علمی هنریکتابخانه

کتاب «هنر فهم هنر» اثر هوگ موس منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «هنر فهم هنر» از جمله کتاب های قابل تأمل در حوزه هنر است که به تازگی از سوی انتشارات نظر در 145 صفحه منتشر شده است.

این کتاب نوشتۀ هوگ موس با ترجمۀ شیوا نوروزی است.هوگ موس  نویسنده، منتقد و پژوهشگر هنر چینی است.

در معرفی این کتاب آمده است: «کتاب «هنر فهم هنر» شرح ماجرای بخشی از ماجراجویی تاریخی هنر مدرن و ادراکی‌ست که می‌توان از دل تاریخی به قدمت سده‌ها و هزاره‌های هنر چین به آن دست یافت، در نسبتی که این هنر با تفکّر سیال مدرن دارد! کتاب شوخ و شنگ «هوگ موس»، با ریزه‌کاری و نکته‌سنجی، نقش‌مایه‌های اصالت و جعل را در هنر مدرن پیش رو گذاشته و انواع و اقسام هنرهای فهم هنر را به شکلی قابل فهم و سرگرم‌کننده آموزش می‌دهد. هنر مدرن با کالایی‌شدن و نقشی که در بازار دارد، درعین انقلاب بزرگی که در فرم دیدن جهان به وجود آورد، شارلاتان‌بازی هم کم نداشته که «هنر فهم هنر» هوگ موس، به مدد هنر چین، روشنایی خوبی برای تشخیص سره از ناسره می‌تاباند و کمک حالمان می‌شود.»

این کتاب را می توانید از ایرانکتاب تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا