بازی ریاضیبدون دسته بندیزنگ تفریح

بازی در منزل؛ منچ بازی

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت همچنین از کارکردهای آموزشی و تفریحی آن بهره ببرند.

بازی منچ یک بازی ساده، سرگرم کننده و گروهی بسیار قدیمی است. بازي منچ به سال هاي دور باز مي‌گردد. محل پيدايش اين بازي در ايران، هند يا چين بوده است. کافي است يک صفحه اين بازي و مهره‌هايش را بخريد و دو هم سرگرم باشيد.

این بازی می‌تواند توسط ۲، ۳، یا ۴ بازیکن انجام شود. (یک بازیکن گوشه‌های صفحهٔ مربوط به بازی). هر بازیکن ۴ مهره خواهد داشت (تعداد کل مهره‌ها ۱۶ خواهد بود) که در ابتدا ۴ مهره در خانه‌های کناری قرار خواهند گرفت و بازیکنان باید مهره‌های خود را به انتهای بازی، یعنی ستون‌های عمودی یا افقی مربوط به خود (هم رنگ) برسانند و برندهٔ بازی فردیست که زودتر از دیگر بازیکنان موفق به تمام کردن مهره‌های خود بشود. در شروع بازی ابتدا باید ۶ بیاورید یک مهره کاشته و جایزه آن عدد یک مهره دیگر وارد بازی کرده و به جلو رفته. حرکت در این بازی بر مبنای تاس انداختن است، تعداد تاس ۱ عدد می‌باشد. آوردن عدد ۶ به معنای شروع بازی و در ادامهٔ بازی وارد کردن مهره‌ها خواهد بود، همچنین بعد از رخ دادن عدد ۶، بازیکن می‌تواند یک بار دیگر تاس بیندازد و به همین ترتیب ادامه دهد. کسی که عدد ۶ می‌آورد و مهره بیرون دارد و یک مهره در خانه شروع دارد نمی‌تواند چند مهره در نقطه شروع بر روی هم قرار دهد. همچنین نقطه شروع جز نقطه‌های امن محسوب می‌شود.با عدد ۶ هم می توان وارد خانه پایانی شد.

این بازی را بخرید و دور هم لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا