بهداشت و درمانمامان بابا

این نوشیدنیهای دم دستی رو قبل از خواب بخور و لاغر شو

چاقی معضلی است که این روزها خیلی‌ها گرفتارش هستند و مدام در پی راه‌هایی برای کاهش وزن می‌گردند. کم کردن وزن و کم‌خوردن هم سخت است و هم زمان‌بر. اما راه‌های ساده‌تری هم برای کاهش وزن وجود دارد.

مدرسه آنلاین – بسیاری تصور می کنند که لاغری تنها با ورزش های سخت و کاهش وعده های غذایی ممکن است. چنین طرز فکری کاملا غلط می باشد. درست است که ورزش کردن و کاهش کالری مصرفی روزانه باعی چربی سوزی می شود اما برای لاغری و چربی سوزی می توان از راه های دیگری چون مصرف نوشیدنی های چربی سوز استفاده کرد.

نوشیدن دمنوش‌های لاغری و نوشیدنی‌های چربی سوز باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و بر اثر آن، میزان کالری مصرفی بدن شما نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین لاغری در خواب با نوشیدن دمنوش‌های لاغری کاملا ممکن و عملیاست. نوشیدن دمنوش‌های لاغری قبل از خواب باعث افزایش کالری سوزی بدن شده و به این ترتیب، لاغری در خواب را امکان پذیر می‌کند.

در این مطلب به چند نوشیدنی اشاره می‌کنیم که می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.

شیر گرم

یک لیوان شیر گرم قبل از خواب می‌تواند تسکین دهنده باشد و ممکن است باعث آرامش شود. اضافه کردن مقداری دارچین یا کمی عسل بدون افزودن کالری زیاد، طعم لیوان شیر گرم شما را افزایش می دهد.

شیر زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد التهابی دارد. تهیه یک شیر زردچوبه گرم (که شیر طلایی نیز نامیده می‌شود) با کمی فلفل سیاه ممکن است مفید باشد. فلفل سیاه جذب کورکومین را افزایش می‌دهد.

آب گرم با لیمو

نوشیدن یک لیوان آب گرم همراه با آب لیموی طبیعی در صبح یا قبل از خواب علاوه بر اینکه در کاهش وزن موءثر است می‌تواند به آبرسانی و هضم غذا نیز کمک کند. لیمو همچنین ممکن است ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را تامین کند.

دمنوش زنجبیل

دمنوش لاغری زنجبیل زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

دمنوش چای سبز

چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ‌های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می‌شوند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که چای سبز می‌نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می‌کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید که کار سخت و طاقت فرسایی است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید؛ چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می‌شود.

دمنوش لاغری گل محمدی

در طول رژیم، بدن آب زیادی از دست می‌دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می‌کند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و آن را سم‌زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می‌دارد؛ یعنی مانع دست دادن آب بدن می‌شوند. همچنین این گیاه علاوه بر خاصیت شادابی تا حدودی نقش موثری در آب شدن چربی‌ها دارد.

دمنوش مریم گلی

این گیاه مفید از تیره نعناییان است و طبعی گرم دارد. مزه مریم گلی تند و کمی تلخ است. این گیاه به دلیل خواص بی‌شمارش به صورت‌های مختلفی مانند جوشانده، قطره خوراکی، استفاده موضعی و دمنوش قابل استفاده است. خوردن این گیاه به صورت مستقیم، میل جنسی را در خانم‌ها افزایش می‌دهد و قطره خوراکی آن، به کاهش میزان تعریق و گرگرفتگی در دوران یائسگی کمک می‌کند. این گیاه، آرام‌بخش است و اضطراب را کم می‌کند.

 چای ترش

چای قرمز یا چای ترش در دفع سموم بدن بسیار موثر عمل کرده و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارشی می شود. نوشیدن چای قرمز قبل از خواب با افزایش متابولیسم بدن، چربی سوزی را افزایش داده و در کنار آن از جذب کربوهیدرات ها می کاهد. مصرف چای قرمز درست قبل از خواب در بعضی از افراد باعث بی خوابی می شود، بنابراین بهتر است تا بین مصرف چای قرمز و خوابیدن خود، ۲ ساعت فاصله قرار دهید.

جهت تهیه دمنوش لاغری چای قرمز کافیست تا چهار گرم گلبرگ چای قرمز را به همراه آب جوش درون قوری ریخته و پس از ۱۰ گذشت دقیقه، آن را میل کنید.

دمنوش نعناع 

نوشیدن دمنوش لاغری نعناع قبل از خواب باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه، افزایش چربی سوزی خواهد شد. نعناع برای سیستم گوارشی بسیار مناسب بوده و مصرف منظم آن باعث دفع سریع و روان مواد زائد از بدن خواهد شد. همچنین یکی دیگر از فواید دمنوش لاغری نعناع، کاهش کلسترول خون از طریق افزایش صفرا می باشد. اگر رفلاکس معده دارید، مصرف دمنوش لاغری نعناع برای شما مناسب نیست.

چای دارچین

دارچین جزو ادویه های بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد که در تهیه انواع غذا ها و شیرینی ها از آن استفاده می شود. دارچین طبع گرمی داشته و استفاده منظم از باعث جلوگیری از ایجاد شدن زخم معده می شود. مصرف چای دارچین خواص زیادی برای کاهش وزن و لاغری از جمله افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها کاذب را دارد. چای دارچین یکی از نوشیدنی های چربی سوز بسیار قوی می باشد اما دقت داشته باشید که مصرف آن هنگام خواب می تواند باعث کم خوابی شود. بنابراین سعی کنید تا چای دارچین را حداقل دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا