تغذیهمامان بابا

با این فوت و فن‌ها یه آبغوره‌‌ ی ترش و خوشرنگ بگیر

آبغوره یکی از چاشنی‌های خوشمزۀ ایرانی است که در بعضی از غذاها و سالادها، مخصوصاً سالاد شیرازی  خیلی استفاده می‌شود و طعم بی‌نظیری به آنها می‌دهد.

مدرسه آنلاین– آبغوره خانگی یکی از چاشنی‌های محبوب ایرانی‌هاست و از دیرباز مورد استفاده بوده و اغلب خانواده‌ها آن را در خانه درست می‌کرده‌اند.

درست کردن آبغوره خانگی و تازه در خانه کار بسیار راحتی است، اما نیاز به صبر و حوصله دارد. گرفتن آبغوره از آن کارهایی است که اگر چند نفره و دور همی انجام شود یک تفریح و سرگرمی هم هست و خیلی هم خوش می‌گذرد. 

تهیۀ آبغوره به چند روش انجام می‌شود. برای گرفتن آبغورۀ سالم و باکیفیت به وسیلۀ دستگاه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیۀ آبغورۀ خورشیدی

غوره: به میزان دلخواه

طرز تهیه:


مرحله اول

ابتدا ساقه‌های غوره را از آن جدا کنید و غوره‌ها را پاک کنید و شاخ و برگ‌های اضافی آن را بگیرید. بعد به خوبی آن را بشویید، سپس داخل آبکش بریزید و کنار بگذارید تا آب اضافیش خارج شود. 

مرحلۀ دوم:

حالا آبِ غوره‌ها را  با دستگاه آبمیوه‌گیری بگیرید و آن را در بطری‌های مناسب (شیشه‌ای) بریزید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. باید شیشۀ آبغوره را برای مدتی جلوی آفتاب قرار دهید تا رنگ آن قرمز شود. سپس می‌توانید آن را داخل کابینت قرار دهید.

طرز تهیۀ آبغورۀ جوشانده

برای تهیۀ این آبغوره مثل آبغورۀ خورشیدی، غوره‌ها را پاک می‌کنیم و می‌شوییم و اجازه می‌دهیم خشک شود. سپس آبش را می‌گیریم و آن را داخل قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت می‌جوشانیم. آن را تا حدی می‌جوشانیم که کمی غلیظ و اندازۀ آن تقریباً نصف شود. این کار موجب می‌شود تا آبغوره فضای کمتری اشغال کند و خوشرنگ‌تر شود. پس از جوشاندن می‌توان کمی نمک هم به آن اضافه کرد. بعد از اینکه آبغوره خنک شد آن را در ظرف تمیز شیشه‌ای می‌ریزیم و درش را محکم می‌بندیم.

 

 

 

 

نکات:

*آبغورۀ خانگی را می‌توانید از انواع غوره‌ها بگیرید، فقط باید غوره‌ها ترش و نارس باشد.

* بطری‌ها چند سانتیمتر سر خالی باشد تا هنگام جوشیدن آبغوره در مقابل نور خورشید سرریز نشود. پس از اینکه از جوش افتاد، مقداری آبغوره به آن اضافه کنید و در آخر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کنجد نیز به آن اضافه کنید تا هوا به مواد نرسد و کپک نزند.

*بطری‌ها باید خشک و تمیز باشد تا آبغوره کپک نزند.

*برای نگهداری آبغوره از شیشه‌های کوچک استفاده کنید و پس از باز کردن هر شیشه آن را زود مصرف کنید. سعی کنید شیشه‌ای انتخاب کنید که دهانه آن تنگ باشد تا به‌راحتی کپک نزند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا باید آبغوره را جلوی خورشید قرارداد.سرطان زا نمی شود.لطفا با موضوع علمی تر بر خورد نمائید!

    1. درصد ویتامین cموجود در آبغوره به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کنه خورشید گزینه مناسبی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا