اخلاقی مذهبیعلمی هنریکتابخانه

کتاب «ملکه مقدس یا…» در بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «ملکه مقدس یا…» اثر محمدجواد تهرانی مقدم در حوزۀ دینی و اخلاقی است که آن را انتشارات آزادی در 284 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «کتابی خواندنی که با استناد به منابع گوناگون ایرانی و خارجی، ارزش، فواید و اهمیت پایبند بودن زنان را به عفاف، حجاب، پاکدامنی و بسیاری صفات نیکوی دیگر تشریح می کند و ضمن ارائه ی نظرات مشاهیر و بزرگان از جوامع و فرهنگ های مختلف در این باره، جایگاه پوشش در اسلام و ادیان دیگر، فلسفه و حکمت حجاب و ارتباط آن با مولفه های گوناگون جوامع بشری را به تصویر می کشد.»

در بخشی از کتاب آمده است: «پژوهش ها نشان می دهد زنان با حجاب، تصور مثبت تری نسبت به بدن خود دارند و کم تر تحت تاثیر تبلیغات زیبایی، وارد رقابت های زنانه می شوند و به دلیل بیشتر محفوظ ماندن از نگاه های هرزه، احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنند. زنان محجبه به دلیل محفوظ ماندن از پرتوهای فرابنفش خورشید، کم تر به بیماری های پوستی دچار می شوند. سرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) به دلیل، پوشش، و حجاب (شیوع کمتری در ایران دارد.) به گواه روان شناسان و محققان علوم رفتاری و براساس منطق های تجربی و عقلانی، موانعی که حجاب و عفت زنان در برابر شهوت مردان ایجاد کرده، خود عاملی است که عاطفه و عشق شاعرانه را پدید آورده و ارزش زن را در چشم مرد بالا برده است. زنی که متین و موقر لباس می پوشد و سعی نمی کند توجه مردان را به بدن خود جلب کند، اتوماتیک وار، احترام شگرفی برای خود بین مردان ایجاد می کند و برای مردان نیز بودن در کنار چنین زنی همواره توأم با آرامش است. حجاب اجازه نمی دهد به زن به عنوان یک وسیله لذت نگاه کنند و مردی هم که نتواند از ظاهر زن استفاده کند، مجبور می شود توجه خود را به باطن او معطوف نماید و همین امر موجب حفظ و ارتقاء جایگاه معشوقیت، عزت و حرمت زن می شود. بنابر تحقیقات، دخترانی که پوشیدن لباس های برانگیزاننده را ترجیح می دهند، به دلیل سرگرم شدن به ظاهر خود، عملکرد مغزی ضعیف تری در محاسبات ریاضی از خود نشان داده اند. ماری کورلی (نویسنده مشهور انگلیسی) عشق بسیار پیوسته تر و عاشقانه تر بر یک درب بسته می کوبد تا یک درب باز. ایمانوئل کانت (فیلسوف معروف آلمانی) در عشق جنسی، عاشق معشوق را تنها به دید یک شیء اشتها آور می نگرد که پس از بهره گیری… او را دور می اندازد و این تحقیر طبیعت انسانی است.»

کتاب «ملکه مقدس یا…» را می توانید از ایرانکتاب تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا