خبر ویژهمدرسه

مدرسه‌ای با امکانات سوپر لاکچری در زعفرانیه تهران (گزارش نخست)

  امروزه سهم قابل توجهی از رسالت های آموزش و پرورش در مسیر تحصیل کودکان و نوجوانان ایرانی بر دوش مدارس غیرانتفاعی گذاشته شده است؛ مدارسی که به نظر می رسد روز به روز مسیر توسعه را به خوبی می پیمایند و فاصله خود را با مدارس عادی بیشتر و بیشتر می کنند.

مدرسه آنلاین- از جمله این مدارس غیرانتفاعی که بررسی ها نشان می دهد با امکاناتی بسیار فوق العاده و در منطقه یک تهران اداره می شود، باید به مجتمع آموزشی مهدوی اشاره کرد؛ مدرسه ای که مستند به اطلاعاتی که در سایت رسمی خود مجموعه وجود دارد توانسته سطح بسیار بالایی از رفاه را برای دانش آموزانش فراهم کند.

در بخش درباره ما سایت این مدرسه و پیرامون رسالت آن آمده است: از طریق آموزش همه جانبه در محیطی پرتلاش، بانشاط و متعادل یادگیرانی با ایمان پرورش دهیم که مستقل، اندیشمند، اجتماعی، مسئولیت پذیر و متکی به نفس باشند.

همچنین در بخش معرفی مجتمع اینگونه می خوانیم:

هنگامی که مجتمع آموزشی شهید مهدوی را در سال ۱۳۶۸ پایه ‎گذاری کردیم، چشم‎ اندازی امیدبخش و بی انتها داشتیم. امروز مدرسه ما با برخورداری از تلاشی همگانی و شوقی سرشار، ریشه‌دار و استوار، نمایانگر چشم‌اندازی پیشرو از آموزش است و پیشگام در برنامه درسی و همه جانبه در ایران، همواره تلاش می‌کند که بهترین آموزش ممکن را برای فرزندان خود فراهم کند. آموزشی که به ندای درونی کودکان (رشد کنیم تا بیاموزیم، بیاموزیم تا رشد کنیم)، گوش فرا دهد.

 حاصل ثابت قدمی ما در دستیابی به چشم‌اندازی مشترک و آرمان‌گرا، مجموعه‌ای است که در آن ۳۲۰ همکار در فضای آموزشی با زیربنای ۱۵۰۰۰ متر مربع به بیش از ۱۷۰۰ دانش‌آموز پیش دبستانی تا پایان متوسطه ۲ (پیش دبستان دخترانه و پسرانه،مقطع دبستان دخترانه،متوسطه ۱ و ۲ در بخش دخترانه، واحد بین الملل) کمک می‌کنند تا در محیطی پویاو با نشاط در مسیر رشد و شکوفایی در حرکت باشند. از ابتدای کار، به آموزشی همه جانبه و فراتر از کتاب‌های درسی با رویکرد پژوهش محور پرداخته‌ایم و امکانات مدرسه، نقش مهمی را در برنامه‌های درسی ما ایفا کرده است.

هر چند همه بخش های این سایت که شمایی کلی از مدرسه را به مخاطب ارائه می کند، قابل تأمل و دیدنی و خواندنی است، اما از همه جالب تر بخشی است که تحت عنوان امکانات در بالای سایت قرار گرفته و در ادامه مستند به آن اطلاعاتی می آید. با این توضیح که یکی از شعارهای مدرسه فوق الذکر «رویاهایت را اینجا بساز» است.

در این سایت و پیرامون امکاناتی که دارد آمده است: مجتمع آموزشی شهید مهدوی با قرار گرفتن در دامنه کوه وباتوجه به  برخورداری از طبیعت  زیبا و دور بودن از آلودگی، محیطی آرام و دلنشین رابرای فرزندانمان فراهم آورده است تادرهنگام حضور در مجتمع آموزشی شهید مهدوی از هوای تازه، گل‌های زیبا و آواز پرندگان لذت ببرند. زیرا معتقدیم که طبیعت نه تنها بهترین الهام بخش یادگیری است، بلکه فضایی سرشار از آرامش ایجاد می‌کند که باعث تقویت تمرکز حواس و خلاقیت می‌شود. مجتمع آموزشی شهید مهدوی با زير بنايی  بالغ بر ۱۲۰۰۰ متر مربع طراحی شده است.

این در حالی است که با هدف  آموزشی همه جانبه و فراتر از کتاب‌های درسی نگاه ویژه ای به توسعه  امکانات مدرسه داشته ایم چرا که  معتقدیم این امکانات نقش مهمی در برنامه‌های درسی ما ایفا می کند:

پنج آزمایشگاه مجهز علوم در مجتمع وجود دارد تا دانش‌آموزان بتوانند آنچه را بصورت نظری یاد می‌گیرند، در بوته آزمون و تجربه و ادراک بریزند.

دو نمازخانه برای نماز و عبادت در میانه روز، یک مجموعه ورزشی استاندارد شامل سالن چند منظوره، استخر و سالن باله نیز از دیگر بخش‌های مجتمع است تا دانش‌آموزان با فعالیت در آنها ذهن و جسمشان بطور هماهنگ رشد کند. همچنین دو کارگاه کامپیوتر طراحی شده است تا دانش‌آموزان از کودکی با کاربرد صحیح این ابزار در جامعه امروز آشنا شوند.

وجود یک نمایشگاه و سالن اجتماعات نیز به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد با اعتماد به نفس، دست آوردهای هنری خود را نمایش دهند.

دو کتابخانه در مجتمع درنظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان با مطالعه کتاب‌های متنوع، آگاهی خود را ارتقا بخشند. هفت حیاط در هفت سطح مختلف برای تفریح، بازی و لبخند دانش‌آموزان ساخته شده است تا به یاد داشته باشیم که مدرسه یعنی تلاش توأم با نشاط.

به صورت مشخص در یک بخش مجزا و در مورد آزمایشگاه های این مجتمع آمده است:

 آزمايشگاه‎های مجتمع شهيد مهدوی با شرايط استاندارد فعالیت می‎کند. بخش‎های آزمايشگاهي به تفكيك درس‎های فيزيك، شيمي و زيست در مكان‎های جداگانه سازماندهي شده است.فضای داخلی آزمايشگاه‌ها طوری طراحي شده كه به راحتي پذيرای حدود ۳۵ دانش آموز باشند.

آزمایشگاه زیست 

در آزمايشگاه زيست‌شناسي انواع مولاژهاي مربوط به دستگاه‌های فيزيولوژيك بدن مثل سلول‌ها (گياهي و جانوری)، اندام‌های مختلف و جنين RNA,DNA با كيفيت عالي در اختيار دانش‌آموزان بوده و به عنوان راهنمای كمك درسی هنگام تدريس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ميكروسكوپ‌های موجود شامل (يك چشمی و دو چشمی) با قدرت بالا و كوپ‌های مختلف كه شامل اقسام نمونه‌های لام آماده از سلول‌ها و بافت‌هاي جانوری و گياهی است.كيف‌های تشريح و لوازم كامل تشريح نیز براي تمامی بخش‌های كتاب و مباحث فيزيولوژی اندام‌ها جهت تشريح اندام‌های مغز، قلب، ريه، كبد، كليه و … مورد استفاده قرار می گيرد.

استفاده از اقسام پوسترهای رنگی آموزشی (به صورت پارچه‌ای و پلاستيكی) براي آموزش هر چه بهتر بخش‌های مختلف بافت‌ها و اندام‌ها، ابزار و وسائل لازم برای آزمايش‌های مدل‌سازی در موضوعات مختلف علوم زيستی مهياست و انواع محلول‌های معرف، محلول‌های رنگ‌آميزي نظير بلودومتيلن، فوشين،كريستال ويوله، سافرانين، مالاشيت گرين، لوگل و رنگ آميزي‌های تخصصي نظيرگيمسا.كيت‌های آنتي‌كور مخصوص تعيين گروه‌های خوني كه با رعايت شرائط كاملا استريل جهت آزمايش تعيين گروه‌های خوني و Rh خون استفاده مي‌شود. آموزش در آزمايشگاه زيست‌شناسي علاوه‌بر انجام آزمايش‌های عملي از طريق نمايش فيلم، پخش اسلاید و CDهای آموزشی Power point  ترانما و استفاده از سايت‌های اينترنتي انجام مي‌شود. برایاين منظور كامپيوتر، ويدئو، تلويزيون، دستگاه اسلايد، اپك و ويدئو پروژكتور موجود است.

آزمايشگاه شيمی

تجهيزات آزمايشگاه شيمي در حال حاضر جوابگوی تمامي آزمايش‌های كتاب و تا حدودی آزمايش‌هاي كتاب نظام قديم و خارج از كتاب در حد كتاب‌های سال اول و دوم دانشگاه است. مواد آزمايشگاه شيمي شامل دو بخش معدني و آلي است، در حاليكه آزمايش‌های آلي از كتاب شيمي دبيرستان حذف شده است ولي به عنوان آزمايش‌های خارج از كتب دبيرستاني در زير هود آزمايشگاه براي دانش‌آموزان انجام می‌شود. دانش‌آموزان مراحل مختلف آزمايش‌ها را از قبيل تحويل وسائل، انجام آزمايش، شستن و تميز كردن ميز كار و وسائل، نوشتن گزارش آزمايش و تحويل وسائل به مربي را در این آزمایشگاه انجام مي‌دهند. آموزش در آزمايشگاه‌ها علاوه‌بر انجام آزمايش عملي از طريق فيلم‌ها وCd های آموزشي، اسلايد و ترانما نيز انجام می‌شود.دانش‌آموزان مي‌توانند جهت تحقيق و پژوهش از امكانات سايت و اينترنت نيز استفاده کنند.

آزمایشگاه فیزیک

دانش‌آموزان متوسطه دو هفته‌ای يك ساعت در آزمايشگاه فيزيك حضور دارند و درس‌های تئوری آموخته شده خود را به صورت عملی و در قالب آزمايش مشاهده مي‌كنند. اين آزمايش‌ها شامل گرما، نور، الكتريسيته ساكن ، الكتريسيته جاري، مغناطيس و الكترومغناطيس هستند و دانش‌آموزان گزارش و نتايج اين آزمایش ها را به صورت كتبی در جزوات خود ثبت مي‌كنند. دانش‌آموزان در ساعات آزمايشگاه، آزمايش‌های جديد طراحی میكنند و بعد از امتحان در كلاس برای دوستان خودانجام میدهند. علاوه‌بر كارهاي مربوط به دروس، كارهاي عملي فوق برنامه انجام مي‌شود كه شامل آشنايي با الكترونيك و مدارات الكترونيكي است. دانش‌آموزان در اين ساعات مي‌آموزند كه مدارهای الكترونيكي طراحي شده را ببندند و ايده ‌های خود را اعمال كنند. همچنين دانش‌آموزان علاقمند به تحقيق در ساعات غير كلاسي مي‌توانند روی پروژه‌های عملي خود در فضای آزمايشگاه فعاليت و تحقيق انجام دهند و آنها را به نتايجي برسانند. دانش‌آموزان طبق علائق خود به گروه‌های مختلف تحقيقاتي تقسيم شده‌اند و تحت نظر مسئولين و دبيران مربوطه شروع به انجام فعالیت‌های فيزيكي می‌کنند.

گروه نجوم:

 اتاق نجوم به همراه آسمان نما در فضایی زیبا راه اندازی شده است. هدف از تاسیس این فضای علمی ارائه فيلم، اسلاید،اطلاعات و اخبار جديد نجوم است که دانش آموزان می توانند استفاده کنند.

گروه هوا فضا: این گروه تحت نظر دانشكده مهندسي هوا فضا دانشگاه صنعتي امير كبير در حال فعاليت است.

 آزمایشگاه دبستان

آزمایشگاه دبستان با فضايي حدود ۳۰ مترمربع و بهره‌مندی از تمام وسايل و تجهيزات مورد نياز برای آزمايش دروس علوم، فرصت آزمايش و مشاهده و يادگيری فعال را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

به صورت مشخص تر و در ارتباط با امکانات کتابخانه ای این مدرسه نیز اینگونه آمده است:

کتابخانه مدرسه شامل دو کتابخانه به نام کتابخانه دبستان و کتابخانه مرکزی مجتمع می باشد.
کتابخانه دبستان:

به منظور رونق بخشیدن به فعالیت‌های کتابخانه، کتابخانه دبستان  به فضای جدید به مساحت 80 متر مربع در طبقه همکف دبستان منتقل شد تا دانش‌آموزان کتابخوان بتوانند در فضایی بزرگ‌تر و مجهزتر به مطالعه بپردازند. کتابخانه دبستان اینک با بیش از4200  منبع اطلاعاتی شامل کتاب‌های فارسی و لاتین (انگلیسی و فرانسه)، CD/DVD ، پوسترهای آموزشی و نشریات ادواری یکی از غنی‌ترین و مجهزترین کتابخانه‌های دبستانی در کشور است . تحقیقات نشان می‌دهد تناظر نزدیکی بین غنای کتابخانه یک مدرسه و سطح آکادمیک آن وجود دارد. کتابخانه در واقع قلب تپنده مدرسه و پر رفت و آمدترین مکان مدرسه برای معلمین و دانش‌آموزان است. دانش آموزان دبستان از پایه اول تا پنجم در برنامه خود هفته‌ای 45 دقیقه کلاس کتابخوانی دارند. همچنین در ساعت تفریح به کتابخانه مراجعه می‌کنند. هدف ما در کتابخانه دبستان شهید مهدوی فراهم کردن محیطی برای ، مطالعه، یادگیری و ارتباط دانش‌آموزان با جهان پیرامون است تا هم دانش‌آموزان و هم معلمین بتوانند به طور موثر از دانستنی‌ها، نظرات و اطلاعات روز دنیا استفاده کنند. همچنین هدف، تشویق دانش‌آموزان به یادگیری بلندمدت و حمایت از استانداردها و چهارچوب‌های درسی است.

کتابخانه دارای محیطی مناسب و جذاب برای مطالعه کودکان دبستانی طراحی شده است. در حال حاضر کتابخانه دارای بیش از 7700 منبع اطلاعاتی شامل کتب فارسی، انگلیسی، فرانسه، CD های آموزشی انگلیسی و فارسی، فلش کارت و …است. نظام‌دهی منابع کتابخانه بر اساس رده‌بندی دهدهی دیویی است. بدین شرح کاربران می‌توانند به صورت موضوعی به منابع خود دسترسی پیدا کنند و عملکرد کتابخانه به صورت قفسه باز است یعنی دانش‌آموزان به صورت مختار می‌توانند به هر آنچه که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند. تمامی دانش‌آموزان عضو این کتابخانه هستند و همه روزه از ساعت 7:30 الی 15:45 می توانند از کتابخانه استفاده کنند و در هر نوبت می توانند یک کتاب به مدت 7 روز به امانت بگیرند و در صورت نیاز به وقت بیشتر می‌‎توانند زمان خود را تمدید کنند.

بخش‌های کتابخانه:

نشریات:در این بخش مجله‌ها و روزنامه‌های قدیم و جدید که مناسب کودکان است، نگهداری می‌شود مانند رشد، جوانه‌های سبز، دوچرخه، سلامت و……….

کتب مرجع: در این بخش کتاب‌های مرجع نگهداری می‌شود که دانش‌آموزان و معلمان برای  استفاده از  اطلاعات آنها در کارهای تحقیقی و پژوهش‌ها به کتابخانه مراجعه می‌کنند. کتابهای مرجع فقط برای استفاده در کتابخانه است و به امانت داده نمی‌شود.

 قفسه معلمین:در بخش‌های فارسی، انگلیسی و فرانسه منابع غنی آموزشی، سیستمPYP  و … برای استفاده معلمین وجود دارد.

تازه‌های کتاب:با در نظر گرفتن شرایط سنی و نیازهای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف، کتاب‌های تازه خریداری می‌شود و در معرض استفاده همگان قرار می‌گیرد.

سی دی‌های آموزشی CD:در این بخش سی‌دی های گوناگون آموزشی مطابق با اهداف آموزشی و دروس پایه‌های مختلف نگهداری می‌شود.

 فلش کارت و کلاس کتابخوانی: تمامی پایه ها در هفته به صورت یکبار به مدت 45 دقیقه کلاس کتابخوانی دارند. در ابتدای کلاس‌ها درباره ویژگی‌های دانش‌آموز موفق، PYP ، محیط زیست، چگونگی مراقبت از کتاب، مهارت‌ها و … صحبت می‌شود و در ادامه فراگیران می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و مطالعه کنند.

کتابخانه مرکزی مجتمع:

کتابخانه مرکزی مجتمع آموزشی شهید مهدوی  دارای بیش از 7700  عنوان کتاب در موضوعات مذهبی، علمی، ادبی، تاریخی، داستان، روانشناسی و … می باشدکه به صورت دیویی طبقه بندی شده است. بخش سمعی و بصری با مجموعه  CD  گسترده ای از فیلم­های کمک آموزشی در موضوعات مختلف علوم و مرتبط با دروس دانش آموزان جهت ارائه خدمات فعالیت دارد.

در بخش نشریات مجموعه کامل مجلات رشد آموزشی دروس، نشریات علمی ،فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر بخش ها فعال است. کتابخانه از ساعت ۷ الی ۳ بعد از ظهر برای دانش آموزان دایر می باشد. هر دانش آموز می­تواند ۲ کتاب به مدت ۱۰ روز به امانت ببردو مدت زمان فوق قابل تمدید است. دانش آموزان می توانند از طریق سیستم نرم افزاری کتابخانه به کتابهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، همچنین از طریق اینترنت در سایتهای  پژوهشی به مطالعه می پردازند. به منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق دانش آموزان به استفاده از منابع ارزشمند موجود در کتابخانه ، همه ساله دانش آموزان فعال و کتاب خوان مورد تقدیر قرار می گیرند و امتیازاتی برایشان در نظر گرفته می شود.

این مجتمع همچنین یک سالن نمایش دارد که گنجایش بیش از ۴۰۰ نفر شرکت کننده را دارد.

در مورد تجهیزات رایانه ای و فناوری اطلاعات مجتمع نیز اینگونه می خوانیم:

دنیای امروز را دنیای ارتباطات نامیده­اند. توسعه روزافزون رایانه به منظور شناخت، گردآوری، سازماندهی و پردازش، اشاعه و انتقال اطلاعات از ابزارهای برجسته مدیریت آموزشی در عصر حاضر است. مجتمع آموزشی شهید مهدوی با تکیه بر ضرورت گسترش فرهنگ IT و تأکید بر اینکه مدیران باید با بهره‌گیری از تکنولوژی ارتباطات مدیریت نیروی انسانی را با قدرت کامل در دست گیرند و معلمان و دانش‎آموزان با آموزش و استفاده از فن‎آوری اطلاعات به دانش روز مجهز شوند، سایت کامپیوتر مجتمع را راه‌اندازی و امکان استفاده کلیه دانش آموزان، معلمان، دبیران و همکاران را به طور تمام وقت فراهم نموده است.
از ویژگی‌های آموزش IT در مجتمع شهید مهدوی می‌توان به موارد آموزش به صورت پروژه‌محوری همراه با ابزار مناسب رایانه و ارتباط با اینترنت، استفاده از جدیدترین انواع نرم‌افزارهای آموزشی، انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش­آموزان به صورت خودکار و انجام اکثر فعالیت­های تحقیقی و پژوهشی در بستر شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت، اشاره کرد.
دو سایت کامپیوتری مجهز به کامپیوترهای پیشرفته با ظرفیت ۴۵ سیستم و دسترسی کامل به اینترنت و شبکه داخلی مجتمع و همچنین ویدئو پروژکتور و تخته هوشمند، مکان مناسبی جهت آموزش دروس کامپیوتر و مهارت‌های کاربردی برای دانش آموزان مقاطع دبستان ۲، متوسطه یک و متوسطه دو می‌باشد و دبیران و همکاران نیز می‌توانند از این امکانات استفاده لازم را داشته باشند.

در مقطع دبستان۱ نیز سایت با ظرفیت ۱۳ سیستم مختص به دانش‌آموزان دبستانی مجهز به کامپیوترهای پیشرفته و تخته هوشمند و ویدئو پروژکتور احداث گردیده تا دانش‌آموزان دبستانی بتوانند کلاس‌های کامپیوتر را در محیط مناسب خود برگزار نمایند.
وب سایت اینترنتی مجتمع نیز به طور فعال امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد از جمله:
_  ایجاد محیط تعاملی برای ارتباط بین دانش­آموزان، معلمان و اولیاء
_ دسترسی به منابع آموزشی، علمی، تحقیقاتی و همچنین کتب، مجلات و محصولات فرهنگی انتشارات مجتمع
_ عضویت در انجمن‌های علمی و پژوهشی مانند نجوم، ربوکاپ، جشنواره خوارزمی و …،
_ شرکت در مسابقات فرهنگی مانند مفاهیم قرآن و …
_ اعلام اخبار و اطلاعات روزانه
_ امکان آموزش مجازی
_ آزمون‌های آنلاین
_ بهره‌گیری از تولید محتوای آموزشی ایجاد شده توسط دبیران
_تمرین‌های آنلاین
_ آزمایشگاه های مجازی و آنلاین
_ فیلم های آموزشی
_ تالار گفتگو و پرسش و پاسخ دبیران و دانش‌آموزان
مجتمع آموزشی شهید مهدوی برای دستیابی به اهداف مهم مدارس هوشمند  تمامی کلاس‌های آموزشی مقاطع را مجهز به کامپیوتر، با دسترسی کامل به شبکه اینترنت و شبکه داخلی مجتمع و تخته‌های هوشمند و ویدئو پروژکتور نموده است . در این راستا تمامی دبیران آموزش‌های لازم جهت تولید محتوای آموزشی و ارائه تولید محتوا در کلاس‌های آموزشی را کسب نموده‌اند و همچنین دبیران از طریق سایت مدرسه اقدام به برگزاری آزمون‌های آنلاین و ارتباط مستمر با دانش‌آموزان و اولیا می‌نمایند.
در حال حاضر مجتمع آموزشی شهید مهدوی مجهز به 32 دوربین مداربسته، 200 سیستم کامپیوتری مستقر در کلاس‌های آموزشی و واحدهای اداری، 42 تخته هوشمند و 45 ویدئو پروژکتور می‌باشد. همچنین اخبار تصویری از وقایع روز مدرسه در تلویزیون شهری در ابعاد 35*4 m در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه مجتمع آموزشی شهید مهدوی یکی از نمایندگان بنیاد ICDL  ایران می‌باشد. کلاس‌های آموزش دوره مهارت هفت‌گانه ICDL، به طور مستمر در سایت‌های کامپیوتر برگزار می‌گردد و پس از قبولی در آزمون که به صورت آنلاین برگزار می‌گردد، گواهینامه پایان دوره برای متقاضیان صادر می‌گردد.

همانطور که اشاره شد این مجتمع مجموعه بسیار مجهز ورزشی  شامل بخش هایی چون پیست اسکیت، استخر و سونا نیز دارد که در این باره نیز اینگونه در سایت توضیح داده شده است:

ورزش، نشاط، تحرک و شادابی از مهم‎ترین نیازهای روحی و جسمی کودکان و نوجوانان است و باید به طور منظم، دقیق و مستمر در برنامه روزانه زندگی آنها قرار گیرد. آموزش رشته‎های ورزشی در قالب درس ورزش و برگزاری کلاس‎های فوق برنامه و مسابقات ورزشی برای دانش‎آموزان علاقه‎مند و اعضای گروه‌ها ازجمله فعالیت‎هایی است که همواره مورد علاقه و توجه دانش­آموزان واقع می‎شود و موجبات سلامتی، تندرستی و نشاط جمعی آنها را فراهم می‎آورد.مجموعه ورزشی شهید مهدوی به منظور ایجاد فضا و امکانات گسترده و مورد نیاز دانش ­آموزان، اولیا و همکاران مجتمع در فروردین ماه سال ۱۳۸۵ افتتاح شد و فعالیت‏های خود را آغاز نمود. این مجموعه شامل سالن ورزشی چند منظوره استخر، سالن بدنسازی و پیست اسکیت است که کلیه علاقه‌مندان، طبق برنامه زمان‌بندی از امکانات ورزشی استفاده می­ کنند.

سالن ورزشی چند منظوره

 سالن ورزشی مجتمع با ۶۰۰ مترمربع مساحت شامل زمین‏های والیبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون و تکواندو است. ارتفاع سقف ۹ متر و کلیه ابعاد مطابق با استانداردهای جهانی است. کفپوش سالن، پارکت چوبی معلق است که مزایای فراوانی دارد از جمله اینکه هنگام زمین خوردن کمترین ضربه را به زانوها و کمر وارد می‎کند. کلیه لوازم ورزشی و امکانات لازم برای رشته‌های مذکور در سالن ورزشی موجود است. دستگاه‌های حرارتی و برودتی سالن، امکان فعالیت دانش‎آموزان را در کلیه فصول سال فراهم می‎کند. سالن چند منظوره مجهز به بخش کمک­های اولیه و اورژانس، سرویس‎های بهداشتی، دوش، رختکن، سیستم صوتی، اتاق مربیان و… است. برنامه تمرینی گروه‌های ورزشی در ساعات بعدازظهر و پس از تعطیلی مقاطع انجام می‌شود.حضور کلیه دانش‌آموزان علاقه‌مند به عضویت در گروه‌های مدرسه در این ساعات آزاد است. امکانات کامل مجموعه ورزشی شهید مهدوی برای رشته­ های والیبال، بسکتبال، تنیس،تکواندو، اسکیت، شنا و بدنسازی در اختیار کلیه دانش آموزان است و آنها را از مراجعه به مکان­های­ ورزشی­ خارج ازمجتمع بی نیاز می‌کند.

استخر و سونا

استخر مجموعه ورزشی شهید مهدوی تیرماه سال ۸۵ و همزمان با شروع کلاس­های تابستانی افتتاح شد. این مجموعه شامل استخر ۱۸ * ۹ متر، جکوزی، استخر کوچک ویژه کودکان و سالن بدنسازی، سرویس‌های بهداشتی، دوش، رختکن، سیستم صوتی، اتاق مربیان، بخش کمک‎های اولیه و اورژانس است. تسویه استخر با سیستم تسویه اُزن انجام می‌شود که از بهترین و جدیدترین سیستم‌های تسویه آب است و مزایای فراوانی دارد از جمله به دلیل استفاده محدود از کلر، کمترین آسیب را به چشم می‌زند.

دانش آموزان دبستان رشته شنا را در برنامه هفتگی خود دارند. برای سایر دانش آموزان نیز همه روزه از ساعت ۳۰: ۱۵ الی ۱۷ در قالب کلاس­های آموزشی و تفریحی شنا تشکیل  می‌شود. کلاس‌های حرکات نمایشی در آب (سینکرونایز)، نجات غریق و نجات دانش ­آموزی نیز به زودی برای علاقه‌مندان برگزار می ­شود.سالن بدن­سازی در اختیار دانش­آموزان علاقه ­مند به آمادگی جسمانی، باله و ژیمناستیک است و کلیه علاقه ­مندان طبق برنامه زمان بندی از امکانات این بخش استفاده می­کنند.

پیست اسکیت

دانش­ آموزان دبستان در ساعت ­های ورزش و همچنین ساعت‌های فوق برنامه از پیست اسکیت مجموعه ورزشی استفاده می‌کند. زمین اسکیت مسقف، دایره شکل و به مساحت حدود ۶۰ مترمربع است. هنگام برگزاری کلاس‌ها کلیه وسایل ایمنی اسکیت نظیر کلاه ایمنی، زانو بند، مچ بند و … در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. کلیه دانش‎آموزان مجتمع می‎توانند رشته تخصصی خود را از بین رشته­ های ورزشی ارائه شده انتخاب کنند و تحت تعلیم مربیان مجرب آموزش ببینند.

سالن باله و آمادگی جسمانی

 دانش آموزان پیش‌دبستانی و کلاس اول دبستان به رشته ورزشی باله علاقمندند و در کلاس‌های این رشته ظریف هنری- ورزشی که تحت نظر مربیان مجرب برگزار می‌شود، آموزش می‌بینند. سالن باله و آمادگی جسمانی از بخش های مجموعه ورزشی شهید مهدوی است که مجهز به امکانات لازم است.

این مجتمع آموزشی همچنین یک اردوگاه اختصاصی نیز دارد که در مورد آن اینگونه می خوانیم:

اردوگاه علمی، آموزشی شهید مهدوی در زمینی به مساحت بیست هزار مترمربع در شمال مجتمع آموزشی شهید مهدوی واقع شده است.

این اردوگاه در دامنه کوه و مشرف به شمال شهر تهران می باشد و دارای حداقل ۱۰۰۰ اصله درخت است.

– در مطالعات ابتدایی طرح و با توجه به ویژگی مکان احداث طرح ( به لحاظ دسترسی و اجرا ) ضرورتها و پیش نیازهایی جهت بوجود آوردن شرایط آموزشی در کارگاههای علمی و میدانی مختلف در کلیه مقاطع تحصیلی و به صورت اردوهای یک روزه با بهره وری مطلوب از حداکثر شرایط، در دستور کار قرار گرفت.

ویژگی های طرح

* قابل دسترس بودن و از لحاظ مکانی نزدیک بودن به مجتمع آموزشی شهید مهدوی

* عدم جابجایی دانش آموزان از مدرسه به مکان دیگر جهت برپایی اردوهای علمی

* بهره وری دانش آموزان از امکانات تخصصی مجتمع آموزشی شهید مهدوی

* بهره گیری از هوای مطلوب ارتفاعات جنوبی البرز

* بوجود آوردن شرایط آموزشی علمی – میدانی و کارگاهی

* انجام بازیهای میدانی- کارهای گروهی دانش آموزان

* بالارفتن سطح نشاط و روحیه دانش آموزان

مکانهای در نظر گرفته شده در طرح

۱- پیش فضای ورودی :

این فضا به منظور مشخص شدن ، ابتدا محوطه اردوگاه و تفکیک پیش فضای ورودی به اردوگاه می باشد.

۲- پیست آزاد در ابتدا اردوگاه به طول ۵۰ متر و عرض ۵/۵ متر جهت برگزاری مسابقات دو میدانی و یا صرف انرژی اولیه دانش آموزان حاصل از ورودی به اردوگاه می باشد.

۳- محل آلاچیق های چند منظوره :

این محل به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر با احداث آلاچیق های مجزا جهت استقرار دانش آموزان در شرایط آموزشی میدانی تعبیه شده است.

۴- آمفی تئاتر رو باز :

این آمفی تئاتر با قطر ۱۴ متر ، ۳ متر پایین تر از سطح زمین احداث گردید که امکان برگزاری همایشها و نمایشها در فضای آزاد را دارا می باشد.

۵- زمین بازی چند منظوره شماره ۱  :

این زمین بازی روباز استاندارد لازم به لحاظ ابعاد جهت انجام بازیهای توپی را دارا می باشد.

۶- زمین بازی شماره ۲  :

این زمین بازی قابلیت انجام بازی های میدانی در سطح مسابقات دانش آموزی را به راحتی دارا می باشد.

۷- جهت نشاط هرچه بیشتر دانش آموزان در محیطی شاد و مفرح احداث سرانه فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی گالری (نمایشگاه کارهای هنری) و آمفی تئاتر(تالار آریو) و خانه فرهنگ مجتمع آموزشی شهید مهدوی و خانه سلامت از دیگر امکانات بی نظیر و لاکچری این مجتمع آموزشی است.

نوشته های مشابه

‫213 دیدگاه ها

  1. این پول را از کجا آوردید همچین زمینی را خریدید و چنین امکاناتی را فراهم کردید ؟ چقدر شهریه می گیرید؟

      1. با وجود همچین مدارسی تصمیم گرفتید معدل تاثیر قطعی داشته باشه
        تمام دغدغه شورا انقلاب فرهنگی شده دانش آموزان مرفه

      2. کشور اسلامی!!یک دنیا فرق بین طبقات !!!خداروشکر آخرشم بچه های عزیز و دوست داشتنی سیستان و بلوچستان میان واول میشن.خداروشکر که خدا رو داریم بین این همه فرق گذاشتن ها

      3. حداد چند کلمه مثل کش لقمه و دراز اویز زینتی تحویل داد یه ترلیون تومان بابتش گرفته برا نوه نتیجه هاش ساخته یا کار معصومه خانم ابتکاره ساخت برا نوه پسر دردانه اش

      4. متاسفانه ما عادت كرده ايم كه هر نوع تفكري را كه به ذهنمان برسد به اطلاع ديگران هم برسانيم غافل از اينكه اگر تهمت باشد فرداي قيامت بايد پاسخگو باشيم.
        با توجه به شناختي كه بنده دارم مسئولين اين مدرسه در تضاد فكري با آقاي حداد عادل مي باشند و اين مدرسه هيچ ربطي به حداد عادل ندارد.

    1. تعداد زیاد دانش آموزان در هر کلاس
      اساتید ضعیف و کیفیت پایین آموزش
      نداشتن دانش آموزان المپیادی و نخبه
      فقدان تفکر و برنامه ریزی پرورش دانش آموزان نخبه و برتر
      نداشتن استراتژی برای کسب رتبه های برتر کنکور
      و راضی بودن به اندازه های پایین علمی

      در کنار امکانات متوسط رو به بالا
      و البته یکی دو مدیر توانا و فوق العاده

      کادر مدرسه و خانواده های دانش آموزان افراد محترمی هستند‌.

      داستان لاکچری بودن و امکانات آزمایشگاهی و سایر تعاریفی که در گزارش آمده ، اغراق آمیز و بیشتر شبیه شوخی است .

      همه داستان مدرسه مهدوی همین است .

    2. سلام متاسفانه مدرسه مهدوی نمونه کامل از تبعیض و نابرابری اموزشی هست شهریه این مدرسه نزدیک به صد میلیون تومان برای یکسال میباشد و جهت افراد خاص همراه با گزینش ثبت نام میکنن.

      1. به نام شهید مهدوی خواهرایشان۹ مدرسه هم در شهر کرمان دختران و پسران در تمام مقاطع دارد این رانت بزرگ را چگونه تصاحب کرده خانم مهدوی و همسر شان برای پولدارها

    3. ایشان خواهر زن آقای ولایتی هستند که خواهرشان زمان جراحی لاغری آمبولی کرد و مرد . زمین را به ثمن‌ بخس یعنی متری هیج ریال از زنین شهری خودتون بهتر میدونین چطوری گرفته اند . الباقی رو دیگه خودتون میدونین . شهریه تا جایی که تیغ شون ببره میگیرن . زمین ها ی دیگه ای رو هم به بهانه کار فرهنگی هپلو کرده اند

  2. از اسم شهدا استفاده بی جا و نادرست برای فرزندان اشراف و اشرافی. قطعا با چنین مدارسی هیچ فرد انقلابی و مدیر توانمندی تحویل این نظام نخواهد شد

      1. دوست عزیز به عنوان یک معلم باسابقه عرض میکنم! مدرسه محل رشد و تعالی کودک است محل تعامل و حضور در گروه همسالان! مدرسه و حضور در آن مقدمه حضور دانش اموز د جامعه است ! مدرسه محلی است که انسان در آن از خانواده جدا می‌شود کم کم مستقل میشود ! این تبلیغ پر از اغراق و اغوا کنند ه والبته مضحک بیشتر تبلیغ یک هتل ۵ ستاره است ! هرگز و هرگز حتی با داشتن تمکن مالی آرزوی تحصیل فرزندتان در این شهر احمقها را ندهید!! ا ول این که نیمی از این تبلیغات تهی و غیر واقعی است بدلیل اینکه اینگونه مدارس از اولین شرط یک محیط امن و استاندارد آموزشی یعنی نیروی متخصص و کارآمد، محروم است پرسنل اینگونه مراکز اغلب ِغیر متخصص بی تجربه و به صورت کارگری روزمزد بی انگیزه و پر استرس مشغول خدمات رسانی هستند نه تعلیم و تربیت!!در ثانی شهریه کلان و بی حساب اینگونه مراکز در پایان سال تحصیلی که شما متوجه کلاهی که سرتان رفته است شدید نقره داغتان میکند!!! البته متأسفانه در سایه تضعیف و تقویت نشدن مراکز آموزشی دولتی مردم ناچار جذب این تبلیغات دروغ ،میشوند که این جای تامل دارد!

          1. اینهمه توضیح دادین و دل ملت رو اب کردین ولی روتون نشد علنا بگین بچه های مسئولین و وابسته هاشون فقط حق ورود به این مدرسه ی همه چی تموم رو دارن؟بعدم بقیه ی دانش اموزان درسطح کشور با کسانی که ازین مدرسه فارغ التحصیل میشن کنکور شرکت میکنن؟کجای این عدالته.ای خاک بر سرتون با اینهمه تبعیض

        1. من هم یک معلم در تهران و ستم. اینطور که شما می گویید نیست. مدارس لاکچری معلم‌های خوب جذب می کنند و حقوق خوب می دهند ‌‌مثل مدارس غیر انتفاعی جنوب شهر نیست. متاسفانه هر چقدر پول بدی آش می خوری و امکانات خوب برای افراد عادی و ضعیف فراهم نیست. البته من این مدرسه را نمی شناسم ولی مدارس خوب دیگر را از نزدیک دیدم و تدریس داشتم

          1. این مثل آش شما دیگه تو ایران کاربرد ندارن. الان برای پولدار نقشه میکشن. بیمارستان لوکس کادر غیر متخصص بخاطر ارزانی رستوران لوکس با کیفیت متوسط پول نجومی عسل اصل جنگلی کیلویی یک میلیون شکر خالص مدرسه لاکچری که معلومه صاحبش کوهخوار هست میخواد کادر مجرب آموزشی برات بیاره یا میخواد صرفه‌جویی کنه جیبش رو پر کنه؟

        2. سلام دوستان لطفا هر کسی این پیام رو میبینه از کارزار حکم حکومتی برای لغو مصوبه ۱۴۰۲ رای بده
          خواهش میکنم ما رو حمایت کنید واقعا با وجود همچین مدارسی میخوان حق بچه هایی ک توی مدارس دولتی درس میخونن ضایع کنن
          معلومه ک همه دانش آموزان این مدرسه معدلشون بیست میشه به سادگی
          اینا با وجود این همه تفریح کی وقت میکنن درس بخونن ؟؟؟
          مشخصه ک معدل بیست همچین دانش آموزانی از راه تقلب و خوردن حق بقیه دانش آموزان مدارس دولتی و دانش آموزان مناطق محروم به دست میاد

        3. به عنوان یک کمترین که از دور دستی بر آتش علم آموزی و تعلیم و تعلم این کشور دارم قصد داشتم پاسخی مطول به این متن سراسر دروغ و پوچ بدهم ولی با پاسخ کامل و جامع شما نیازی به پاسخگویی ندیدم و این متن شما بنده را از هر گونه پاسخی بی نیاز ساخت.
          احسنت کاملاً درست فرمودید.
          این مدارس شاید شاید درصدی از امکانات مادی و کمک آموزشی که در تبلیغاتشون بیان می کنن داشته باشن ولی قطعاً از پرسنل توانمند که نقشی غیرقابل انکاری در پرورش شخصیت افراد ایفا می کنند تهی هستند
          یادمان باشد آموزش برای پرورش
          به نظر بنده پدر و مادرها باید از نظر درک و فهم بالا باشند و گول این تبلیغات دروغین رو نخورن
          والسلام

          1. چه حرفایی می زنید خب یکی پولش رو داشته ساخته یکیم پولشو داره توش تحصیل می کنه ، تازه فکر می کنید مدرسه همه چیزه؟ تا یکی نخواد درس بخونه ، می خوام انیشتین براش بیاری همینه ، اونایی که تو پر قو بزرگ شدن ، درس نخونن بالاخره خودشونو یجوری به یه جایی می رسونن ، ربطی به امکانات نداره که۸

          2. یعنی چی اخه؟یعنی چون مدرسه لاکچری دارن امکانات دارن سریع نتیجه گرفتی که پس تهی از پرسنل توانمند هستن؟یعنی اگه امکانات دارن پس قطعا علم ندارن؟؟؟؟دریغ از منطق
            اتفاقا اینایی که امکانات دارن چون پولشو دارن بهترین پرسنل هم دارن

      2. اگه ممکنه مدیران اون مدرسه رو هم معرفی بفرمایید همچنین هزینه و شهریه ثبت نام اونجا رو که مظهر عدالت اسلامی🤣 و توزیع عادلانه ثروته

    1. سلام. بله امکانات فوق العاده ای داره .اما بیشتراز همه مسُولین مدرسه هستند که تبلیغات بیشتر از اندازه ای دارند البته بصورت پنهان .البته از لحاظ علمی چیزی برای گفتن نداره چون اساتید ومعلمان جوان یا بازنشسته با حقوق بسیار پایین استخدام میکنن. از لحاظ تربیتی هم بدتر از آموزش سطح بسیار پایین پایین هست بچه ها بسیار بی تربیت از خود راضی وبی عرضه (کارهای بسیار کوچک راهم به تنهایی انجام نمیدن)هیچ قبولی چشمگیری در کنکور هم ندارن . البته فرزندان مسُولین وکسانیکه دست اندرکار هستند بطور رایگان در این مدرسه تحصیل میکنن وهمه شرایط را برایشان فراهم میکنند .

      1. شما اطلاعاتتون کاملا اشتباه هست من دخترک در اون مدرسه مشغول به تحصیل هست و تمام معلم‌هاش اساتید دانشگاه هستند و بسیار از نظر سطح علمی بالا هستند و اصلا قابل قیاس با بچه های ایرانی نیستند واقعا از نظر علمی و شخصیتی خاص تربیت شدند.

        1. آره شما خارجی ما همه شهرستانی ، بچه های ایرانی بی نظیرن حیف شد بچه هات مثل بچه های ایرانی نیستن

          1. اول متن نوشته بود سالن باله😲
            آیا این مدرسه برای مذهبیهاست یا لامذهبها 😏

          2. این امکانات را داره ولی برای تبلیغات و خان کردن و پول گرفتن ،در دبیرستان که مطلقا این ها استفاده نمی شن و تازه این قدر شاگردها بی انگیزه اند که اکثرشون به مدد پول های باد آورده راهی خارج می شن …

          3. تبلیغات راخیلی هم جدی نگیرید. معلمان استاددانشگاهند؟ کدام دانشگاه؟این دانشجویان واساتیدکه حتی فارسی راهم نمیتواننددرست بخوانند،تازه قراراست زبانهای روسی،المانی وفرانسه راهم تدریس کنند! همان فارسی راکامل وصحیح یادبدهید باقی پیشکش.

          4. چرا حسودیت شد داره خرج کرده توضیح هم بهت داد که بدونی تحصیل در این مدارس فرق میکنه من تو هم باید بچه هامون رو ببریم تو مدارس دولتی که یه مشت ارازل واوباش وبی تربیت بار بیان میبخشید رک گفتم

        2. مشکل همین جاست!! در مدرسه معلم و اموزگار باید تدریس کند نه استاد دانشگاه!!!!! هر زمان فرزندمان دانشجو شد تحت تعلیم اساتید دانشگاه قرار میگیرد!!!!! بعد چه اصراریه فرزندمان با همه بچه ها فرق داشته باشد !!! ؟؟؟

        3. دوست عزیز چرا فکر می کنید یه استاد دانشگاه برای تدریس در دبستان یا نهایتا دبیرستان مناسبه؟
          من یه دبیر بازنشسته هستم و با تمام قوا با این مدارس مبارزه خواهم کرد.

          1. با اجازه من خودم یه دانش آموز دبیرستانی ام و بعد مدرسه ام میام خونه کلاس آنلاین با استاد دانشگاه برداشتم و میخونم بعد شما میگین استاد دانشگاه خوب نیست برای تدریس این بازه سنی
            معلم ها در حد ابتدایی درس میدن ولی استاد دانشجو یه چیز دیگه هستش و کلی کمک میکنه برای کنکور آینده
            شما هم حسودی کردین نمیدونین از چیه این مدرسه گیر بدین
            بابا قبول کنین پولدارن دارن میتونن بچه هاشونم یزرگ ترین مدرسه درس میخونن
            قبول نداریت همچین جاییو؟ اوکی نطر ندین از شما نظر نخاستن والا

        4. حق با شماست شما حتما خارجی هستید چون بچه های ایرانی با غیرت و اصیل هستند نه یه مشت مفت خور و تن پرور مثل بچه شما. به امید خدا روزهای اخرتون هست

        5. قابل قیاس با بچه های ایرانی نیست افتخار هم می‌کنید پس بردارید از ایران ببرید چقدر غرور شرم آوره

        6. اره خیلی سطح بالا😞موندم قبولی کنکور و المپیادشون کو فقط😞نژادپرستم که هستی همین بسه برای تشخیصت از “شخصیت خاص”🤡

        7. سلام.مگه تو افغانی هستی که میگی قابل مقایسه با ایرانی ها نیستن😂😂جمع کن فکردی چه خبره

        8. انشاءاله قسمت همه دانش اموزان برا تحصیل در اونجا بشه واقعا تبعیض طبقاتی در همه زمینه ها تو کشورمون بیداد میکنه واقعا این اسلامی بود که وعده اونو داده بودن🤔🤔

    2. در دوران طاغوت همین مدارس غیر انتفاعی اسمشان مدرسه ملی بود و برای بچه پولدارها بود ، دراوایل انقلاب ، این مدارس را تعطیل کردند و گفتند طاغوتیند !
      الآن که شکاف طبقاتی به اوج رسیده ، اسم این مدارس یاقوتی شده .
      خدایا خودت کمک مان کن

      1. ما یکی از فامیلهامون تو مدارس ملبی درس خونده الان پزشکه واقعازندگی فوق لاکچری دارن هرچی پول بدی آش میخورید برای بچهها تو سرمایه گذاری کنید چه تو درس چه مسایل دیگه تحقیق کنید

    3. دقیقا یه مشت بچه مرفه. بی ادب و مغرور هستند که اکثرا دانشگاه از ایران میرن و بعد چون اقازاده هستند برای تصدی پستها به ایران برمی گردند

      بچه گرگ هستند بچه ۵ ساله تکبر و تبرج داره

  3. سطح علمی ضعیف و خروجی سطح پایین
    با توجه به تعداد دانش آموزان ، خروجی فوق العاده ای ندارند .
    ورودی به رشته و دانشگاه های برتر ، زیر ۳۰ نفر است .
    با توجه به اینکه حقوق مناسب به اساتید پرداخت نمی کنند نمی توانند اساتید برند و برجسته را جذب کنند .
    راجع به امکانات ، بزرگنمایی شده است .
    ولی چند مدیر با تجربه و برند دارند که سعی می کنند مجموعه را بالا نگه دارند .
    به لحاظ شهریه هم از ۳۰ میلیون شروع میشود و بالاترین عدد شهریه هم ، زیر ۸۵ میلیون تمام میشود .
    در مجموع احساس میکنم که این گزارش سفارشی و تبلیغاتی است تا این که واقعیات را منعکس کرده باشد .

    1. با سلام خیلی ممنون اطلاع رسانی کردید واقعا باید به حال ایران اسلامی تاسف خورد که من معلم نمی تونم و توان مالی ندارم فرزندم را در همچنین مدرسه لیی با این امکانات بگذارم و احتمالا بعضی از استعدادهایش به دلیل سطح پایین مدرسه ی دولتی و امکانات کمش شکوفا نشود . و ….‌

      1. اول باید تاسف خورد که همچین شخصی شده معلم بچهامون دوست عزیز شما که در حسرت همچین مدرسه هایی هستی شک نکن اگر شمام دست به جایی بند بود میشدی از اونا که دنبال خط کشیدن بین خودشون و آقازادهاشونن
        نه معلمی مثل شهید رجایی

    2. ۵سال پیش پیشنهاد مدیریت متوسطه دوم رادادن رفتم با خانم مهدوی ی جلسهدر خدمتشون بودم رزومه و فعالیت کاری را هم ارائه کردم و شروع بکار کردم ….بیشتر از ۳روز نتونستم کار کنم ….تیم آموزشی و محیط و عموال و مدیریت مجموعه غیر قابل تحمل بود

  4. یادش بخیر… توی کتاب تاریخ میخواندیم… در دوره ساسانیان فقط اقشار خاصی میتوانستند با سواد شوند… آره خلاصه، آخرش همون شد.

    1. جالبه که هیچ نظر مثبتی داده نشده بود . لاکن من معتقدم چنین سطح از امکانات می بایست برای تمام دانش آموزان کشور فراهم بشه. مانند ژاپن که بیشترین سرمایه گزاری را روی سطوح اولیه تحصیلات می کنه و بالاترین بازده را از سطوح بالا دریافت می کنه. البته باید تلاش در رایگان کردن این سطح امکانات بشه و همه به آن دسترسی داشته باشند.

      1. خانواده شهید کرمان چه به شمال شهر تهران؟! برو ببین یه کجا وصله این خانواده شهید کرمانی!

    1. خوبه اما به شرطی که کل کشور یه همچین مدرسه هایی داشت ، نه اینکه برای یه عده شکم سیر باشه

    2. درکل تبعیض دراموزش است…دراسلام مساوات در امکانات جامعه است…این ضد اسلام است…امکانات به همه مساوی بدهید…اموزش وپرورش یا جلوی اینها را بگیرد…یا مدارس دولتی را با این شرایط مجهزکند

  5. اگه اینا رو خرج ما سمپادی ها میکردن ، توی همه المپیادای جهانی نفر اول دنیا میشیدم.
    خدا وکیلی رضا پهلوی ولیعهد هم این قدر امکانات اموزشی نداشته

    1. چرا باید خرج شما سمپادی ها بشه ؟ دانش آموزای دیگه ادم نیستن ؟؟ مگه فقط شنا ها هستین . هر کی ادم مفید و مخترع هست اون ور تو مدارس شما نبوده . پس بیا بیرون .

      1. به امکانات نیست .
        بهتره سری بزنید به شاگرد اولای کنکور امسال و ببینین از چه شهرها و چه امکاناتی هستن .
        در طول تاریخ هیچکس باپول ، بجایی نرسیده بلکه با تلاش خودش رسیده .ا.
        داستان زندگی پروفسور حسابی را یخوانید

  6. این مدرسه با مقاله ای که در باره اش نوشته شده کاملا نشان میدهد هیچ فردی که برای جامعه و مردم خود مفید باشد را نمیتواند تربیت کند.برعکس افرادی را تحویل جامعه میدهد که نمونه آنها را امروز در اختلاسگران میبینیم.این مدرسه از درون تهی است.

  7. درود. یادش بخیر از یه شهرستان کوچک بدون کلاس خصوصی اما با پشتکار فکر قبول شدم دانشگاه و مفت و مجانی از این بهترش رو داشتیم. حداقل کنکور درس یه شانسی بود که تا حدی تونستم از چاه فلاکت بیام. بچه ها اگر این متن رو می خونید نگران نباشید می دونم سخته با این نابرابری آموزشی اما نشد نداره. خیلی از هم دوره ها بیشتر پشتکار داشتن و رفتن اونور و وضع اون ها از ما بهتره. البته فکر نکنید با پول بابا بلکه با فاند و زحمت خودشون. تلاش رو بکنید و دانشگاه ها سطح 1 قبول شید چشمتون به خیلی چیزها باز میشه.

    1. متاسفانه مدیریت مجموعه راخانم مهدوی که خودشان ۸۰سالشونه به شخصی خشن به روابط عمومی پایین و بسیار بداخلاق داده است که محیط آموزشی بیشتر تبدیل فضای خاله بازی شده و عوامل خوب و تیم مشاوره قوی با…..هرگز نتونستن با این شخص؟کار کنن …راندمان قبولی کنکور خیلی پایین

      1. لطفا شرایط شهریه رو بگوش مفت خورهای پولداراطلاع بدین تا ازهم جانمونند شماچرا جوگیرشدین کسی دراین شرایط زندگی کند ودرس بخواند بدردکجای جامعه ما میخورد

        1. سلام
          خواستم در مورد این پیامتون عرض کنم خدمتتون خود من مستاجرم و تو محله جنوب شهر زندگی میکنم قشر متوسط جامعه هستیم یه دونه پسر دارم ۵ سالشه براش خیلی ارزو دارم از الان تو فکر جمع اوری پول برای همین مدرسه هستم پس دلیلی ندا ره همرو مفت خور خطاب کنید اینده فرزندم برام مهمه الانم داشتم تحقیق میکردم که با جمعی از این پیام ها مواجه شدم

    2. من طبیعت سبزی ندیدم….استخرش هم معمولی بود…ازمایشگاه هم خیلی امکانات نداشت…در کل جدا کردن بچه ها ی مرفه از بقیه اصلا از نظر تربیتی درست نیست..چون همه میشن مرفه بی درد پولدار مفت خور …نه انگیزه ای نه همدلی نه جامعه را میشناسند …بیرون کلاس هاش بهتره والله این پول میدیم بیرون

    1. ارسال همه انبیا و کتب الهی مقدمه برقراری عدالت در جامعه است …..اگر عدالت نباشه درواقع هیچی نیست!…..در ودیوارمون پر از نام اهل بیت علیهم السلام وپرچم و سیاهیه ولی در حقیقت دورترین مردمیم نسبت به مرام ایشان….وعلی الاسلام السلام

  8. پس یادتون باشه مدارس سمپادن که دارن نابرابری آموزشی ایجاد میکنن نه غیر دولتیا :))))
    یه سری امکانات اینا رو من به شخصه تصور هم نمی تونم بکنم،حیف پنج تا آزمایشگاه تخصصی که برای یه سری بچه پولدار بی درد و احمق تجهیز میشه

  9. لطفا دانش آموزان مشغول به تحصیل این مجتمع هم معرفی کنید که چه کسانی هستند که می توانند در این مدرسه درس بخوانند و چند درصد آنان پس از فارغ التحصیل شدن به کشورشان خدمت می کنند؟!!!!

  10. نتیجه این محیط اموزشی باراوردن دانش اموزانی خودخواه وتن پرورده وتنبل وبی خاصیت خواهد بود.کسی که برای تحصیلش هیچ زحمتی نکشه وفقط لقمه حاضر اماده مصرف کنه به درد هیچی نمی خوره.بچه های متوقع که پس فردا تو محل کارشون با همه دعوا دارند.

  11. این امکانات که فقط مال پرورش جسم است نگفتید برای پرورش روح وروان شون چه امکاناتی قایل شدید؟اگر تربیت فقط به جسم است که ببینید این مثلا اینده سازانی که بعدها تحویل جامعه می دهید چه گلی بر سر مملکت خواهد زد.

    1. عزیزم عقل سالم در بدن سالم.به نظر من همه مدارس باید این امکانات رو داشته باشند تا هم مثمر ثمر تر باشد هم فضای رقابتی ایجاد بشه.

  12. یادش بخیر ، مدرسه ما توالت درست و درمون نداشت ،مجبور بودیم تا زنگ آخر آب نخوریم ، نتیجه اش شد دهه شصتی ها. خدا کنه نسل جدید قدر این همه نعمت رو بدونه. حداقل در این مدارس احترام به بزرگتر رو آموزش ببینه

  13. صد رحمت به قبل انقلاب که همه دوران تحصیلی از ابتدایی تا آخر دانشگاه مجانی بود حتی مدرسه های خصوصی که بنام ملی بود ،،عالی بود هم دختران و هم پسران،،مختلط بدون هیچگونه مشکلی،،یادش بخیر بهترین دوران این مملکت

    1. دکتر حسابی زندگی نامش بخون دیگه دلت نسوزه
      بدونی آدم بخاد به جایی برسه در سختی نه ناز و نعمت

  14. ما پایین شهری ها از جلوی در همچین مدرسه هایی هم نمیتونیم رد بشیم چه برسه به اینکه بچه هامون تو همچین مدرسه هایی درس بخونن😐😐😐😂😂😂

    1. این مدرسه ها تومنطقه یک وسه تهران زیادهستن
      فقط جالب که الان این خبر تبلیغ برای یکیشون شده

    2. عزیزم غصه نخور اینها فقط ظاهرشونه نه خروجی خوبی دارن نه بچه ها بخاطر قرار گرفتن در میان آدمهای پر فیس و پولدار آرامش دارن نه خروجی های خوبی از نظر ورود به دانشگاها دارن تو مدارس معمولی اگر با پشتکار تلاش کنید هم آرامش بیشتری دارید هم موفقتر هستید دوتا از بچه های اقوام در این مدرسه بودن آخر هم با کلی کلاسهای تقویتی و کنکور و غیره تو دانشگاه آزاد و سطح پایین قبول شدن

  15. مدرسه مهدوی جمهوری اسلامی هست چرا تعجب کردید
    تازه این سایتش تو اینترنت هست و چهار دونه عکس از در و دیوارش
    مدارس توی جمهوری اسلامی هستن مثل کاخ ولی جرات ندارم اسمشون رو بیارم

    1. این همون مدرسه ای که بچه هایی که تو خارج از کشور به دنیا اومدن اینجا میرن ؟
      یه مدرسه مهدوی به این اسم شنیدم که هر بچه ای که اونور آب به دنیا اومده باشه میره اینجا

  16. انقدر آموزش و پرورش ما عقب افتاده است که ساده ترین امکاناتی که مدارس اروپایی دارند سوپر لاکچری شناخته میشه!!!

    1. قطعا این امکانات در یک کشور پیشرفته شاید بسیار ساده باشد. ولی در کشور ما، این امکانات ساده و معمولی نیست.‌
      همه خانواده ها سعی میکنند بهترین را برای فرزند خود ایجاد نمایند. اما کسانی که توان بیشتری دارند و دستی در امور، بهتر است کمک کنند تا همه کودکان از یک امکانات حداقلی برخوردار گردند.‌
      این روند سبب شده تا بخش عمده دانشجویان رشته های برتر از خانواده های با توان بالاتر باشند، در حالیکه همگی اذعان داریم بچه های مستعد در مناطق محروم کم نیست.
      موسس این مدرسه قطعا در امور خیریه هم دست دارند ولی باز هم، صحبت اینست که در آموزش کودکان باید اختلاف طبقاتی حذف گردد.

  17. این غیرانتفاعی هاسم اند.همکارام سال اول دبستان دخترش روتوغیرانتفاعی ثبت نام کردچندماه بعداخترش بهش گفته بوداین چه خونه زندگیه ماداریمفلانی وفلانی توخونشون استخردارندفلانی باغ داره و….بعدهم گفته دیگه با این ماشین دنبالم نیا خجالت میکشم همه بچه ها شاسی بلندمیاددنبالشون.سال بعدهم که نتونست شهریه بده تومدرسه معمولی ثبت نامش کردبچه کلا بهم ریخت ودیگه درسخون نشدبا بچه های دیگه هم مشکل داشت وخودش روبالاترمیدیدوتنها مونده بود.

  18. درود بر سرکار خانم مهدوی این بانوی توانمند که آبرویی برای نظام آموزشی کشور ایجاد نموده . خیلی نگران حرف های تنگ نظرانه نشوید و اهداف منطقی خود را دنبال کنید . تعداد بانوانی که توانسته اند جنین اقداماتی انجام دهند بیش از ۵۰ نفر نیست . وزارت اموزش وبرورش باید مجسمه این بانوان کار آفرین در عرصه تعلیم وتربیت را جلو وزارت خانه قرار دهد

    1. جیره خور اون مجتمع به اصطلاح فر هنگی هستی یا بچه ات اونجا درس میخونه این خانوم اگه راست می‌گفت برای بچه های کار وجنوب شهریا درسیستان وبلوچستان اینارو می‌کرد شرم از بنده خدا نمیکنید از خدا شرم کنید وبترسید ای مسلمان نماها

    2. بله البته!!!! هر ادم گم نامی نمیتواند چنین منبع درآمدی را د بالاترین نقطه تهران داشته باشد !!!! قطعا دمت باید به یه جایی وصل باشه!!!!

  19. کاش این همه اعتقاد بجای تاسیس مدرسه مذهبی لاکچری سبب میشد مدارس کپری برچیده شود و مدارس بسیار محروم از امکانات آموزشی بهتری برخوردار گردند .
    خانواده های که در این مدارس ثبت نام میکنند توان ایجاد امکانات برای فرزند خود را دارند و واقعا این همه تجمل گرایی در مدرسه، در کشور اسلامی که ادعای عدالت آن به گوش فلک هم رسیده ، لزومی ندارد.‌

    1. این مدرسه مذهبی نیست، یه مدرسه مهدوی میشناسم که برای بچه های که تو خارج از کشور به دنیا اومدن اتفاقا از همون فامیلمونم شنیدم که دخترشو گذاشت مدرسه مهدوی اصلا هم نه چادری بود نه مذهبی ولی شنیدم خیلی پول زیادی میگیرن
      چندتاهم مدارس مذهبی میشناسم که پول خیلی زیادی میگیرن

  20. الان بهتر میشه گفت علم بهتر است یا ثروت همه این بچه ها در سایه ثروت در اینجا تحصیل میکنند پس ثروت از علم بهتر است.

  21. نگران نباشید
    این مدرسه فقط دنبال پروراندن برند است افتابه ولگن زیاده ولی یه مشت بچه های پولدارجمع شدند که کیف وکفش برند هر هفته شون رو به رخ هم بکشن اونیفورم که یکیه
    هیچ بازدهی نداره وهمه امدند رزمه جمع کنند بگذار مثل کرم دور خودشون بپیچند

  22. اگر راست میگن چرا این امکانات ودر جنوب تهران فراهم نکردن برای اقشار ضعیف جامعه مگر ازبین بچه های محروم نخبه بیرون نمیاد تاریخ که ثابت کرده اگر اونا هم امکانات داشتن یک هزارم این مجتمع به اصطلاح آموزشی به خیلی موفقیت‌هامیرسیدن حداقل بچه کار نمیشدن معنی انقلاب و انقلابیون و فهمیدیم کجان خانواده شهدا که اینهمه تبعیض و نمی بینن، هیهات من الذله،وافریادا

  23. فقط می خوام بدونم که این متراژ زمین را که کسانی به این گروه داده و چگونه گرفته و مدرسه ای با متراژ و زیر بنا با توجه به هزینه بالای آن توسط دست اندرکاران این مجموعه چگونه ساخته شده ؟ قاعدتا با حقوق معلمی هیج کس نمی تونه این مجموعه عظیم که ذکرش در متن تبلیغی عنوان شده را به سادگی ایجاد کند. لذا ذهن هر کس به دو جا می رود 1- به آموزش و پرورش 2-به سازمان های دولتی اینکه چگونه این متراژ زمین را واگذار کرده اند؟ 3-به بانک ها که قاعدتا چگونه وام های کلان را داده اند؟ امیدوارم که روشنگری نمایند.

  24. اين گزارش تبليغ مدرسه بود يا انتقاد از وجود چنين مدرسه اي؟
    به اميد اينكه تمام مدارس كشور مانند اين مدرسه و يا بهتر باشند.

  25. من چیز لاکچری ندیدم مدرسه معمولی بود فقط بزرگ بود که البته به شخصه معتقدم مدرسه بزرگ خوب نیست بچه توش احساس راحتی نمی کنه

  26. عجب مدرسه ای
    میشه دانش اموزانشو معرفی کنید
    انوقت به راحتی اب خوردن صاحبان مملکت
    راخواهیم شناخت
    این حاکی ازوجود امنیت و مساوات وتلاشی جهادی برای تربیت فرزندان ملت که ژن خوب دارند در کشوره
    حقیقتا حیف است ژنهای خوب وبرتر
    حمایت نشوند.ظلم است
    تشکر میکنم از بانیان وموسسان این مدرسه.کاری جهادی کردند.
    اجرشان با والدین این ژنهای خوب وبرتر

    ای خدا

    ای خدا

    شکر فقط شکر

    جیمی کارتر لعنت به خودت وپدرت وکشورت
    لعنت به چشمهای ابی تان
    مرگ بر آمریکا
    ننگ لعن ونفرین بر آمریکا
    هر چه میکشیم از آمریکای جهان خواره ولاغیر
    ….

  27. رهبر ما
    فرزندانش اجازه ندارند شغل وپست دولتی بگیرند
    فرزندانش را کنار خودش نگه داشته ونمیگذارد تکان بخورند
    انوقت موندم اینها کی هستن
    مال کدوم سرزمینن
    از کجا امدند
    ژنشان متعلق به کجاست که برتره؟
    رهبر عزیزم با دیدن این مدرسه جگر همه پدران ومادران میسوزد
    بزرگی کنید دستور قلع وقمع انرا صادر کنید
    وجود این مدرسه حس یدبینی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رافراهم میکند
    حتی فرزندان شما هم حتما از شما میپرسند آقا جان ما رامنع کردی که وارد دولت و سیاست و..نشویم پس چرا با این افراد خاص برخورد بایسته نمیکنید

    1. امید خان!
      این کارها جنس اجرایی دارن و باید براشون قانون وجود داشته باشه. ساختار باید درست بشه.

    2. لطفا برین تحقیق کنید نوه های ایشان درکدوم مدارس درس میخونن
      بعد بخواهین دستور قلع وقمع مدارس بدهند

    3. همسایه مدرسه مهدوی هستیم، امانمونو بریدن، یک لحظه آرامش نداریم، ساخت و سازشون تمام اوقات سال تمومی نداره،سر و صداشون رو اعصاب همه ست خدا ازشون نگذره که فقط به فکر پولن

  28. مدرسه‌ای با همچین امکاناتی ، تازه با یه مدرسه معمولی ژاپنی برابری میکنه ، که شهریه ش هم رایگانه ، شما کجای کارید؟!

  29. سلام
    واقعیت دردناک اینجاست که هر دانش آموز از بودجه کشور سالانه بیشتر از ۱۰ میلیون هزینه می شه ای کاش این پول به خانواده ها داده میشد تا با مابه تفاوت بچه ها را مدارسی میگذاشتیم که معللمان دلسوز و متعهد و باسواد قرار داشت

  30. تو همین شهر تهران مدارس دولتی قدیمی که اکثر آنها مربوط به ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است. تو ۴۰ سال گذشته با این رشد جمعیت چند تا مدرسه دولتی افتتاح شده؟؟؟؟ مدارس دولتی با هزینه بودجه چه آورده ای داشته اند…..هرسال آمار قبولی کنکور و رتبه خوب مربوط به خانواده های که تونستند برای بچه هاشون هزینه کنند….پول بیت المال تو آموزش و پرورش داره حروم میشه

  31. من هم مدرسه دولتی بودم هم غیر دولتی کسی که بخاد مغزش و اعتقادات بچش درست باشه درست تربیتش میکنه

    1. اصلن کسی تو این مدرسه امتحان نمیده
      اوناییکه اینجا رو میشناسن میدونن من چی میگم این مدرسه دو قسم هست مدرسه فارسی و مدرسه بین الملل فقط جای آقازاده ها و مرفه نشینان است
      کمترین ماشین که دنبال بچه میاد پورشه هست
      سالیانه میلیونها تومان هزینه میگیرن
      امتحان معنی نداره چون روحیه بچه ها استرس پیدا میکنه 😑😑😔

  32. بچه باید درست تربیت بشه ودرست تعلیم ببینه نه که وقت به فکر این باشند که آب تو دلشون تکون نخوره اینا میشه مرفهین بی درد که هیچ دردی از جامعه را درمان نمیکنن

  33. افسوس همه مدارس باید اینطوری باشن همیشه رویای مدارس شرقی نظیر ژاپن و کره داشتم ولی افسوس 😔
    این نیز بگذرد

  34. واقعا.من مدیر مدرسه متوسطه یک هسم بخدا اینقدر امکانات کمه . که دلم به حال دانش آموزان مخصوصا درس خونا می سوزه با این امکانات پائین نبود نمازخانه کلاس هوشمند آبسردکن سرویس بهداشتی خراب وصندلی های خراب که مانتو بچه ها را نخ کش میکنه و هزاران درد ودل دیگر که جای گفتن نیست..
    هر چی هم داد میزنیم هیچ .سرانه دانش آموزی خیلی ناچیز هست
    فقط میشه پول برگ آچار و یه چیزای جزیی مثل ماژیک و…
    معلومه که اکثرشون دلزده میشن
    کاش مسئولین به فکر مناطق محروم بودن میومدن از نزدیک همه ی را میدیدن.استعدادهای بچه ها خفه میشه و …..هزاران درد ودل دیگر
    اونوقت در پایان عمر خوش تحصیلاتی بچه ها بچه ای که تو ناف تهران تو چنین مدرسه ای درس میخونه با دانش آموزای مناطق محروم تو غول کنکور با هم میخوان رقابت کنن.
    خدا به دادمون برسه دانش آموزانم و دو فرزندم را در اوج کمبود امکانات
    فقط به خدا می سپارم که خودش بهشون رحم کن به یه جایی برسن

    1. بابا حرف مفت نزن یه زمانی مسیولین مدرسه با اتوبوس دوطبقه میرفتن الان همشون شاسی بلند دارن مدیران مدرسه دولتی فقط یاد گرفتن بچاپن مدرسه سالن ورزشی درست کرده فقط از من یک میلیون گرفته هفته ای ۳ساعت کلاس ورزشی گذاشته

  35. خیلی بعید است در اسلام واقعی اینگونه اختلاف طبقاتی به ویژه در خصوص مدرسه و امکانات آموزشی مهر تایید بخورد کنکاش و بررسی چگونگی تاسیس و رشد این اماکن و برخورد با مفاسد احتمالی آن وظیفه و تکلیف مسئولین امر خواهد بود.

  36. متاسفانه اکثر نظرات منفی هستند و به ندرت کسی پیدا می شود که بگوید چقدر خوب که مدرسه ای با امکانات استاندارد تأسیس شده است. امکانات این مدرسه اصلا لوکس نیست بلکه ماکت کوچکی از آن چیزی است که باید باشد. اینکه فاصله طبقاتی هست و یک عده از امکانات بیشتری برخوردارند دلیل نمی شود این مدرسه و امکانات آنرا نفی کنیم. اگر اینها نباشد فکر می کنیم تمام دنیا همین مدارس درب و داغون را دارند. حداقل چشم ما را به کمبودها باز می کند و می فهمیم که لیاقت بچه های ما چیست.. اگر بچه ما نمی تواند آنجا درس بخواند حداقل این چشم انداز را دارد که در آینده تلاش کند برای بچه های خودش امکانات مشابهی را فراهم کند. بچه ها هم تن پرور نمی شوند بلکه جسم و روح و مغزشان همه با هم رشد می کند. با بستن در این مدرسه سایر مدارس آباد نمی شود.
    در فقر بجز بدبختی و بیچارگی چیزی نیست، فقر را برای هیچ کس نخواهیم. مخصوصا فقر آموزشی را.

  37. سلام من دوازده سالمه و از پیش دبستانی در این مدرسه درس خواندم
    شاید امکانات این مدرسه بالا باشه ولی بچه هایی که در این مدرسه درس میخونن همه پولدارهای افاده ای هستن. از توی کلاسی که من توش هستم که ۲۴ نفره شاید فقط دو سه نفر فکر درس خواندن اند یا اینکه درس قوی دارن.
    بقیه فقط به فکر مدل گوشی و مد لباس و چالش تیک تاک و اینستاگرام و گروه های موسیقی کیپاپ و این چیزان. و این باعث میشه که اگر کسی این چیزا رو نداشت احساس ناراحتی بکنه و اگر دانش آموزانی هم باشه که از سطح پولدار نباشن که بهتره چون جلوی موجی از تبلیغات خارجی توسط همکلاسی هاشون قرار میگیرن.
    البته این نظر کنه و به نظرات بقیه هم احترام میگذارم.
    ممنون از شما

    1. آنچنان ترافیکی تو منطقه ایجاد کردن که اصلا نمیشه یه ساعتهایی از منزل بیرون اومد، انقد مردم اذیت میشن که دائم فحش و ناله نفرین و لعنت پشت سر باعث و بانی این مجتمع هست، خیر نبینن که آرامشو از منطقه گرفتن

    2. مدرسه ایی که نمیشه مدیر و ناظم را وقت جلسه بگیری مفت گرونه.
      انگار ار دماغ فیل افتادن و کادر آموزش و اداری بیخودی داره و ففط دنبال گرفتن شهریه های بالا هستند و اگر پرداخت کردی ثبت نام میکنند و در غیر اینصورت باید آزمون ورودی بدهید و رد میکنند

  38. اونا عجیب نیستن همه مدارس دنیا این امکاناتو دارن اونا امکانات ویژه ای ندارن ما امکانات اولیه آموزشو نداریم کمی خجالت بکشید که سیستم اموزشی پوچ و خالی دارید

    1. اصلا کی از این امکانات استفاده کنند؟
      اصلا دو تا نمازخونه که چی بشه؟
      ببینم خیال کردید با بچه طرف هستید؟
      واقعا در مورد مردم چی فکر کردید؟
      از خروجی هاتون بگید؟؟؟
      مگه مدرسه شبانه روزیه؟
      خوب بچه صبح می ره یه مدرسه درست و حسابی درس می خونه و بعد از ظهر با پدر و مادرش می ره تفریح
      این بازی ها چیه؟
      مردم عزیز تو رو خدا این جور جاها رو اصلا تحویل نگیرید؟؟؟؟

  39. عثلا چیز زیادی نیست همه کشورها این امکانات را دارن تو کشورهای دیگه بچه هفته ای یکبار میان خانه چون امکانات دارن خیلیا دارن دوست دارن تو این امکانات باشن

  40. بنده ۳۳ ساله معلم هستم و عمری در مدارس غیر انتفاعی تدریس داشتم . به نظر بنده مدارس غیرانتفاعی هیچ ارزشی نداره و فقط یک قلک برای افراد فرصت طلبه که خون مردم و معلم را مکیده و هیچ بار آموزشی هم نداره . و گند کار در آزمون استاندارد در میاد که اون رو هم دلال های کنکور حلش کردند و سوالات را با جواب در اختیار پولدار ها قرار میدن .

  41. آنهایی که این پولها رو میدن ومیگرن مسلمان نیستند چون به قول امام علی کاخ هایی بنا نمیشه مگر چند خانه ویران شود . پول مفت بهشون مزه کرده بچه هاشون هم دارن مثل خودشون مفت خور وبه درد نخور از دماغ فیل افتاده بار میارن خدایا به فریاد ما برس

  42. سلام
    دانشگاه آزاد تهران جنوب برید صندلی هاشو ببینید مربوط به دهه پنجاه است که ما تو روستا درس میخوندیم …
    این همه پول هم از دانشجو میگیرن …
    حالا ببینم این مدرسه که وضعیتش لاکچری هست شهریه اش چقدره؟؟؟

  43. من از دانش آموختگان قدیمی مجتمع آموزشی شهید مهدوی از سال ۱۳۷۴ هستم
    و باید بگم که مدرسه به پاس تلاش و توانایی مدیران این سیستم از همان سال های دور و از زمانی که در ساختمان های خیلی کوچکتر در مرکز شهر(منطقه ۶) تهران فعالیت میکرد ، امکاناتی فراتر نسبت به دیگر مدارس تهران داشت و روز به روز پیشرفت کرده است

    کتابخانه ها و آزمایشگاه ها نسبت و مدارس دولتی بسیار پربار تر بود
    قبولی های کنکور در سال های پیش که ما دهه شصتی ها دانش آموز بودیم زبانزد بود
    و به نظرم هرچقدر از این مدارس در کشور باشد باز هم کم است
    مدارسی از جمله خرد و… در واقع کپی برداری از سیستمی ست که سرکار خانم مهدوی در سال ۱۳۶۸ برپا کرده است

    مسلما هر سیستمی نقص هایی دارد که بایستی برطرف شود و کار کردن و سرپا نگه داشتن مجموعه در شرایط حال حاضر کشور و روحیات نسل جدید بسیار سخت خواهد بود

  44. عدالت نیست دیگه
    دانش آموزان اون مدرسه با مدارس دیگه چه فرقی دارن؟
    حیف نام شهید که بر روی این مدرسه (کاخ) گذاشتن

  45. من واقعا اين مدرسه رو دوست دارم خيلي ارزون ميگيره و معلم هاش مهربونن نميدونم چرا دوستش نداريد و خيلي هم بزرگه

  46. به خدا باور کنید من در دوران دبیرستانم ۷۳تا ۷۷یکبار رنگ آزمایشگاه شیمی رو ندیدم لامصب همش خراب بود یا کلاس های دیگه برنامه داشتن ما هم درس خوندیم یادش بخیر به حال خودم گریه میکنم

  47. سلام اتفاقا ما حدود دو ماه پیش با دانش آموزان این مجتمع در یک اردوگاه بودیم و فوق العاده بچه های بی ادبی داشت آواز دهل شنیدن از دور خوش است . تا دیدیم و شنیدیم هر کسی به جایی رسید در سختی و در دشواری رسید .

  48. در هر کشوری ببینید ۱۰۰ تا از مدارس برند هست ایران هم باید همچین مدرسه هایی رو داشته باشه خیلی هم خوبه بجای اینکه اونهایی توان مالی دارن و می تونن حتی بچها رو بفرستن خارج از کشور پول مملکت تو خود ایران خرج بشه و به یه سری کار ایجاد بشه …کاش بیشتر بشه و امکان مدارس دولتی هم بیشتر بشه …بهتر دیدمون رو عوض کنیم ….

  49. یه همچنین دانش اموزی با دانش آموزی از یه روستای دور افتاده بدون هیچ امکاناتی به یه سوال توی کنکور جواب میدن این یعنی عدالت آموزشی؟ خاک برسرتون کنن که از اسلام و دین فقط یه اسم گذاشتین باقی بمونه
    از اسم شهدا هم که هرجا کارتون راه بیفته استفاده می کنین. لعنت به همتون از صمیم قلب ارزو میکنم رسواییتونو ببینن همه مردم کشور و همه انسان های آزاده دنیا

  50. بنده خودم چهار سال پیش تو یکی از همین مثلا‌مدارس لاکچری درس‌خوندم که شهریه های مشابه دریافت میکنند(سلام) و بسیاری از همکلاسی هام از مهدوی اومده بودن اول اینکه به عنوان کسی که از نزدیک با این مدارس و بچهاشون در ارتباط بودم میگم: همه فقط تبلیغه .شما اول سال بابت تک تک این امکانات پول پرداخت می‌کنی ولی در طول سال دریغ ازاینکه از یکی از اونها استفاده کنی اما در مورد مهدوی دوستام که از مهدوی به سلام اومدن بیشتر برای محیط ناسالم مهدوی بوده چراکه نود درصد بچها از خانواده های وزرا و نماینده مجلس و خلاصه همگی پست های مدیریتی کشور داشتند و بچهاشون به شدت با کادر دچار مشکل بودند چون خودشون رو از باقی بچها و‌کادر بالاتر میدونستند!!! گول این تبلیغات رو نخورید نه کادر آموزشی خیلی خاصی دارند نه قراره کسی ازاین امکانات استفاده بکنه!!

  51. البته اینم بگم که داشتن این امکانات لازمه ی یک مدرسه است نه اینکه چون این امکانات رو داره باید هزینه هنگفت پرداخت بشه. اگه مدارس دولتی این امکانات رو ندارند اشتباه اونجاست نه اینکه چرا اینها این امکانات رو دارند!! متاسفانه بعد از انقلاب چند. مدرسه ی دولتی با امکانات مناسب ساخته شده ؟ اصلا کلا چند مدرسه و یا مرکز آموزشی مثل دانشگاه دولتی ساخته شده؟ معلومه تو این شرایط مدارس غیرانتفاعی رشد قارچ گونه میکنند

  52. با مصوبه کنکور ۴۰۲ با لحاظ شرط معدل ، مدرسه ای در مناطق محروم سیستان وغیره باید با چنین مدرسه ای رقابت کند!!!چه ساختارعاقلانه وعادلانه ای مبارک باشد!!!؟تاسف …

  53. این هم بابی دیگر از عدالت اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، چه میخواستیم و به کجا رسیدیم و انشاءَ الله پایانش خوش باشد تا کوخ نشینان نیز طعم عدالت علوی را بچشند.

  54. با سلام خدمت همه عزیزان،من از ساکنین و همسایگان مجموعه مهدوی هستم،این مجموعه نمونه مشخص و کامل بی عدالتی و تبعیض در کشور ماست ،تمامی کسانی که در این مجموعه تحصیل میکنند از بچه های مسئولین و قشر مرفه و ثروتمند است ،عزیزی فرمود هر چقدر پول بدی آش میخوری ،بله برای بعضیها از هموطنانمون سالی صد میلیون هزینه برای فرزند عزیزشون اصلا رقمی نیست،درست فرمودند،اما در مسئله آموزش و بهداشت و درمان باید به نحوی باشه که عموم مردم بتونن از امکانات استفاده کنند،چند درصد مردم توان همچین هزینه ای دارند؟
    چند درصد از مجموعه آموزشی کشور نه، همین پایتخت حداقل ۳۰ درصد این امکانات را دارند؟مسئولین آموزش و پرورش هیچ نظارتی روی اینگونه ندارند و یا نمیخواهند داشته باشند
    این مجموعه مشکلات ترافیکی وحشتناک برای نه فقط همسایگان بلکه کل منطقه زعفرانیه در زمان تردد ایجاد میکنه،خدا میدونه چقدر شکایت شد ازشون که متاسفانه به خاطر لابی گریهایی که با بزرگان دارند اصلا جوابگو نیستند
    در ارتفاع بالاتر از ۱۸۰۰ متر آمدن و به راحتی کوه خواری کردن و جزوه آپشنهای کارشون ارائه میدن،و به دروغ از کاشت درخت نام میبرن و حتی نگهبان هم گذاشتند و شهرداری و منابع طبیعی کجای کار هستند و کاری نمیکند خدا میداند
    در کنار مدرسه زمینخواری دیگری انجام دادند و مسجد لاکچری ساختند که خدا میدونه با هزینه ساختش چند مسجد در مناطق محروم میشه ساخت،جایی مسجد ساختند که اصلا توجیهی ندارد و سه مسجد،مسجد جامع محله سادات ولنجک،مسجد الزهرا اسدآباد و مسجد محمدیه در منطقه است
    و جالب اینکه اصلا مسجد بعد از ساخت بسته است،پشت صحنه از انصاری بانک آینده نام برده میشود،
    کاش مستند سازی بود از این همه تبعیض و فخر فروشی و آزار همسایگان و منطقه فیلمی تهیه میکرد

  55. من یک معلم ریاضیم البته امکانات خیلی مهمه ولی به نظرمن معلم و انگیزه بچه مهمتره خیلی شاگردام تو دولتی خوب درس میخونند سخته ولی با کمی هزینه دانشگاه خوب قبول میشن یا زبان میخونن میرن البته امکاناتم خیلی بچه هارو با انگیزه میکنه ولی جو مدرسه و معلما مهمتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا