علمی هنریکتابخانه

معرفی کتاب «فیزیک جهان ما»

کتاب فیزیک جهان ما به قلم رضا علی خواه به بررسی علم فیزیک، تاریخ آن، مفاهیم و نظریات ارائه شده توسط دانشمندان مختلف از دوران یونان باستان تا به امروز می‌پردازد.

مدرسه آنلاین_ معرفی کتاب

این کتاب ابتدا قانون‌های حاکم بر طبیعت، چیستی آن و چگونگی وقوع رخدادهای فیزیکی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس به نظریه‌های مختلفی می پردازد که در ارتباط با این علم در قالب فیزیک کلاسیک، نظریه نسبیت، نظریه مهبانگ و… ارائه شده است.

منظور از فیزیک کلاسیک بخشی از قوانین این علم است که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم و در حال به کاربردن آن‌ها هستیم. از جمله مباحث رایج که زیرمجموعه فیزیک کلاسیک به شمار می‌روند می‌توان به حرکت یا ترمز اتومبیل و پرتاب یک سنگ یا توپ اشاره کرد.

نظریه نسبیت که بنیان‌گذار آن آلبرت اینشتین بوده نیز تکمیل کننده مباحث و نظریات ارائه شده توسط نیوتن است و زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که پدیده‌ای در چهارچوب فیزیک کلاسیک قابل تفسیر و توجیه نباشد. کاربرد دیگر این شاخه از علم فیزیک بررسی پدیده‌های کیهان‌شناسی و نجومی است.

منظور از فیزیک کلاسیک، نظریۀ نسبیت، ذرات زیر اتمی و مولکولی و قوانین حاکم بر آن‌ها در فیزیک کوانتوم و شاخه‌های علم فیزیک و نظریات ارائه شده در آن از ابتدای پیدایش این علم در یونان باستان تا کشفیات انجام شده در سال‌های اخیر همه و همه تا حد ممکن در کتاب فیزیک جهان ما گردآوری شده‌اند.

این کتاب از شش فصل شامل مقدمه، فیزیک کلاسیک، نظریۀ نسبیت، فیزیک کوانتوم، فیزیک ذرات و تولد کیهان تشکیل شده است.

از رضا علی خواه پیش تر کتاب «اختر فیزیک برای همه» منتشر شده بود.

فیزیک جهان ما را انتشارات فرشته در 225 صفحه چاپ کرده است.

این کتاب را می توانید از کتابراه تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا