شعر و داستانکتابخانه

نمایشنامه «تهران _ پرندک» روانه بازار کتاب آمد

کتاب «تهران _ پرندک» که به‌تازگی از سوی انتشارت نیستان روانه بازار کتاب گشته، داستان مرد مهاجر افغانستانی است که طالبان زندگی‌اش را به کابوسی تکرارشونده بدل ساخته است.

مدرسه آنلاین_ معرفی کتاب

مجموعه نمایشنامه تهران-پرندک نوشته مهرداد رایانی مخصوص که به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار نشر شده، دربردارنده دو نمایشنامه است: تهران-پرندک و آنکه گفت آری، آنکه گفت نه.

نمایشنامه اول داستان مردی افغان است که پس از آشوب‌های طالبان به ایران می‌گریزد و در ایران همسر و فرزند را رها می‌کند و به انگلستان می‌رود؛ در آنجا نیز در سودای فراهم کردن زندگی مطلوب که بتواند زن و فرزند نزد خود آورد شکست می‌خورد و دوباره به ایران بازمی‌گردد؛ گل‌آقا امروز در پرندک (حومه تهران) و در یک آلونک زندگی می‌کند و گرفتار شیادی به نام یعقوب شده که از او به‌عنوان مردی که خواب می‌بیند و به او وحی می‌شود استفاده می‌کند و پول درمی‌آورد.

داستان دوم گفت‌وگوهای زوجی در زمان امروز که در تقابل با اجدادشان در زمان قاجار قرار می‌گیرد. ادبیات و شیوه ابراز عشقی که ادبیات امروز را بازتاب می‌دهد، در مقایسه با نیاکانی که در گذشته و با زبان ادبیات کلاسیک با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، محور زبان نمایشنامه آنکه گفت آری، آنکه گفت نه را نشان می دهد.

مجموعه نمایشنامه تهران-پرندک نوشته مهرداد رایانی مخصوص در ۶۲ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه به‌تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایرنا

کتاب را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا