اخلاقی مذهبیشعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

کتاب «سه یار دبستانی» منتشر شد

با مطالعه و به ویژه خواندن کتاب هایی دربارۀ دانشمندان و علما می توان به راه های موفقیت پی برد و با انگیزه و علم در این راه قدم نهاد.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سه یار دبستانی» اثر هالدین ماگفال نویسندۀ آمریکایی از جمله کتاب های قابل تأمل دربارۀ آداب و رسوم دورۀ سلجوقیان و سه دانشمند آن عصر است که انتشارات نگاه آن را در 280 صفحه و با ترجمۀ اسدالله طاهری و عبدالله وزیری وارد بازار کتاب کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «این کتاب از داستان‌نامه‌های تاریخ‌نویسان به اضافۀ افسانه‌های متناسب دیگری است که نویسندۀ آن «هالدین ماگفال» انگلیسی بنا بر اقتضای روش داستان‌نویسی به رشتۀ تحریر کشیده است و از خلال مطالب و لابه‌لای عبارات آن می‌توان به آداب و رسوم دورۀ سلجوقیان پی برد و بر اوضاع و احوال کشور پهناور آن روز ایران بزرگ آگاهی یافت.

اهمیت برجستۀ دیگر این کتاب در وجود شخصیت‌های ممتاز و بسیار مشهور آن زمان یعنی حکیم عمر خیام، خواجه نظام‌الملک، حسن صباح و همچنین موقعیت ایران و روزگار جهانداری شاهنشاهان سلجوقی است که از مهم‌ترین و درخشنده‌ترین ادوار تاریخی ایران به شمار می‌رود.

هالدین ماگفال اوضاع آن دوره و سرگذشت زندگانی این سه مرد بزرگ تاریخ را با نام سه یار دبستانی چنان با روش افسانه‌گویی زیبا و دلپسندی شرح داده است که می‌توان آن را تاریخ یا یک سرگذشت تاریخی برشمرد.»

کتاب کتاب « سه یار دبستانی » را می توانید از ایرانکتاب تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا