اخلاقی مذهبیعلمی هنریکتابخانه

فرمانروای دژ پوشالی به بازار نشر رسید

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «فرمانروای دژ پوشالی» اثر گای ایتن در حوزۀ نقد مدرنیته منتشر شده است. این کتاب را اصلان قودجانی ترجمه کرده و کتابسرای میردشتی در 340 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «فرمانروای دژ پوشالی نقد بسیاری از فروض نقدناشده‌ای است که ما زندگی خود را با آنها به سر می‌بریم. نویسنده این اثر کهنه‌نشدنی، فروض غالب امروز را با باورهایی مقایسه می‌کند که در روزگاران پیشین زندگی مردم را جهت می‌داد. بحث او با چگونگی تسخیر جسم و روح شهروندان در چارچوب باورهای امروزی آغاز می‌شود که بازتعریف مسئولیت‌های انسان معاصر را ضروری‌تر و خطیرتر از تمام دوران‌های پیش می‌سازد فرمانروای دژ پوشالی نهیب و تذکری برای زنده‌سازی هشیاری همه شهروندان و همه انسان‌ها برای انتخاب آزادانه تقدیر غایی خودشان است. گای ایتن در این اثر وزین، از حمله به ارزش‌های رایج زمانه ابا ندارد و کارکردهای مفید سنت‌های دیروز را که با تندباد «تجددگرایی» و سنت‌ستیزی به محاق رفته‌اند، شرح می‌دهد. او در جای‌جای این اثر به جای پای سست علم‌زدگی و خلط کردن قلمروی دانش و اعتقاد اشاره می‌کند و گرچه خود در ابتدا در محیطی خداناباور به دنیا آمده است، عواقب دور ریختن ارزش‌ها و سنت‌های دیرپای بشری را با زبان مخصوص به خود توضیح می‌دهد.»

چارلز لو گای ایتون (همچنین با نام‌های حسن لو گای ایتون یا حسن عبدالحکیم شناخته می‌شود)، دیپلمات، نویسنده، مورخ، و محقق اسلامی صوفی بریتانیا بود.

 

کتاب «فرمانروای دژ پوشالی» را می‌توانید از کتابسرای میردشتی تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا