چیستانکیست؟

جیسون موموآ کیست؟

جیسون موموآ بازیگر و تهیه کننده‌ ۴۲ ساله‌ آمریکایی است.

مدرسه آنلاین- جوزف جیسون ناماکاها موموآ ملقب به جیسون موموآ در یکم آگوست ۱۹۷۹ (مصادف با ۱۰ مرداد ۱۳۵۸) در هاوایی آمریکا به دنیا آمد. پدرش عکاس و مادرش نقاش بود و از این رو او از کودکی علاقه‌ی زیادی به هنر داشت. او در نوجوانی همزمان با کار در یک فروشگاه به عنوان مدل نیز فعالیت می‌کرد. جیسون در نوجوانی تبدیل به جوان‌ترین عضو تاریخ گارد ساحلی آمریکا شد. او همچنین به صخره‌نوردی نیز علاقه‌ی زیادی داشت.

بازیگری

جیسون در سال‌های اولیه بازیگری بیشتر در سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش می‌پرداخت. او کار خود در هالیوود را از بیست سالگی و با بازی در سریال Baywatch آغاز کرد. این سریال به روابط بین اعضای گارد ساحلی و مبارزه آنها با خلاف‌کاران پرداخته بود. این بازیگر پس از اتمام کار روی این سریال در فیلم تلویزیونی Tempted بازی کرد. از دیگر پروژه‌های نه‌چدان موفق موموآ تا سال ۲۰۰۷ می‌توان به فیلم ترسناک Pipeline اشاره کرد.

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

جیسون موموآ با اینکه سابقه طولانی در بازیگری دارد اما بیشتر شهرت او بعد از بازی در سریال بازی تاج و تخت (game of thrones) سال 2012 در نقش کال دروگو شروع شد او سپس در سال 2017 با فیلم لیگ عدالت حضور درخشانی تجربه کرد و پس از آن نیز در فیلم ابرقهرمانی آکوامن بازی زیبایی داشت.

پروژه‌های آینده جیسون موموآ

تل‌ماسه «Dune» به کارگردانی دنی ویلنوو مهم‌ترین فیلم جیسون موموآ در سال جاری است. او در فیلم علمی-تخیلی Dune که از روی کتابی به همان نام نوشته‌ی فرانک هربرت اقتباس شده با تیموتی شالامی، اسکار آیزاک، زندیا و خاویر باردم هم‌بازی است. این فیلم چندی پیش در جشنواره فیلم ونیز اکران شد و نمره‌ی متای آن در حال حاضر برابر ۷۵ است. فیلم Dune در ۳۰ مهر ۱۴۰۰ (برابر با ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱) اکران خواهد شد.

جیسون موموآ سال آینده‌ی میلادی در دنباله‌ فیلم آکوامن به نام Aquaman and the Lost Kingdom که توسط جیمز وان کارگردانی شده به ایفای نقش خواهد پرداخت. این فیلم برای اکران در ۲۵ آذر ۱۴۰۱ (برابر با ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است. فیلم کمدی Slumberland و فیلم وسترن The Last Manhunt دیگر آثار این ستاره در سال ۲۰۲۲ هستند. از دیگر پروژه‌های او می‌توان به فیلم Cliffhanger اشاره کرد که بازسازی اثری به همین نام محصول سال ۱۹۹۳ است.

جیسون موموآ برای دو دهه فعالیت در عرصه‌ی سینما ۲ جایزه و ۵ نامزدی دیگر دریافت کرده است. همچنین طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱ ثروت او بیش از ۱۴ میلیون دلار است. جالب است بدانید که فیلم مورد علاقه‌ی این ستاره، فیلم فرانسوی The Diving Bell and the Butterfly محصول سال ۲۰۰۷ است.

شرکت فیلمسازی

این بازیگر در سال 2010 استودیو فیلم سازی شخصی به نام Pride of Gypsies را تاسیس کرده است و از هنرمندان و فیلم سازان برای بیان داستان هایشان آن طور که دوست دارند حمایت مالی و معنوی به عمل می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا