خبر ویژه

هزینه سرویس دانش آموزان؛ هر ماه 4 تا 6 میلیون!

بررسی ها نشان می دهد که در سال جاری علاوه بر همه دغدغه ها و نگرانی هایی که سابق بر این والدین در رابطه با فرستادن فرزندشان به مدرسه داشتند، موضوع هزینه سرویس ایاب و ذهاب نیز به دغدغه هایشان افزوده شده است.

مدرسه آنلاین- هزینه سرویس مدرسه از آنجایی که در دوسال گذشته به نسبت از این خدمات کمتر استفاده می شد و از سوی دیگر نیز در این مدت به واسطه تورم بسیاری از هزینه ها افزایش یافته، چشمگیر است.

این هزینه برای بسیاری از خانواده ها به قدری بالاست که عملاً از ناتوانی خود برای پرداخت چنین هزینه هایی سخن می گویند.

مثلا تعدادی از والدین در مصاحبه به خبرآنلاین در این باره مواردی را گفته اند که در ادامه می خوانید:

هتاب یکی از مادرانی است که در شورای مدرسه فرزند دختر خود همکاری می‌کند، او در خصوص انتخاب راننده سرویس و تعیین هزینه می‌گوید: شورای مدرسه هر سال سعی می کند که رانندگان مطمئنی را برای مسیرها انتخاب کند، همچنین اینکه قیمت هم براساس مصوبه شورای شهر انتخاب می شود.

او ادامه داد: بسیاری از رانندگان را پیمانکاران در شهرداری به ما معرفی می کنند و با توجه به افزایش کلی هزینه ایاب و ذهاب، قیمت سرویس‌های دانش آموزان هم افزایش یافته است که موجب نارضایتی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

آرزو یکی از مادرانی است که از هزینه سرویس مدرسه خود ناراضی است، او کارمند است و مجبور است که از برای تردد فرزند خود از سرویس استفاده کند.

آرزو در این خصوص می گوید: ماهانه ۳ میلیون تومان باید برای فقط برای هزینه رفت و آمد پسرم پرداخت کنم، با وجود اینکه هزینه مربوط به خرید لوازم التحریر و کتاب های کمک آموزشی هم به آن اضافه می شود.

بیشتر بخوانید:

او می گوید: براساس اعلام استانداری ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی ۸:۳۰ صبح اعلام شده و براین اساس من برای رسیدن به محل کارم ۲ ساعت قبل‌تر از خانه خارج شوم و خودم دیگر نمی توانم فرزندم را به مدرسه ببرم تا در هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنیم.

آرزو با ناراحتی بیان کرد: بر این اساس پسرم باید من و همسرم را راهی محل کار کند و برای رفت و آمد هم حتما از سرویس استفاده کند.

عاطفه یکی دیگر از مادران کارمندی است که برای ایاب و ذهاب پسر کلاس اولی اش با مشکل مواجه شده است، او در این باره می گوید: می خواستم صبح ها خودم فرزندم را به مدرسه ببرم و فقط ظهرها از سرویس استفاده کنیم تا در میزان هزینه صرفه جویی شود اما این امکان وجود ندارد.

او ادامه می دهد: ماهانه ۴ میلیون هزینه سرویس رقم بسیار بالایی است، دانش آموزان مخارج دیگری هم دارند. بنابراین این رقم برای ما بسیار سنگین است و چاره ای هم جز پذیرش موضوع نداریم.

مهدی یکی از پدرانی است که نسبت به هزینه سرویس مدارس ابراز ناراحتی می کند، او در این خصوص می گوید: ۲ فرزند مدرسه ای دارم که خودشان نمی‌توانند رفت و آمد کنند، با توجه به اینکه من و همسرم باید زودتر از او از خانه خارج شویم، باید برای آنها سرویس بگیرم.

او ادامه می‌دهد: اما ماهانه سه میلیون باید برای هرکدام از آنها بپردازم، این رقم سنگینی است. یعنی ماهانه ۶ میلیون تومان باید فقط برای رفت و آمد فرزندانم بپردازم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام انوقت بابقیه پولی که دولت ماهیانه بابت هرفرزند(90هزاررررررررررررتومان)به کارمندان می دهدچه کنیم؟دوستان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اگرراهنمایی بفرمایندممنون خواهم شد

  2. مثل ما برگرد شهرستان. مخصوصا شهر کوچک، مدرسه نزدیک است و اکثرا بچه ها پیاده میرن و برمیگردن، خودت هم به جای 2 ساعت در راه محل کارت باشی حداکثر 10 دقیقه میرسی.

    1. چرا حرف مزخرف می‌زنید. طرف نسل اندر نسل تهران زندگی کرده حالا واسه بره شهرستان. رها کردن خانه و آشنایان و همسایگانی که سال ها در کنارشان زندگی کرده ای به این آسانی نیست در ضمن چرا یک کارمند نتواند از پس هزینه سرویس مدرسه بچه اش بربیاید و اگر قرار باشد همه‌ی کارمندان و معلمان از تهران بروند چه کسی جایشان در تهران کار کند؟ من خودم شهرستان کوچکی در جنوب کرمان زندگی میکنم اینجا هم هزینه ماهیانه سرویس مدارس حدود یک میلیون تومان است. درآمد هم باید متناسب با تورم بالا برود

  3. خیلی از مدارس ناحیه یک ، دو و سه تهران هزینه سرویس سالیانه را 14 میلیون تومان اعلام کرده اند. !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا