تغذیهمامان بابا

این تارت یلدایی رو بدون فر درست کن، قول میدم همه عاشقش میشن

شب چله از آن شب‌های ماندگار و زیبا برای همۀ ما ایرانیان است که در این عید باستانی همه دور هم جمع می‌شویم و با هر آنچه داریم جشن می‌گیریم و از بودن در کنار هم لذت می‌بریم.

مدرسه آنلاین – شب چلّه نزدیک است و خانم‌های با سلیقه به دنبال این هستند که با درست کردن دسر و شیرینی و غذاهای یلدایی هنرشان را نشان دهند و برای عزیزانشان بهترین‌ها را درست کنند.  برای شب یلدا یک تارت میوه‌ای زیبا و خوشمزه برای شما در نظر گرفته‌ایم که در خانه می‌توانید به راحتی درست کنید. برای تهیۀ این تارت یلدایی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت

بیسکویت ساقه طلایی: یک بسته

کره: 100 گرم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی تارت

شکر: 150 گرم

نشاستۀ ذرت: 40 گرم

زردۀ تخم مرغ: چهار عدد

شیر: حدود دو و نیم پیمانه

وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

دانه‌های انار و تکه‌های خرد شدۀ هندوانه و خرمالو: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا بیسکویت ساقه طلایی رو داخل دستگاه غذاساز بریزید و پودر کنید. سپس کرۀ نرم شده را اضافه کنید و داخل دستگاه خوب مخلوط کنید.

مرحلۀ دوم:

کف قالب تارت یا قالب معمولی سلفون یا کیسه فریزر بگذارید. بیسکویت را داخل قالب بریزید و با گوشت‌کوب یا کف لیوان صاف و فشرده کنید به طوری که تا ارتفاع دو سانتی‌متر روی دیوارۀ قالب بیاید.

قالب را به مدت نیم ساعت در فریزر قرار بدهید و بعد دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد سفت شود و خودش را بگیرد.

مرحلۀ سوم

داخل یک کاسه، زرده‌های تخم‌مرغ و وانیل را بریزید و کمی با هم مخلوط کنید. سپس شکر و نشاستۀ ذرت را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی بزنید.

مرحلۀ چهارم:

حالا شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شیر گرم شود ولی نجوشد. سپس شیر گرم را کم کم به مخلوط زرده‌ها اضافه کنید و همزمان سریع به هم بزنید. سپس مواد را دوباره درون قابلمه برگردانید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کرم به غلظت فرنی برسد.

مرحلۀ پنجم:

کرم را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در این فاصله، کرم را دو تا سه مرتبه هم بزنید تا کرم رویی نبندد.

مرحلۀ آخر:

بعد از اینکه کرم کمی سرد شد، آن را روی سطح تارت بریزید و با پشت قاشق سطح مواد را صاف کنید و میوه‌های یلدایی را به شکل دلخواه روی کرم بچینید. 

سپس تارت رو به مدت 2 تا 3 ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود و خودش را بگیرد.

تارت یلدایی شما آماده است. نوش جانتان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا