شعر و داستانکتابخانه

رمان «داستان پداگوژیکی» در کتابفروشی ها

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

رمان «داستان پداگوژیکی» اثر آنتوان سیمینوویچ ماکارنکو، در زمرۀ رمان های تعلیم و تربیت به تازگی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را نرگس اکبرداریان ترجمه کرده و نشر گل آذین در 928 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این رمان آمده است: «موضوع رمان تعلیم و تربیت (پداگوژی) است. اولین بخش رمان در سال ۱۹۳۳ منتشر شد، بخش دوم آن در سال ۱۹۳۵ و بخش سوم آن در همان سال منتشر شد. این کتاب داستان و سرگذشت واقعی کودکان عصیانگر و بزهکاری است که در پرتو آموزش‌های آموزگاری دلسوز به انسان‌هایی شاد و پرانرژی با حس مسئولیت و وظیفه‌شناسی تبدیل شدند.آنچه در این اثر آمده است داستان واقعیِ غم و شادی بچه‌های بی‌پناه و گرسنه‌ای است که گام‌به‌گام به سوی بالندگی پیش رفتند و همین واقعی و مستند بودن وقایع کتاب و نیز دغدغه‌ی حل مشکلات کودکان و نوجوانان -که در طول تاریخ همواره وجود داشته و خواهد داشت- است که خوانندگان بسیاری را تا به امروز مجذوب خود کرده است.»

آنتوان سیمینوویچ ماکارنکو متولد ژانویه سال 1888 مربی، نظریه‌پرداز، مددکار اجتماعی و نویسنده با نفوذ اتحادیه جماهیر شوروی سابق بود که به ترویج ایده‌های دموکراتیک و اصول آموزشی تئوری همراه با عمل مشهور است. او به عنوان یکی از بنیانگذاران تعلیم و تربیت اتحاد جماهیر شوروی به شرح و بسط نظریه و روش تربیت خودسازمانی گروه‌های کودکان و معرفی مفهوم کار مولد به سیستم آموزشی پرداخت. از ماکارنکو اغلب به عنوان یکی از مربیان تعلیم و تربیت بزرگ دنیا یاد می‌شود و کتاب او (داستانهای پداگوژی در بسیاری از کشورهای جهان منتشر شده است.

شما می توانید رمان «داستان پداگوژیکی» را از ایرانکتاب تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا