کنکوری های امسال از سختی سئوالات ریاضی کنکور 1400 به ویژه در رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی گلایه مند هستند.

این موضوع البته تنها گلایه آنها نیست و بسیاری از دبیران ریاضی نیز بر این مهم صحه می گذارند.

در همین رابطه اخیراً نامه ای از سوی دبیران ریاضی خطاب به مسئولان نگاشته شده که در آن نامه به این مشکل اشاره شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: ما جمعی از معلمین ریاضی و مشاورین کنکور از سازمان سنجش کشور بابت طراحی سوالات خارج از سرفصل، دارای ایراد علمی و خارج از عرف و نیازمند زمان بسیار بیشتر از زمان استاندارد برای حل و عدم رعایت تناسب در سوالات مباحث در درس ریاضی شکایت داریم.

…سه سال است که کتاب‌های درسی تغییر کرده و برخی مطالب که در کتاب‌های قبلی به آن پرداخته شده بود حذف شده است و برخی مطالب جدید جایگزین آنها شده است به علاوه اینکه برای حل سوالات کنکور در هر درس زمان محدودی در نظر گرفته شده است…

موضوع قابل توجه دیگر جهت دهی سوالات مطروحه توسط سازمان سنجش به شیوه‌ها و محتوای آموزشی است که توسط دبیران بکار گرفته می‌شود و عدم سازگاری سوالات با اهداف کتب جدید درسی که در راستای اجرای سند تحول آموزش و پرورش تالیف و تدوین شده است علاوه بر مخدوش ساختن اهداف این کتاب ها و بالتبع سند مذکور به نوعی سردرگمی بین دبیران درس ریاضی برای تدریس در سال آینده منجر شده است.

متاسفانه سازمان سنجش علیرغم فرصت کافی که برای طراحی سوالات در اختیار داشته، بدون توجه به این موارد سوالاتی را در دروس ریاضیات هر سه رشته علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی طراحی نموده است…

انتقاد به سختی غیر فنی و غیر عادی بودن سئوالات درس ریاضی در کنکور سال جاری پیش بینی می شود در ادامه تبعات و پیامدهای خبری بیشتری داشته باشد.

هر چند این آزمون در هر صورت برای همه از شرایط یکسانی برخوردار بوده و نمی توان به صورت کلی راهی برای نقض آن پیدا کرد.

اما به هر صورت برای کسانی که روی درس ریاضی تمرکز بیشتری گذاشته بودند و به دلیل حرفه ای نبودن سئوالات موفق به تست زنی خوب نشدند، خسارت های بیشتری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا