علمی هنریکتابخانه

فلسفۀ سینما به کتابفروشی ها آمد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «فلسفۀ سینما» اثر توماس ای وارتنبرگ برای علاقه مندان به حوزۀ سینما به بازار کتاب آمد. این کتاب را محمدرضا اسمخانی ترجمه و نشر کتاب پارسه در 496 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «فلسفۀ سینما منتخبی از متون و نوشتارهای مبنایی از حوزه های فلسفه، مطالعات سینما و نقد فیلم است . این اثر که بر محور مجموعه ای از پرسش های فلسفی درباره سینما سامان یافته است، می کوشد با عرضه دیدگاه های مختلف و متعارض، تصویری روشن و گویا از مسائل کلیدی این قلمرو به نمایش بگذارد: ارزش نظریه فیلم، درگیری احساسی با سینما، سینما نقد اجتماعی و در نهایت این مسئله که از سینما چه درس هایی می توان آموخت .

این اثر، به لطف نوشتارهای تفکر برانگیز بخش های هفت گانه اش و نیز مقدمه های سودمند ویراستاران در ابتدای هر بخش، نه تنها به متنی مرجع برای دوره های آموزشی فلسفه محور در مطالعات سینما و نقد فیلم تبدیل شده، بلکه اثری خواندنی و درس آموز برای همۀ علاقه مندان فلسفه سینما است.»

توماس ای. وارتنبرگ، نویسندۀ آمریکایی است. او استاد فلسفه در کالج Mount Holyoke است و در زمینه های فلسفۀ سینما، فلسفه برای کودکان و فلسفۀ هنر فعالیت و پژوهش می کند. وارتنبرگ پژوهش های فلسفی خود را در نقاط مختلف دنیا به انجام می رساند و برگزارکنندۀ سمینارهای فلسفی نیز هست. کتاب «فیلم همچون فلسفه» دیگر کتاب وارتنبرگ است که به فارسی ترجمه شده است.

کتاب «فلسفۀ سینما» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا