خبر ویژهمدرسه

مقصد دانشگاهی دانش­ آموختگان مدرسه ­مهدوی زعفرانیه (گزارش دوم)

 چندی پیش در این رسانه مدرسه ای به نام مجتمع مهدوی زعفرانیه معرفی شد که از سوی کاربران و مخاطبان واکنش های فراوانی را در پی داشت؛ مدرسه ای که به نظر نه فقط در امکانات و شرایط رفاهی بلکه در مقصد دانشگاهی بسیاری از دانش آموختگانش نیز با بسیاری از مدارس کشور به ویژه مدارس عادی تفاوت های فراوانی دارد.

مدرسه آنلاین- از جمله امکانات ویژه ای که بر اساس وب سایت رسمی این مدرسه می توان مورد اشاره قرار داد، داشتن سالن همایش اختصاصی، داشتن اردوگاه اختصاصی، داشتن استخر اختصاصی، داشتن آزمایشگاه های مجهز و متعدد، داشتن سالن های ورزشی، داشتن کتابخانه مجهز و… هست که در لینک زیر می توانید در مورد آن بیشتر بخوانید.

 این مدرسه که در منطقه شمال تهران قرار گرفته است و به لحاظ وضعیت منحصر بفردی که دارد، شرایط تحصیل برای همه در آن فراهم نیست، جدا از امکانات لاکچری و استثنایی نکات قابل توجه دیگری نیز دارد که یکی از آن ها همین مقصد دانشگاهی برخی دانش آموختگان است.

مستند به یک صفحه اینستاگرامی که آدرس رسمی مدرسه مهدوی در آن درج شده است و بیانگر وابستگی این صفحه به همین مدرسه است، مشاهده می کنیم که برخی دانش آموختگان مدرسه فوق الذکر پس از اتمام دوره متوسطه و برای ادامه تحصیل در دانشگاه مستقیماً به خارج از کشور مهاجرت می کنند.

اینستاگرام مدرسه شهید مهدوی

اتفاقی که نشان می دهد اساساً بسیاری از دانش آموزان این مدرسه رقیب کنکوری دانش آموزان مدارس عادی و دیگر مدارس کشور نیستند و موضوع عدالت آموزشی به ویژه در حوزه ورود به آموزش عالی اینجا چندان محلی از اعراب ندارد.

مستند به همین صفحه اینستاگرامی که از اشاره مستقیم به نام ها و تصاویر آن خودداری می کنیم ولی به راحتی در دسترس عموم قرار دارد، مشاهده می شود که دانشگاه هایی چون لیدز انگلستان، کینگز لندن، تورنتو کانادا، کینگستون انگلستان، بریتیش کلمبیا کانادا، استانبول ترکیه، ساندرلند انگلستان، وست مینستر انگلستان، هاروارد آمریکا، دانشگاه هیوستون آمریکا، دانشگاه سایمون فریزر کانادا و… مقصد دانشگاهی برخی دانش آموختگان این مدرسه است.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. تبلیغات زیاد و خارج از عرف راجع به این مدرسه نشان از ریزش شدید دانش آموزان سال گذشته این مدرسه دارد
    ۱۸۰۰ دانش آموز خیلی زیاد است
    نباید کیفیت آموزش را فدای کمیت و جذب تعداد حداکثری دانش آموز کرد
    ۲۴ نفر در هر کلاس ، فاجعه هست
    واگن های مترو نیست که همه سرپا بایستند
    بگویید مدرسه مهدوی به ازای هر چند دانش آموز ، یک معلم با تحصیلات دکترا دارد ؟
    بنویسید مدرسه مهدوی با بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز چند قبولی در رشته پزشکی داشته ؟ حتی دانشگاه های ضعیف و در شهرستان ها

    و یا با بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز سالی چند نفر را به دانشگاه شریف ، راهی میکند ؟
    می بینید که هیچ خبری نیست

    اگر دنبال این موضوع هستید که آینده فرزندان شما متفاوت باشد ، مدرسه مهدوی پتانسیل این موضوع را ندارد .

    مدارس خرد ، علوی ، علامه طباطبایی ، انرژی اتمی ، فرزانگان ، علامه حلی ، سلام و …. می توانند گزینه های خیلی بهتری باشند .

    تا زمانی که اولویت اول مدرسه مهدوی جذب حداکثری تعداد دانش آموزان باشد و تمرکزشان روی جذب معلم های ارزان قیمت باشد و در این زمینه دنبال صرفه جویی باشند ، مدرسه مهدوی در رنکینگ مدارس برتر قرار نمی گیرد و بالا نمی آید .

    علیرغم اینکه افراد محترمی در این مدرسه در مصدر امور هستند ولی استراتژی و روحیه نخبه پروری و فعالیت های المپیادی و آموزشی خاص در پروتکل های این مدرسه وجود ندارد و برایشان اهمیتی هم ندارد و بیشتر شبیه یک مهدکودک با امکانات مناسب ولی خیلی شلوغ برای یک دوره ۱۲ ساله است .

    1. دکترا برای تدریس ؟! شما ظاهرا نمی دانی دکترا یعنی چه ؟ برای تدریس کتب دبیرستان فوق دیپلم هم جواب می دهد ‌ مهم مهارت تدریس و کلاس داری است که قسمتی تجربی و قسمتی ذاتی است . در کشورهای پیشرفته هم دکترا داشتن یا نداشتن اهمیت ندارد چه برسد به ایران که اخیرا از هر ده دکترا نه تایش خریدنی است و آن یکی هم لنگ می رند . مخصوصا در دهه ی اخیر که تقریبا تمام دکترا ها قلابی است .

      1. در جواب ناشناس ۵ شهریور

        فرمودید تدریس در این مدارس دکترا نمی خواهد و فوق دیپلم برای آموزش دورس دبیرستان و کلاس داری کافی است
        امیدوارم منظورتان از کلاس داری ، گوسفند داری و …. نباشد .
        شما ظاهرا خیلی پرت هستید
        باغبان خانه های والدین دانش آموزان مدرسه مهدوی دارای مدرک لیسانس هستند .

        خروجی معلم های فوق دیپلم را در جامعه ببینید

        این درست نیست که افراد کم سواد و وامانده برای استخدام در آموزش و پرورش ، دست و پا می شکنند .
        امیدوارم آموزش و پرورش افراد نخبه دانشگاهی را بورسیه کند و با حقوق های بالا استخدام کند .
        آموزش و پرورش احتیاج به یک غربال درست و حسابی دارد .

        1. ملیکا خانم فقط ارجاع می دهم شما را به هیئت دولت ژاپن و مقایسه ی آن با هیئت دولت ما و تعداد دکترا ها . در ضمن اگر دکترا دارید یا سینه چاک آنها هستید ، لفظ پرت خیلی جالب نیست . در ثانی یک عده نو کیسه گیریم باغبانشان دکترا داشته باشد ، اندکی روانشناسی بدانید در عرض چند دقیقه معاشرت با این افراد می فهمید که اساسا پول رفاه می آورد اما فرهنگ احتمالا.

    2. عزیز ۲۴ نفر فاجعس.پس ۴۰ نفر رو چی میگید؟دختر من مدرسه دولتی میره ۴۰ نفر سر کلاس هستن.و در نتیجه آموزش و یادگیری ضعیف هست.و بی احترامی معلم به دانش آموزان.پیگیر نشدن برای یادگیری دانش آموز.اینا فاجعس برای قشر کم درامد جامعه که نسل به نسل انتقال پیدا میکنه.

      1. به مجموعه محترم آموزش و پرورش بر نخوره
        ۹۰ درصد معلمین شاغل ، دانش کافی و تسلط کافی نسبت به مباحث درسی را ندارند و اساساً پرستیژ و پارادایم و شخصیت یک معلم را ندارند .

        به رتبه علمی و دانش آموزی ایران در آسیا و دنیا نگاه کنید ، داغونه
        از بچه های المپیادی بگذرید
        اینها نتیجه زحمات والدین و اساتید خصوصی است و ربطی به آموزش و پرورش ندارد
        خودتون حواستون به بچه هاتون باشه
        در مدارس دولتی خبری از یادگیری و علم آموزی نیست .

  2. مشکل تون با این مدرسه و دانش آموزاش چیه

    توی کشوری که بیشتر ۹۱.۴ درصد مردم یارانه نان میگرین معلومه که خیلی ها خوبشون نیست موفق و پولدار شدن دیگران را ببینند

    چرا اینقدر شما حثودید

    انگار برای ثبت نام بچه هاتون در این مدرسه پول ندارید یا …

    1. عزیزم ضمن عرض سلام، کسی که در بحث فرهنگی شرکت میکنه حسود رو با ث نمینویسه! ضمنا تمامی بزرگان ما در تمام رشته ها از مناطق فقیر نشین و مدارس دولتی هستن! یک نفر دانشمند و فقط یک نفر از مدارس آنچنانی نام ببرید بعد وارد بحث ارزش‌گذاری شوید.

    2. دیکته صعیفی داری کلمه. حسود درست بنویس …بی سواد ..بگو ببینم چندتا نخبه ورتبه او دانشگاهی ازاین مدرسه. بوده. دلتون. خوشه پولداری بچت میفرستی این مدرسه

  3. مدارس خاص برای اقشار با درآمد بالاست ، مشخص است که این دانش آموزان بارسیدن به سن قانونی ایران رو برای ادامه زندگی و تحصیل ترجیح نمیدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا