تغذیهمامان بابا

طرز تهیه ی یک نان فوری و خوشمزه در 10 دقیقه

نان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد غذایی است که در سفرۀ هر ایرانی وجود دارد. نان‌ها تنوع بسیار دارد و با آردهای مختلف درست می‌شود. نان به خصوص مهم‌ترین عضو در سفرۀ صبحانه و وعده‌های تورراهی است. خوردن نان به تنهایی شما را از گرسنگی نجات می‌دهد و سیرتان می‌کند.

مدرسه آنلاین– اکثر ما نان‌ها رایج از جمله بربری، سنگک، لواش و … را می‌شناسیم. اما نان‌ها تنوع زیادی دارد و در هر شهری نان مخصوص به خودش پخته می‌شود. 

پختن نان در خانه بسیار لذت‌بخش است. وقتی عطر نان تازه فضای خانه را پر می‌کند همه به سمتش کشیده می‌شوند تا از آن نان داغ خوش‌عطر و بو لقمه‌ای نوش جان کنند. امروز آموزش یک نان فوری خوشمزه را داریم. این نان در 10 دقیقه آماده می‌شود و پحتش خیلی راحت است. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد: 1 و نیم لیوان

نمک:  1/2 قاشق چایخوری

آب ولرم:  1/2 لیوان

بکینگ‌پودر:  1/8 قاشق چایخوری

ماست: 1/2 لیوان

طرز تهیه:

ماست را با آرد به همراه بکینگ‌پورد، آب و نمک با هم مخلوط می‌کنیم. بعد خمیر را با دست ورز می‌دهیم به حدی که خمیر کاملاً یکدست شود. روی سطح کار آردپاشی می‌کنیم و با کاتر خمیر را برش می‌زنیم و چانه درست می‌کنیم. روی چانه‌ها را با نایلون می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم  5 دقیقه استراحت کند.

بعد از 5 دقیقه خمیر را کاملاً پهن می‌کنیم و داخل تابۀ نچسب بدون روغن دو طرفش را سرخ می‌کنیم. این نان لطیف و ترد و داخلش بسیار پوک است.

نان فوری و بسیار خوشمزۀ ما آماده است. با کره و مربا و پنیز حسابی می‌چسبد. نوش جانتان.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا