علمی هنریکتابخانه

کتاب بانوی بازار در کتابفروشی ها

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «بانوی بازار» نوشتۀ استیفان ای جونز راجرز، در حوزۀ تاریخ به تازگی راهی بازار نشر شده است. این کتاب را محمد امین جندقیان بیدگلی ترجمه کرده و نشر کتابستان معرفت در 316 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «با پل زدن بر تاریخ زنان، تاریخ جنوب و تاریخ آفریقایی آمریکایی، استدلالی جسورانه در مورد نقش زنان سفیدپوست در برده داری آمریکا ارائه می دهد. استفانی ای. جونز راجرز، مورخ، از منابع مختلفی استفاده می‌کند تا نشان دهد که زنان برده‌دار بازیگران اقتصادی پیچیده‌ای بودند که مستقیما در بازار برده‌داری جنوب شرکت داشتند و از آن سود می‌بردند. از آنجایی که زنان معمولا بردگان بیشتری را نسبت به زمین به ارث می بردند، افراد برده اغلب منبع اصلی ثروت آنها بودند. زنان سفیدپوست نه تنها اغلب از واگذاری مالکیت بردگان خود به شوهران خود امتناع می‌ورزیدند، بلکه از تکنیک‌های مدیریتی استفاده می‌کردند که به همان اندازه موثر و بی‌رحمانه بود که توسط مردان برده‌دار استفاده می‌شد. زنان سفیدپوست فعالانه در بازار برده داری شرکت می کردند، از آن سود می بردند و از آن برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی استفاده می کردند. جونز-راجرز با بررسی زندگی درهم تنیده اقتصادی افراد برده و زنان برده‌دار، روایتی را ارائه می‌کند که ما را مجبور می‌کند تا در مورد قراردادهای اقتصادی و اجتماعی آمریکای برده‌دار تجدید نظر کنیم.»

استفانی ای. جونز راجرز، دکترای تاریخ و مورخ آمریکایی است. او دانشیار تاریخ در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و نویسندۀ کتاب آنها دارایی او بودند: زنان سفیدپوست به عنوان صاحبان برده در جنوب آمریکا است.

شما می توانید کتاب «بانوی بازار» را از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا