چیستان

فاصله ایران تا آلبانی چقدر است؟

آلبانی کجاست؟

 آلبانی یکی از کشورهایی در اروپای شرقی است که امروزه به یکی از مقرهای اصلی سکونت گروه های تروریستی و منافق علیه ایران تبدیل شده است.

مدرسه آنلاین- آلبانی  با نام رسمی جمهوری آلبانی کشوری در شبه‌جزیره بالکان واقع در جنوب شرقی اروپا است. این کشور از شمال با مونته‌نگرو و صربستان و از شرق با مقدونیه شمالی و یونان مرز مشترک دارد. آلبانی جزو کشورهای ناحیه مدیترانه نیز است و در شمال دریای یونان و غرب دریای اژه قرار دارد.

آلبانی با ۲۸٬۷۴۸ کیلومتر مربع مساحت، ۱۴۴مین کشور وسیع جهان است. آلبانی با ۲٬۸۷۷٬۷۹۷ نفر جمعیت، ۱۳۶مین کشور پرجمعیت جهان است.

پایتخت و بزرگترین شهر این کشور تیرانا و جمعیت آن ۳۷۴٬۸۰۱ نفر است.

زبان رسمی این کشور آلبانیایی و واحد پول این کشور لِک نام دارد. مردم آلبانی از ریشه قوم ایلیری از اقوام هندواروپایی هستند.

آلبانی تحت نیروهای یونانی‌ها، امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی (۴۳۱ سال) بود. آلبانی وارث تمدن ایلیریان باستان، پس از سده‌ها عقب ماندگی تحت حاکمان مختلف طی سده‌ها، پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی داشته‌است. آلبانی در ۲۸ نوامبر ۱۹۱۲ توسط مبارزات اسکندربیگ و اسماعیل کمالی استقلال خود را امپراتوری عثمانی بدست گرفت. اَنوَر خوجه ۵۰ سال حاکمیت کمونیسم بر کشور آلبانی، جمهوری سوسیالیستی خلق آلبانی تشکیل داد تا اینکه با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۰ این کشور استقلال خود را مجدداً به‌دست‌آورد.

واحد پول این کشور لِک نام دارد و اقتصاد آن در حالت گذار به بازار آزاد است. اصلاحات بازار آزاد، باعث شده تا اقتصاد این کشور به‌ویژه در بخش‌های انرژی و زیرساخت‌های ترابری، به روی سرمایه‌گذاری خارجی باز شود. اقتصاد آلبانی بیشتر در زمینه کشاورزی و صادرات کروم است. در حدود یک‌سوم این کشور جنگلی است و آلبانی از نظر گونه‌های گیاهی کشوری غنی است. یکی از مهمترین محصولات اقتصادی در این کشور گندم است که وارد بخش‌های صادراتی شده‌است و کشور آلبانی از نظر تولید محصولات کشاورزی به خصوص گندم به خودکفایی رسیده‌است. در این کشور تولید کرومیت نیز دیده می‌شود و کشور آلبانی در دنیا مقام بالایی را داشته‌است.

نظام سیاسی آلبانی دموکراسی پارلمانی است. ایلیر متا رئیس‌جمهور و ادی راما نخست‌وزیر کشور آلبانی است. از سال ۲۰۰۹، آلبانی عضو ناتو و کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا است. آلبانی سعی کرده تا حفظ ثبات منطقه ای، حمایت از استقلال کوزوو و حل اختلافات سیاسی در بالکان باشد.

در همین حال، دولت آلبانی از پیشرفت و توسعه گردشگری برخوردار است. همچنین ۲۵ مکان نگهداری محیط زیست در جهان را در اختیار دارد. آلبانی از اعضای ناتو و تنها عضو سازمان همکاری اسلامی در اروپا می‌باشد. آلبانی از ژانویه ۲۰۰۳ در فهرست نامزدهای احتمالی پیوستن به اتحادیه اروپا قرار داشته و به‌طور رسمی در ۲۸ آوریل ۲۰۰۹ برای عضویت در این اتحادیه درخواست داده‌است. همچنین از تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۵۵ در سازمان ملل متحد عضو است.

فاصله ایران تا آلبانی چقدر است؟

فاصله ایران تا آلبانی

بر اساس اطلاعات جغرافیایی فاصله شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از نزدیک ترین نقاط جغرافیایی ایران با کشور آلبانی حدوداً 2 هزار و 500 کیلومتر است، ما فاصله تهران تا آلبانی حدوداً 3 هزار و 380 کیلومتر می باشد.

آلبانی مقر منافقین

گفتنی است اردوگاه تیرانا یا کمپ تیرانا، مقر کنونی سازمان منافقین در شهر تیرانا (پایتخت کشور آلبانی) است.

این تصور نشان می دهد که اعضای سازمان منافقین به صورت تمام وقت در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه چینی هستند

این اردوگاه در منطقه‌ای میان پایتخت کشور آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی دورس قرار دارد. در سال ۱۳۹۵ پس از تعطیلی قرارگاه لیبرتی، افراد سازمان منافقین به کشورهای اروپایی و بیشتر به آلبانی منتقل شدند.

نوشته های مشابه

‫52 دیدگاه ها

    1. اخه پرفسور مگه دنیا شهر هرته؟! هرکی هرجا خواست موشک بزنه؟! صرفنظر از اینکه کی انجا هست ، البانی عضو ناتو است ، شلیک یک گلوله انجا بمعنی حمله به کل ناتو است ، احتمالا عکس العمل و سرانجام این کار را بتونی بفهمی!

      1. چیه ترسیدی رفیقای وطن فروش و خیانتکار تو خفه کنند حالا کی گفت میخان موشک بزنن ( میگن چوب که برمی‌داری گربه دزد فرار می‌کنه )

      2. جناب پروفسور اگه هرت نباشه که قاتلان 17هزار ایرانی اعم از رئیس جمهور و نخست وزیر (رجایی و باهنر) و رئیس قوه قضائیه(بهشتی) و رئیس شورای انقلاب (مطهری) و رئیس ستاد مشترک ارتش(قرنی) و دادستان کل کشور (قدوسی ) چهار امام جمعه (مدنی و صدوقی و اشرفی و دستغیب) جانشین ستاد کل نیروهای مسلح (صیاد شیرازی) و صدها مسؤل انقلابی و نمایندگان مجلس و هزاران نفر از مردم حزب اللهی تحت حمایت غرب وحشی در آلبانی همچنان مزدوری آمریکا علیه مردم مظلوم ایران تلاش نمی کردند،
        به نظر حضرتعالی اگر مشابه همین موضوع در کشوری با چنین سوابق جنایتکارانه علیه مردم و سران غربی می بود باز هم نظرتون همین بود؟

      3. سلام
        عضو ناتو هست یا عضو هر طویله ای دیگه ، چطور اونا هر غلطی دلشون خواست می کنند طوری نیست، ما بخواهیم از حقمان دفاع کنیم میگیدمگر شهر هرته ، میزنیم درست هم میزنیم از هیچ کدوم ازین شغالها هم نمی ترسیم ، مگر از اقلیم عراق و عین الاسد گردن کلفت ترند؟

        1. البته منافقین خاین هستند ووطن فروش هستند منتها شما که در خصوص،حق حرف میزنی چرا در خصوص اختلاس،ها واختلاس نودوهزار میلیارد تومانی حرف نمی زنی چرادر خصوص،اقازاده که درخارج عشق،وحال میکند ومرگ براین وان میزند حرف نمی زنی،نکند خودت هم اقا زاده هستی

        1. سلام . با دیپلماسی و ارتباط با کشورهای ذی نفوذ ، میشود بدون شلیک حتی یک موشک ، به خواسته مورد نظر رسید و تقاص انسان های مظلوم که توسط این گروه وطن فروش به شهادت رسیدند، را گرفت ، نمونه اش تاراج منافقین در کمپ اشرف ۳ در تیرانا پایتخت آلبانی توسط پلیس این کشور و فرار مریم رجوی و سرکرده های مزدور دیگر به سایر کشورها و گرفتار شدن بقیه اعضای منافقین ، می‌باشد . میشود در سکوت خبری به هر خواسته ای رسید البته با تعامل با جهان ، نه با ستیز و نیزه و ادعای موشک زدن . دیدیم در یک ماه اخیر در اثر ارتباط با کشور عربستان چه گشایش هایی که صورت نگرفت . به امید رفع مشکلات مردم ایران و ارتباط بیش از پیش با کشورهای جهان .

      4. دکتر مغز تعطیل اون موقع عقلت کفاف جنگ تحمیلی نمی‌داد با تمام دنیا در جنگ بود نتونستن شکستمون بدن الان که تجهیزات به قوه الهی پیشرفت کرده مطمین باش پیروزی بزرگی پیش روی ماست

      5. اینا چرته .ناتو سیخی چند
        ناتو اگه میتونست بزنه تا الان دلیلی برای زدن ایران پیدا میکرد .عین الاسد رو فراموش نکن.

  1. یعنی من موندم . ما اینهمه دشمن داریم بازم گزک میدیم دستشون . خوب یکم عدالت یکم وطن دوستی . بخدا جای دوری نمیره

    1. مگر نسل منافقین و هواداران رضا دماغ بر باد نرفته. اگر هم تعدادی ازشون باقی مانده از نسل صدام است‌

  2. چه اعصاب خورد،خداوکیلی صبرکنید صحبتی می کنیم اگر گوش نکردن بعدش شلیک کنید.

  3. مطابق قوانین بین المللی اگر گروه ی امنیت کشوری را به خطر بیندازد و گروه متخاسم ان را تایید و در صورت اثبات حق حمله به انها بلامانع است البته حمله پهبادی به مقرر منافقین در آلبانی عواقب سنگین بین المللی دارد چون تحت حمایت امریکا و اتحادیه اروپا هستند

    1. سلام و درود

      احتمالا سلیمانیه ،یا بهتر بگویم کردستان عراق مقر نه امریکا ، نه منافقین ، نه اسرائیل و نه انگلیس است که در چند روز گذشته چندین مرتبه هدف موشک های معمولی قرار گرفتند!!!!!
      حالا قضاوت با شماهههههههههااااااااا

  4. در صورت وقوع جنگ با پنجاه موشک همشون به درک واصل می شوند بزار ناتو و از اون گنده تر هم پشتشون باشه

  5. نباید این احمق ها را بزنیم. کشور ما به چنین دشمنان بی آبرو و احمقی نیاز داره. نشانه حقانیت مردم مظلوم ایران هستند و باعث بی آبرویی حامیانشون.

    1. به یاری خدا موشک بزنید اصلا نترسید ملت پشتیبان سپاهیان خداست دشمنان ایران هر جا هستند نباید بهشون رحم کرد. ناتو اسمش بزرگه هیچ غلطی نمیتونن بکنن

    1. نترسید که خدا با ملت ایرانه این بی شرفا هرجا رفتن باید شکار بشن تا بفهمن هیچ کجا دردنیا ازتیر رس موشک‌های سپاه پاسدارن ایران درامان نخواهند بود

  6. سلام
    شهید تهرانی مقدم گفت دیگر برای ما درباره موشک محدودیتی وجود ندارد
    ایشون مرد عمل بود ، مثل شهید سلیمانی
    انشالله ثابت میشه

  7. قيامت درحال وقوع است؟ وظهور علنی دوازدهمین امام مظلوم و معصوم که پادشاهی می کند برجهان نزدیک است؟ ؟باور کنید یانکنید من خودم یک خانم هستم و چونکه چندین سال پیش فوت کردم و دوباره زنده شدم این را در جهان فهمیدم که دوازدهمین امام مظلوم و معصوم پادشاهی می کند برجهان…درضمن بایدبرای خانواده مرحومه خانم مهسا امینی بگویم که مرحومه دختر شان به خواب من آمد وگفت به خاطر من جنگ وخونریزی وقتل نکنید..چونکه باعث عذاب من می شود؟ ومن سکته کرده ام؟ در ضمن گفت رفته ام به خواب چندین نفر دیگری..چونکه من خودم از نگرانی که ملا ها داشتم نگفتم که بخواب من آمد وگفت من سکته کردم..چونکه خواب ها مأموریتی هستند برای ماها ازطرف الله شنوا وبینا..این بار تصمیم گرفتم که بنویسم..من هیچ وقت مدیون خودم به این میت نمی کنم وحقیقت نوشتم..درضمن گفت به خواب دائیم هم رفته ام وحتی چند نفر دیگر..

    1. بی خیال باوووووو
      اختلاس ها بخواب تو نیومده
      خواب محمود خاوری رو دیدی یا نه
      دیگه دوران هاله نور خواب های دروغین توهمی گذشته .
      دست از فریبکاری مردم بردار عیزم
      در ضمن برای جمله های خبری علامت سوال نمی زارن . کمی ادبیات یاد بگیری سواد داشته باشی بهتره امام زمان هم خوشش میاد از تو .

  8. بزنین تیرانا رو…
    دنیا خر تو خر تر از اونیه که فکر می کنید.
    فقط مشکل اصلی مون تیرانایهای داخلین.
    اوپا خر کیه طوری میزنن که ندونن از کجا خوردن.
    دوستانی که میترسن.
    بابا خودتون می گید هیچکی با ما ارتباط نداره باز از چی می‌ترسی آدم تنها که هیشکی رو نداره مطمعنا تو تنهاییش خدا رو بیشتر از همه داره.
    بزنید زبان دنیا کم کم با ما نرم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا