تغذیهمامان بابا

طرز تهیه ی کیک شکلاتی زردآلو به روش قنادی

در دورهمی‌های خانوادگی هیچ چیز به اندازۀ چای نمی‌چسبد. ما ایرانی‌ها معمولا عادت داریم چای را با یک چیز شیرین از قند و شکرپنیر تا شکلات و کیک و… بخوریم. چای و کیک یک میان‌وعدۀ خوب برای صبح یا یک عصرانۀ خوشمزه است که تقریباً برای همۀ ما دلچسب است و از آن استقبال می‌کنیم.

مدرسه آنلاین– چه بهتر که خودمان بتوانیم در خانه کیک‌های متنوع، سالم، ارزان و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی درست کنیم و در کنار هم نوش‌جان کنیم.

الان که فصل میوه‌های آبدار و خوشمزۀ تابستانی است، کیک این میوه‌ها طعم فصل را می‌دهد و نقش و نگار زیبایی هم دارد. کیک زردآلو از این نوع کیک‌هاست که ما امروز آموزش آن را داریم.

ابتدا مواد لازم را تهیه کنید و سپس طبق دستور آن را درست کنید که خیلی خوشمزه است.

مواد لازم:

آرد سفید: 1 و 1/2 پیمانه

پودربادام: 1/4پیمانه

شیر ولرم: 1/2پیمانه

شکر: 1 پیمانه

تخم‌مرغ هم‌دمای محیط: 3عدد

پودرکاکائو: 1/3پیمانه

کره: 100 گرم

شکلات خردشده: 60 گرم

بیکینگ پودر: 1قاشق غذاخوری

وانیل: 1 قاشق چایخوری

نمک: یک پِچ

زردآلوی هسته‌گرفته و نصف‌شده: 6عدد

طرز تهیه:

مرحلۀ اول

کرۀ هم‌دمای محیط و شکر را با همزن بزنید تا سبک شود. بعد تخم‌مرغ‌ها را به ترتیب اضافه با همزن بزنید.

مرحلۀ دوم

حالا آرد را سه بار الک کنید وهمراه پودربادام، بیکینگ پودر، پودرکاکائو و شیر ولرم در دو مرحله به مایه اضافه و بالیسک مخلوط کنید.

مرحلۀ سوم

وانیل، نمک و شکلات را در آخر اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس کف و دیوارۀ قالب مورد نظر را چرب و آردپاشی کنید و مایه را داخلش بریزید و با لیسک سطحش را صاف کنید. 

مرحلۀ چهارم

سپس زردآلوها را با سلیقه روی آن بچینید. مغز تخمه آفتابگردان یا پرک بادام و یا مغز خود زردآلوها را می‌توانید روی کیک بپاشید. بعد کواد را داخل فر از قبل گرم شده بادمای 180 درجۀ سانتی‌گراد به مدت 50 الی 60 دقیقه قرار دهید.

از آنجا که دمای فرها باهم متفاوت است ممکن است نیاز به زمان کمتر یا بیشتری داشته باشید. با یک سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگر مواد به آن نچسبید آماده است. 

نوش جان.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا